1

Onderwerp: Aerohelm

Ik heb besloten een nieuwe aerohelm te kopen. Ik heb nu een casco speed airo en deze bevalt, maar ik kan mij voorstellen dat er met een nieuwe helm wat marginale winst valt te behalen. Ik zoek dus een echte tt/triathlon helm.

Ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen van :

Poc cerebel
Lazer Victor kineticor
Smith jetstream
Giro aerohead
Rudy project the wing

Of nog andere suggesties?

Het liefst zou ik ergens heen rijden en ze allemaal achter elkaar passen, maar ik ken geen winkels met een dergelijk uitgebreid assortiment. Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen bij een eerste selectie tot bij voorkeur 2 helmen.

Alvast bedankt.
Richard

2

Re: Aerohelm

Ik heb de giro aerohead geprobeerd in mijn zoektocht naar een nieuwe helm. Na 1 ritje toch geretourneerd, het vizier drukte heel erg op mijn oren, maar misschien heb ik gewoon te grote oren daarvoor.

3

Re: Aerohelm

Nog een bepaalde reden waarom je bijv. niet voor de Abus Gamechanger Tri of TT gaat?
Vind dat zelf een erg fijne helm. Beetje lastig op te zetten, maar daarna zit je echt helemaal in je eigen bubbel.
Ook even kijken wat voor type helm het best aansluit op jouw rug.

4

Re: Aerohelm

Dank voor jullie reacties. Goed om te weten van de wellicht wat kleine pasvorm van de aerohead. De Abus had ik nog niet zo goed naar gekeken. Ik kijk ook zeker naar hoe hij aansluit op de rug, hoewel ik bij mijn voorselectie geprobeerd heb om helmen te kiezen die niet per se op de  rug hoeven aan te sluiten en ook redelijk aero blijven wanneer je even wat meer rechtop gaat zitten of het hoofd draait.
Op dit moment neig ik naar de Rudy Project the Wing, maar ben er nog niet helemaal uit.

Nogmaals bedankt!

5

Re: Aerohelm

LindaRotterdam schreef:

Nog een bepaalde reden waarom je bijv. niet voor de Abus Gamechanger Tri of TT gaat?
Vind dat zelf een erg fijne helm. Beetje lastig op te zetten, maar daarna zit je echt helemaal in je eigen bubbel.
Ook even kijken wat voor type helm het best aansluit op jouw rug.

Ik heb ook een abus gamechanger (wel road versie) zeer tevreden van wel vatbaar voor krasjes in de coating (matt zwarte versie). Tijdje geleden artikel gelezen (weet niet meer waar)  dat de winst met een areo helm overroepen zou zijn. Dit onder de 40km/h. Dit was de conclusie na een test in reële omgeving  (lees niet in een windtunnel). Als in me goed herinner had het iets met  de invloed van ventilatie /comfort en het aanhouden van de ideale positie die voor de meeste personen niet  te houden was. Ik kies dus als ik een nieuwe helm nodig heb telkens de comfort optie smile

Vraatzuchtige Veelvraat

6

Re: Aerohelm

Kask Bambino!

7

Re: Aerohelm

Nogmaals dank voor alle reacties. Ik wacht momenteel op een Rudy Project the wing. Deze komt ook goed uit reële wereld testen zoals harige baviaan het noemt, zowel op het gebied van aërodynamica als comfort. Hopelijk zit hij mij ook goed en ben ik in één keer klaar.