1 Laatst bewerkt door @Jeanette (29-08-23 06:21:12)

Onderwerp: Ironman Copenhagen 2023

Nou , eindelijk volgt dan mijn race verslag .
Morgen is het 1 week geleden dat ik mijn tweede hele triatlon deed .
Die ging niet zonder slag of stoot, ik vond het trainen naast mijn werk eerlijk gezegd best pittig.
Zoiets als in de overgang zitten, slecht slapen en dus ook slecht herstellen hielpen niet echt mee.
Met het langer worden van de trainingen, was ook af en toe de motivatie en zin weg.
En dan 10 weken voor race day val je ook nog eens zo heftig met je fiets.
Toen zat ik helemaal in een roller coaster, gaat de race Überhaupt lukken?
Schaafwonden en blauwe plekken helen snel, maar mijn schouder was een ander verhaal.
(AC luxatie)
Een week na mijn val begon ik weer met ritjes op de Tacx , nog een week later met het testen van het hardlopen met ingetapete schouder .
Zes weken voor race day testte ik voorzichtig het zwemmen, en bouwde langzaam de zwemmeters uit. De max was 2000 meter
Zeer zeker niet optimaal, maar hier moest ik het maar mee doen.
De laatste weken was het ook nog effe de tanden op elkaar zetten, tot de final taper time.
Met gemengde gevoelens reisde ik af naar Copenhagen, maar eenmaal daar groeide het vertrouwen.
Datzelfde had ik trouwens vorig jaar in Barcelona ook.
En hoe bijzonder is zo’n Ironman Journey, de weg ernaartoe, de beleving op de dag zelf.
Hoe je lichaam in staat is zoiets te doen, wat voor een gevoel het is over de rode loper richting de finish te gaan. Die hele speciale woorden te horen. ”Jeanette, you are an Ironman”.
Dat is onbeschrijflijk, en dan finish je 2 uur sneller dan vorig jaar.

Het zwemmen , met maar weinig zwemmeters vooraf was het plan ritme te vinden en ontspannen te zwemmen .
Qua snelheid is het niet de discipline waar ik echt winst uit kan halen .
Maar ik begon meteen ontspannen , worstelde me door het zeegras . Jeetje nog nooit zoveel fauna gezien .
Op de helft kreeg ik wel lamme armen , maar met 1 uur en 50 minuten kwam ik uit het water .
Geen wereldtijd , maar wel 10 minuten sneller als in Barcelona .

Het fietsen ; Dit voelde meteen goed , lage HF en rustige ademhaling .
Wattage en IF in de gaten houden was het eenmaal Copenhagen uit genieten van de natuur .
Een rolling parcours met wat kleine klimmetjes , en lekker rolling down
Heel veel fanatiek publiek langs de kant , het leukste punt was bij Geels Bakke .Daar was het een feestje
heuvelop te gaan .
Na de tweede ronde ging het terug Copenhagen city in , na 6:01:16 stapte ik van de fiets richting T2
Wauw 1 uur en 15 sneller , dan vorig jaar .

De marathon ; mijn tweede Überhaupt , en dat in een hele triatlon .
We moesten 4 rondes door de stad langs feestend publiek , er was warempel zelfs een "Rammstein zone "
De eerste twee rondes gingen okay , daarna kreeg ik last van kramp in mijn kuit en moest daardoor regelmatig strekken en wandelen .Al met al de hele marathon toch ook een half uur sneller gelopen dan vorig jaar .
En hier is zeer zeker nog verbetering mogelijk als ik loophouding en techniek zou verbeteren . Mooi een klusje voor deze winter .

Gefinisht ben ik in 13:37:50 , gewoon 2 uur sneller dan vorig jaar .
Ook kwam ik een stuk frisser over de finish , en voelde het algeheel minder zwaar .
Super tevreden en super trots over het resultaat .

2 Laatst bewerkt door @Jeanette (29-08-23 06:25:35)

Re: Ironman Copenhagen 2023

En sorry voor de vele topics hier , ik kreeg een rare melding vanuit de website tijdens het plaatsen .
( probeer het later nog een keer )
Ik kon niets meer aanpassen , laat staan verwijderen .
Misschien kan een moderator dat doen ?
De andere 8 kunnen verwijderd .

3 Laatst bewerkt door chrisbakker (29-08-23 08:19:20)

Re: Ironman Copenhagen 2023

Mooi verslag Jeanette. Je wedstrijd, daar mag je trots op zijn!
Gefeliciteerd met de prachtprestatie!
Het trainen naast het werk vind ik voor een hele triathlon een moeilijke factor. Bij veel en zwaar werk merk ik gewoon een sterke invloed op je prestatie maar vooral recuperatie en herstel.
En dat je met je blessure, er dan mooi nog het beste van weet te maken, is helemaal top!

4

Re: Ironman Copenhagen 2023

Gefeliciteerd Jeanette! Wat een mooie prestatie!

Zeker gezien je voortraject een resultaat om heel trots op te zijn. Knappe verbetering op alle fronten.

5

Re: Ironman Copenhagen 2023

top gedaan jeanette!

6

Re: Ironman Copenhagen 2023

Ontzettend knap, nog los van de val een enorme prestatie om de weg ernaar toe vol te houden!

7

Re: Ironman Copenhagen 2023

Gefeliciteerd, Jeanette, supergoed gedaan! En dat met de nodige tegenslag in het voortraject. Enig idee waar de grote verbetering ten opzichte van vorig jaar hem in zit?

8

Re: Ironman Copenhagen 2023

Dankjewel, allemaal .
Toen ik Gefinisht was en me omdraaide om op het het bord te kijken . Wist ik niet wat ik zag .
Amazing !
Op Instagram kreeg ik als reactie op mijn finish foto , jeetje wat zie je er nog fris uit .
En dat was ook zo , al voelden mijn kuitspieren verzadigd .
Na een weekje echt helemaal niets doen heb ik zondag 90 km parcours verkennen challenge Almere gefietst . Gewoon om lekker te kletsen . En ik had zo verrekt goede benen .
Mijn spierpijn was donderdag weg .

9 Laatst bewerkt door @Jeanette (29-08-23 19:49:22)

Re: Ironman Copenhagen 2023

Louise schreef:

Gefeliciteerd, Jeanette, supergoed gedaan! En dat met de nodige tegenslag in het voortraject. Enig idee waar de grote verbetering ten opzichte van vorig jaar hem in zit?

Thanks

Toch wel meer fiets en loop uren gemaakt ten opzichte van vorig jaar .
En het was denk ik ook wel mijn dag , je goed voelen .
Vorig jaar stapte ik op de fiets en ik dacht eerst mijn fiets is kapot . Het voelde meteen zo zwaar Dan die 180 km in 6 uur fietsen ging hem niet worden .

Het was is Copenhagen nog geen perfecte race , maar wel voor 75/80%

10

Re: Ironman Copenhagen 2023

Gefeliciteerd! Een verbetering van je pr met 2 uur, dat kunnen er niet veel zeggen!

11

Re: Ironman Copenhagen 2023

Gefeliciteerd Jeanette, wat een prestatie! En een Rammsteinzone op het loopparcours, klinkt als een IM die ik ook moet doen wink

12

Re: Ironman Copenhagen 2023

Jeetje wat een fantastische prestatie, gefeliciteerd! Vraagt ook veel mentale kracht om met zulke tegenslag je voorbereiding voort te zetten, respect:)
Dat het dan beloond wordt met zo'n mooie sterke race, is natuurlijk de kers op de taart!

13

Re: Ironman Copenhagen 2023

Van harte, dat is echt een zeer serieuze verbetering, petje af!

14 Laatst bewerkt door Hedcandy (30-08-23 12:14:08)

Re: Ironman Copenhagen 2023

Het was leuk je voor en tijdens de race te volgen.
Wat heb je het goed gedaan, petje af!!!

Wat ik me nog afvroeg, was je alleen naar Copenhagen afgereisd, of had je gezelschap?

15

Re: Ironman Copenhagen 2023

Hedcandy schreef:

Het was leuk je voor en tijdens de race te volgen.
Wat heb je het goed gedaan, petje af!!!

Wat ik me nog afvroeg, was je alleen naar Copenhagen afgereisd, of had je gezelschap?

Bedankt allemaal !

@ Hedcandy ; ik was alleen onderweg .

16

Re: Ironman Copenhagen 2023

Proficiat! Wat een prestatie om je pb 2u scherper te stellen op 1 jaar.  Ben wel benieuwd waar je nog 25% wil verbeteren?

Vraatzuchtige Veelvraat

17

Re: Ironman Copenhagen 2023

Maca944 schreef:

Gefeliciteerd Jeanette, wat een prestatie! En een Rammsteinzone op het loopparcours, klinkt als een IM die ik ook moet doen wink

Dat was idd wel vet gaaf daar doorheen te lopen

18

Re: Ironman Copenhagen 2023

Harige Baviaan schreef:

Proficiat! Wat een prestatie om je pb 2u scherper te stellen op 1 jaar.  Ben wel benieuwd waar je nog 25% wil verbeteren?

Het tweede deel van de marathon had zeker beter gekund .

19

Re: Ironman Copenhagen 2023

@Jeanette schreef:

@ Hedcandy ; ik was alleen onderweg .

Dapper hokr! Deze wedstrijd was toch niet echt om de hoek.
Zelf lijkt het me gewoon niet zo gezellig om alleen te gaan, het samen delen van de spanning, voor- en napret vind ik leuk.
Aan de andere kant heb ik daardoor een hoop wedstrijden niet gedaan. Terwijl ik in het dagelijks leven heel vaak en heel makkelijk alleen erop uitga.
Dus ik geef je wel groot gelijk dat je het doet.

20

Re: Ironman Copenhagen 2023

Tuurlijk , met iemand op pad gaan is gezelliger .
Maar had helaas in mijn omgeving niemand die ook deze wedstrijd wilde doen .