1

Onderwerp: Master @heart studie

Enkele jaren geleden kreeg ik een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Dit betrof een onderzoek naar cardiovasculaire risico's of benefits ivm langdurig sporten.

Ik vulde die vragenlijst in en werd nadien niet opgenomen in de onderzoeksgroep. Recent kreeg ik dan ook het bericht via mail dat het onderzoek resultaten opgeleverd had:

De mail vermeldde oa :
"In maart werden de eerste resultaten van de Master@Heart studie gepresenteerd op het prestigieuze American College of Cardiology 2023 congres. De eerste resultaten van onze Pro@Heart trial werden ook reeds besproken op het European Society of Cardiology-congres"

Dit kan interessant zijn voor velen van ons.

Ik zelf, laat zoals in België gevraagd word, om de 2 jaar mijn hart screenen bij een cardioloog. (50+, onder de 50 is het om de 4 jaar).

Mochten jullie geïnteresseerd zijn; dan kun je een kijkje nemen op de website master@heart.be

Interessant is de goede invloed van sporten. Maar blijkbaar is dit niet altijd het geval.

2

Re: Master @heart studie

Onder de 40 is het om de 4j vanaf 40 om de 2j.

3

Re: Master @heart studie

Ik vind het een interessant onderwerp en heb even een blik op de site geworpen, maar er staan toch nog helemaal geen resultaten, of zie ik dat verkeerd?

Louise

4

Re: Master @heart studie

Dat klopt, er zijn alleen een aantal voorlopige conclusies neergezet. De definitieve data worden later gepubliceerd .

5

Re: Master @heart studie

chrisbakker schreef:

Dat klopt, er zijn alleen een aantal voorlopige conclusies neergezet.

Waar dan? Kun je de link plaatsen?

6

Re: Master @heart studie

Louise schreef:
chrisbakker schreef:

Dat klopt, er zijn alleen een aantal voorlopige conclusies neergezet.

Waar dan? Kun je de link plaatsen?


Louise, je kan via de website  doorklikken op 'publications' en komt dan op proatheart.be terecht. Daar staat de studie als 5e op die pagina.

7

Re: Master @heart studie

Gevonden, dank je wel! Het beschrijft de opzet en aanpak. Klinkt interessant.
Wat me meteen opvalt: onderzoeksgroep zijn alleen mannen. Tsja, dat gaat in de overgrote meerderheid van de gevallen zo, dat weet ik wel, maar toch...

Louise