1 Laatst bewerkt door ronald_spijksma (11-08-23 12:38:30)

Onderwerp: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Hallo Ik ben Ronald en ik zit al heel wat jaartjes op de racefiets, echter in de tijd voor zwift kwam ik in de winter kilos aan doordat ik niet fietste, om dit te kompenseren ben ik in de winter gaan hardlopen, heerlijk in de frisse koude een rondje van 5km 10km en uiteindelijk liep ik best makkelijk een rondje van 16km.

tijdens corona en allemaal andere smoezen zoals een eigen bedrijf starten kwam het sporten tot 0, gevolg van 73kg tot bijna 86kg, ik voelde me al tijdje niet al te fit en vond dat hoog tijd werd om weer die endorfine junky te worden, ik zit regelmatig weer op de fiets maar ik miste toch ook wel het hardlopen, dus dat ben ik ook weer gaan oppakken.

Dit brengt met tot de combinatie Duathlon Run Bike Run, ik wil de komende tijd dit jaar en begin volgend jaar gebruiken om mijn conditie verder flink op te schroeven, schema aan 3x per week op de fiets en 2x per week hardlopen, en dan gaan kijken om eens een duathlon wedstrijd te gaan doen.

ik heb al even rond gekeken op het forum en er is zo te zien genoeg informatie te vinden, ik ben met name geintresseerd in wedstrijd ervaringen (die heb ik niet) en trainingen, qua uren en verdeleling fietsen en hardlopen.

of ik erbij ga zwemmen om zo richting triathlon te gaan weet ik nog niet, nog een extra dscipline maakt het tijdrovend en doe dan liever 2 disciplines above average dan 3 eronder.

2

Re: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Goedemiddag, ikzelf ben ook op dit forum gekomen toen in de duatlon sport zat, een dikke 12j terug was dit nog een bloeiende sport met enkele Powerman wedstrijden in Nederland en Belgie maar helaas schiet daar niet veel meer van ov eren ben ik intussen al 10j met triatlon bezig.

3

Re: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Dank voor je reactie Ronnyke, ik had eigenlijk nog helemaal niet gekeken naar wedstrijden ik ben daar ook nog helemaal niet aan toe.
ik ken alleen die westfriese run bike run en had verwacht dat er wel meer van dit soort events zouden zijn, maar idd het aanbod is niet heel uitgebreid, jammer het is toch leuk om zo af en toe de "meting" met anderen aan te gaan en motiveert extra het trainen.
mocht ik toch die drang naar meer wedstrijden krijgen dan is het vroeg genoeg om ook naar de discipline zwemmen te gaan kijken.

4

Re: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Welkom Ronald, het duathlonwereldje is idd wat kleiner, maar niet minder mooi.

Overweeg je ook evt een cross variant? (Trailrun icm mtb) ook altijd leuk...

5

Re: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Welkom Ronald! Er zijn inderdaad niet zo veel run-bike-runs als triathlons, maar ze zijn er wel, zeker als je ook cross doet of een keertje over de grens gaat. En voorlopig vooral veel trainingsplezier gewenst!

Louise

6

Re: voorstel ronde, ik ben Ronald kom uit Hoofddorp

Dank voor de verwelkoming @Louise en @Hedcandy,

Dat is een goede tip om ook naar cross run icm met MTB te kijken, MTB pak ik ook met enige regelmaat en ze hebben hier in de Haarlemmermeer leuke mtb paden aangelegd door bos en over geluidswallen.

Al heb ik voorlopig wel genoeg aan verharde wegen, gister na een veel te lange dag met andere verplichtingen om 20:30 eerste keer een kort loopje van 2Km in 10 minuten en een 20km bikeride in 35 minuten (en toen al naar de kl*te) afgewerkt, doel eerst maar eens zetten om 1ste kwartaal volgend jaar de kwartduatlon in een redelijk vol te houden tempo te kunnen afronden.

Gaat zeker niet vanzelf, maar wel ontzettend leuk om te doen.