1

Onderwerp: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Kwam dit tegen op internet. En gaat over de minder gezond bedeelden in het leven.

Vader die op zijn 66 een Iron Man doet met een gehandicapte zoon.

Het ontroerde me gezien de vader al niet moet doen om dit te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=zFVGdZOh … p;index=10

2 Laatst bewerkt door Jacob (15-02-10 13:56:15)

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Is een (ook op dit forum) bekend filmpje. Dick en Rick Hoyt (http://www.teamhoyt.com/) zijn bekende figuren in de internationale triathlon en hardloop scene.

De prestaties van Dick en Rick zijn fantastisch. Het feit dat ze hun leven kunnen wijden aan het idee "je kan alles wat je maar wil en help elkaar" is natuurlijk geweldig en zeer inspirationeel. Als meer mensen die instelling zouden hebben, zouden we minder aardappelzakken op de bank hebben.

Neem niet weg dat de internethype (die ook al weer een paar jaar oud is) behoorlijk "amerikaans" is. Epische gospelliedjes om toch maar die snaar te raken. Ik word er niet goed van. Ook de info die je erbij krijgt is nogal, matig. Ze doen dit al meer dan 30 jaar en ze doen gemiddeld 50 public speaking engagements (vooral bedrijfsmatig) per jaar. Daar is niks mis mee, maar het is realistischer dan het sprookje dat je op youtube krijgt gevoerd. Dick Hoyt was een beroepsmilitair (nu gepensioneerd) en dus niet de couch potato die het internet van hem wil maken om het verhaal nog net wat epischer te maken.
Ook die hartaanval kwam pas nadat ze al 25 jaar bezig waren met hun goede werk.

Kortom; punt is; verhaal is op zichzelf al bijzonder genoeg.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Alleen al de zorg voor een kind als zij hebben. En afgezien van Gospels of andere religieuze zaken vind ik het een prestatie. We kunnen overal kritiek op hebben. Elke medaille winnaar in Nederland gaat seminairs geven aan bedrijven over hoe het moet terwijl 80% er niet eens voor gestudeerd heeft.

Dus het is maar hoe je er na kijkt. In Nederland wordt ook alles overdreven tenzij je het niet goed meer doet.

Het is en blijft een waanzinnige prestatie en daar heb ik alles mee gezegd.

4

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Jacob schreef:

Neem niet weg dat de internethype (die ook al weer een paar jaar oud is) behoorlijk "amerikaans" is. Epische gospelliedjes om toch maar die snaar te raken. Ik word er niet goed van.
Kortom; punt is; verhaal is op zichzelf al bijzonder genoeg..

Amen

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

5

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Ben toch niet de enigste die hier kritisch,maar toch wel met respect over denkt.
Had hem al heeeeeeeellllll  lang geleden is gezien . Inderdaat echt Amerikaans !
Rapido

triathlon is 3 x beter

6 Laatst bewerkt door Holleman (16-02-10 11:32:25)

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Kerk, Gospel, Geloof of andere religieuze doen er wat mij betreft ook niet toe. Maar gezien de handicap van het kind en de prestatie die de vader moet leveren!!!!!!!!!! Is voor mij totaal geen reden om hier kritisch over te zijn.

Misschien komt het wel omdat ik zelf ook gehandicapt ben en weet door hoeveel mensen je wordt geholpen!
15 jaar geleden zwaar auto ongeval gehad en beschadiging aan nek, zenuwstelsel en rug. 2 jaar revalidatie en nu pas zover om te proberen voor een triathlon te trainen. Conditioneel kan ik zeker een 1/4 of een halve tri doen maar door handicap is het bijna niet te doen. Gezien ik nu 4 jaar bezig ben en zonder hulp omdat de meeste mensen hun eigen belang voorop stellen en dat is proberen 1e te worden wat volgens mij hier bijna niemand lukt.

Vader zet veel op zij om met zoon samen de evenementen af te gaan zonder het belang te hebben om 1e te worden en een inspanning te leveren die voor meeste van ons toch ook waanzinnig is of zijn er meerdere op dit forum die iemand uit Groot Klimmendaal gaan ophalen om daarmee een triathlon te doen.

Jullie kritek staat dus ook niet in verhouding wat betreft gospel en religie. Je kunt pas oordelen als je zelf in een bepaalde situatie bent waardoor de prestatie die je wil leveren alleen maar wordt bemoeilijkt door een handicap.
Vraag me ook af voor wie de prestatie het het hoogst scoord. B.v. 30e of 40e en zonder podium naar huis of met je zoon 300e worden en de tri in deze omstandigheid finishen.

Bij deze dan ook een oproep aan mensen die zich geroepen voelen om mij te kunnen helpen met het behalen van een triathlon. Niet gelijk met coaches online komen omdat ik volledig afgekeurd ben en dus een minimum uitkering heb en voor gehandicapte is er op dit vlak ook niet teveel. Maar ik snap dat ik op een verkeerde forum zit en daarom mijn excusses voor dit onderwerp en zal ook niet meer reageren.

De realiteit is dan ook wat je hebt en niet wat je ziet.

7

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Beste Holleman ,
Er wordt door mij gesproken over respect en kritisch denken, niet over afzeiken .
Ook voor jou heb ik bijzonder veel respect zo te lezen is het je de laatste 15 jaar niet meegevallen .
De moed die je toont om voor de 1/8 of zelfs voor de 1/4 triathlon te gaan getuigd van veel doorzettings
vermogen ,waar menig niet gehandicapt mens een voorbeeld aan kan nemen .
En geloof me sta ik ooit is ergens aan de start waar een mindervalide sporter ook mee doet
en kan ik hem helpen met wat dan ook zal ik het zeker niet nalaten .

Ik wens je al het goede en suc^6 met de voorbereiding van je triathlon .
Rapido

triathlon is 3 x beter

8 Laatst bewerkt door Holleman (16-02-10 17:24:38)

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Rapido

Bedankt voor het antwoord. Het is zeker ook niet mijn idee om mensen af te vallen. Dat Amerikanen alles zo aankleden is duidelijk Amerikaans of het is omdat we een nuchter volkje zijn. Doe maar normaal.

Zoals je weet ben ik helemaal nieuw met triathlon sport en probeer er iets van te maken ook al zijn de tijden niet top, 1/8  zwemmen  14:00, fietsen 38:04 en lopen 30:18  Ben 4 jaar geleden opnieuw vanuit revalidatie gestart met rustig sporten en vorig april heb ik besloten om een 1/8 in 2010 te doen. En misschien was mijn antwoord onterecht en te vol met verwijten maar ik moet de dagen ook indelen om het te halen gezien de beperkingen die ik heb. Ben nu voor een 1/4 aan het door trainen en heb er dus een jaar over moeten doen om de 10 Km in 68 min te doen en 40 Km in 74 min en zwemmen in 32 min. Het zwemmen zal nooit het sterkste punt worden gezien ik met mijn schouders geen crowl kan doen.  Het vervelende is dat ik vroeger alleen maar deed sporten en op hoog niveau.

Rapido, ik bedoel het niet als een medelijdend verhaal want dat wil ik niet maar zie het als iemand die nooit blessure vrij is die toch probeert 10 uur per week te trainen met alles wat erbij hoort. Je sokken niet aan kunnen krijgen maar toch gaan beuken. Fruste geraak je als je conditie niet het probleem is maar je lichaam dat stopt.

Jullie zijn voor mij allemaal toppers en mensen met karakter anders kies je niet voor deze sport en voor mij zijn voorbeelden van misschien wel over gevoelige filmpjes vanuit Amerika toch een voorbeeld van wat een mens kan halen met een juiste instelling.

Deze mening kunnen we denk ik delen Rapido en laten we alle poppenkast erom heen vergeten.

Bedankt voor je antwoord en mijn excusses voor de dingen die ik fout heb gezegd.

Jan

9

Re: Uitdaging en ongelooflijk veel Respect

Hallo Holleman,
niks fout gezegd geen exususses nodig !
We zijn wakker geschud dat er ook minder bedeelde atleten zijn .
gegroet Rapido

triathlon is 3 x beter