1

Onderwerp: Ironman Kopenhagen 2023

Hi allemaal

Nog mensen die op 20-8 mee gaan doen aan IM Kopenhagen? Trainingen gingen goed, nu nog de puntjes op de spreekwoordelijke "i"

Ivm nieuwe baan en het uberhaupt kunnen combineren met trainen voor een IM (uitdaging op zich) heb ik mezelf niet echt een tijdsdoel gesteld. Stiekem heb ik natuurlijk wel een idee smile primaire doel voor dit jaar is om een redelijk stabiele marathon te volbrengen. Losse marathon loop ik rond de 3:10

toch maar schot voor de boeg:

zwemmen 1:10
t1:5
fietsen: 5:30
t2: 5
lopen: 3:45

totaal:  10:35

GR

2

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Deze staat nog op mijn lijstje om te doen.
Kalmar en/of Kopenhagen.
Dus ben zeker benieuwd naar je verhaal achteraf

3

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Leuk ! , ik ook .
Het word mijn tweede hele triatlon .
De opbouw verliep goed , totdat ik 11-6 met de fiets heel vies ben gevallen .
Mijn linker schouder heeft toen een behoorlijke klap gehad .
Lopen en fietsen heb ik weer op kunnen pakken , het zwemmen nog gedoseerd .
Ik had 18-6 nog een halve triatlon willen doen , maar die moest ik skippen .
Voor mij zal dus finishen het doel zijn .

@rudi ; ga je met de auto of vlieg je heen ?

4

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Kopenhagen is een leuke wedstrijd, deed hem zelf in 2019. Succes alvast.

5 Laatst bewerkt door rudi1983 (31-07-23 08:53:07)

Re: Ironman Kopenhagen 2023

@ Jeanette ik ga met de auto, oversteek per ferry

6

Re: Ironman Kopenhagen 2023

rudi1983 schreef:

@ Jeanette ik ga met de auto, oversteek per ferry

Gaaf , ik ook .
Ik heb nog helemaal geen reisplan , heb je tips voor mij ?
Met welke ferry ga je over ? En moet je deze al vooraf boeken ?

7

Re: Ironman Kopenhagen 2023

@Jeanette schreef:
rudi1983 schreef:

@ Jeanette ik ga met de auto, oversteek per ferry

Gaaf , ik ook .
Ik heb nog helemaal geen reisplan , heb je tips voor mij ?
Met welke ferry ga je over ? En moet je deze al vooraf boeken ?

Ik ben geen IM Kopenhagen ganger, maar wel Sealland vakantie fan smile Ik vind het het makkelijkst om met de ferry vanaf Putgarden te gaan. Wel boeken vantevoren, is goedkoper en garandeert je plaats. Mocht je je ferry per ongeluk missen door files ofzo mag je dezelfde dag gewoon mee, maar moet je een beetje geluk hebben om direct op de eerste boot te mogen.

Brug via Funen kan ook, is iets meer dan 100km extra rijden zeg ik uit mijn hoofd, qua tijd en geld is het vergelijkbaar. Brug is wel heel gaaf. De laatste keer twee jaar geleden ging ik heen met de ferry en terug over de brug.

8

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Die goedkope boottickets zijn erg schaars en dan is de brug incl omrijden rap goedkoper. Ik ben inmiddels twee keer naar Elsinore geweest. Op de heenweg plan ik dan een (goedkope) overnachting in Flensburg en dan over de brug. Terug ook over de brug en in één keer door naar huis.

Grtz
D.

9

Re: Ironman Kopenhagen 2023

heb al een flexibel bootticket dus dat komt goed. Mooie onderbreking tijdens het rijden. Komen donderdagavond al aan in Kopenhagen. Vrijdag nog de stad bezoeken, zaterdag voorbereiden en zondag knallen smile

10

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Thanks voor de tips allemaal .
Zal vanavond eens speuren op internet .

11 Laatst bewerkt door Louise (31-07-23 17:22:59)

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Wij zijn in 2017 naar Kopenhagen gegaan, manlief deed daar toen de Ironman. Wij zijn heen ook over de brug gereden, terug via het veer naar Puttgarden. De brug is zeker tof! Maar het ging allebei prima, de afwisseling was ook leuk. Ik herinner me wel nogal wat files rond Hamburg.

Louise

12

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Wat een prachtige wedstrijd. Goed georganiseerd en heel veel publiek. Moet zeggen dat het fietsen door de stad over behoorlijk slechte wegen gaat. Buitengebied continue glooiend, wat mij betreft pittig. Ik kwam niet echt in een ritme, wel afwisselend. Tijdens het fietsen regende het behoorlijk. Ook de nacht ervoor. Daardoor was de weg erg nat en ik heb nog nooit zoveel lekke banden gezien. Soms op 1 plek meerdere mensen. Tevens genoeg mensen die ik radeloos aan de kant zag staan. Zelf gelukkig geen lekke band gehad. Het loopparcours is door de kinderkopjes, scherpe hoeken en vies steile bruggetjes voor mij een behoorlijk afmatting geworden.

Al met al een prachtige ervaring. Snellere tijd zit er zeker, maar ik ben behoorlijk tevreden.

zwemmen 1:10 --> 1:10
t1:5 --> 10
fietsen: 5:30 --> 5:37
t2: 5 --> 10
lopen: 3:45 --> 4:12

totaal:  10:35 --> 11:19

13

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Gefeliciteerd met je prestatie!
Er waren inderdaad heel veel atleten met een lekker band .
Het loop parcours was ook niet zo mijn ding .
Zal trouwens straks eens mijn racebericht schrijven .

14

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Mooie prestatie.
Oei. Dit verandert mijn beeld wat over Kopenhagen.
Had enkel nog maar positieve verhalen gehoord met telkens goed weer

15

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Toen ik er meedeed regende het een beetje tijdens het fietsen maar op zich vond ik zowel het fiets als het loop parcours toch wel OK.

16

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Ik vond de straten ook niet bijzonders goed hier en daar . En best veel drempels om over te moeten fietsen .
Het publiek was fantastisch, maar qua Entourage als het gaat om start - finish en expo kan het niet mee houden met Barcelona.

17

Re: Ironman Kopenhagen 2023

@Jeanette schreef:

Ik vond de straten ook niet bijzonders goed hier en daar . En best veel drempels om over te moeten fietsen .
Het publiek was fantastisch, maar qua Entourage als het gaat om start - finish en expo kan het niet mee houden met Barcelona.

 

Ik heb Barcelona gedaan in Covid periode toen was de start en aankomst maar pover, bij aankomst zo vlug mogelijk de tent verlaten en je kreeg een plastic zakje met een broodje in. Maar Kopenhagen was idd ook niet vet het regende toen ik aankwam en je kon er eigenlijk nergens schuilen.

18

Re: Ironman Kopenhagen 2023

@Ronnyke , vorig jaar was echt geweldig .
Wat een opzet en werk hebben ze er van gemaakt . Echt fantastisch.
Zoiets als COVID heeft natuurlijk invloed .
Vorig jaar hebben ze een mega finish line op het strand opgebouwd.
En de zwemstart , wauw .

19

Re: Ironman Kopenhagen 2023

De start in Barcelona was in 2020 idd ook indrukwekkend :-) https://www.youtube.com/watch?v=u4Dpk5x9IRQ

20

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Die golven zorgen er tenminste wel voor dat je hartslag lekker hoog is! Maar even door de branding en dan lekker doorbikkelen!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

21

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Samen met AC/DC idd wel een hoge hartslag.

22

Re: Ironman Kopenhagen 2023

ronnyke schreef:

De start in Barcelona was in 2020 idd ook indrukwekkend :-) https://www.youtube.com/watch?v=u4Dpk5x9IRQ

Dat was afgelopen jaar gelukkig een stuk
rustiger.

23

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Ik moest nog aan dit topic denken onderweg naar Oostenrijk - zijn jullie goed naar Kopenhagen kunnen komen? Wij hadden namelijk een zeer slechte Autobahn-ervaring: we hebben 5 uur stilgestaan in de buurt van Frankfurt, achter een zwaar ongeluk, het laatste uur daarvan in noodweer: onweer en slagregens. We hadden een hotelletje geboekt ongeveer halverwege, dat was nog drie kwartier rijden. Het zou om 11 uur sluiten, we waren er om 5 voor 11...

Louise

24

Re: Ironman Kopenhagen 2023

ging redelijk. tussen bremen en hamburg ellende. Per single reis ongeveer 10 uur onderweg geweest. Maandag terug was niet erg fijn voor de beentjes smile

25

Re: Ironman Kopenhagen 2023

Idd boven bij Hamburg wat files en vooral best veel wegwerkzaamheden.
Heen ben ik tot Fehnmarn gereden, daar overnacht. En de volgende ochtend de veerboot gepakt .