1

Onderwerp: Challenge Roth 2023

Zondag stond ik voor de tweede keer aan de start in Roth. Onderstaand een link naar mijn verslag, dat leek me makkelijker dan alles te kopiëren hierheen. In het kort, beste bikesplit ooit, slechtste marathon ooit.

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … roth-2023/

2

Re: Challenge Roth 2023

Mooi verhaal! En herkenbaar dat looponderdeel ineens zo zwaar kan zijn.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Challenge Roth 2023

Maca944 schreef:

Zondag stond ik voor de tweede keer aan de start in Roth. Onderstaand een link naar mijn verslag, dat leek me makkelijker dan alles te kopiëren hierheen. In het kort, beste bikesplit ooit, slechtste marathon ooit.

http://www.amstelracing.nl/triathlon/ch … roth-2023/


Mooie samenvatting! Toch gefeliciteerd.. Een hele blijft een hele moeilijke opgave, ook als je er al 11 op de teller hebt!

4

Re: Challenge Roth 2023

Geweldig verhaal weer om te lezen... Jammer dat het mis ging met de marathon..
Maar zo zien we dat jij ook gewoon een mens bent :-)

5

Re: Challenge Roth 2023

Mooi verslag van je race. Evengoed gefeliciteerd met je prestatie.

Je tijd is toch dicht bij de 10 uur. Mij valt het op dat de pro's en agegroupers allemaal goede tijden hebben in Roth. Terwijl het toch niet bepaald vlak is. Hoe komt het dat ze in Roth zo snel zijn?

6

Re: Challenge Roth 2023

Lennart73 schreef:

Mooi verslag van je race. Evengoed gefeliciteerd met je prestatie.

Je tijd is toch dicht bij de 10 uur. Mij valt het op dat de pro's en agegroupers allemaal goede tijden hebben in Roth. Terwijl het toch niet bepaald vlak is. Hoe komt het dat ze in Roth zo snel zijn?

Ik denk dat er enerzijds veel goede atleten aan de start staan waardoor de toptijden bovengemiddeld zijn. Daarnaast is het gewoon een snel parcours. Het zwemmen in het kanaal, extra meters maak je niet en een paar voeten is makkelijker te volgen dan in een meer of in de zee. En het fietsen heeft wel wat hoogtemeters maar met de juiste strategie is het ook echt een snel parcours waar je veel tempo kan houden. En ook met lopen is het rechtoe rechtaan, best saai eigenlijk maar als je goed bent ook snel. En dat het fietsparcours 2km en het loopparcours 1km te kort zijn scheelt wellicht ook een klein beetje wink

7

Re: Challenge Roth 2023

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je finish Maca.
Verder, komen de snelle tijden niet vanwege de A status die de profs aan deze wedstrijd geven?

8

Re: Challenge Roth 2023

Mooi verslag Maarten, en gefeliciteerd met je prestatie !
Je marathon ; je leek vast te lopen... Aan je ervaring ontbreekt het niet, dus is de vraag of je je mineralen/zouten binnenkreeg overbodig? Ik stel hem toch hier even.

9

Re: Challenge Roth 2023

Gefeliciteerd met je prestatie Maarten! En inderdaad weer een heerlijk verslag met mooie foto's!

Als je hoopt op een PR is het natuurlijk een teleurstelling ergens dat je je slechtste marathon op een volledige afstand loopt, echter er zijn zoveel factoren waardoor dat kan komen dat ik me afvraag of we met zn allen moeten gaan speculeren, hoe interessant dat ook is. Aangezien je zelf volgens mij dol bent op data analyseren icm omstandigheden ben ik uiteraard wel benieuwd. Misschien met Sam Laidlow sparren die overkwam iets soortgelijks. Blijft een moment dat heel veel tegelijk goed moet vallen. op naar Nice, nice!