1 Laatst bewerkt door chrisbakker (04-09-23 23:48:10)

Onderwerp: Carglass Triathlon Keulen

Gisteren 3/9 meegedaan aan de MD in Keulen.
Ik las een eerdere negatieve ervaring hier op de site over deze Triathlon. Hieronder mijn ervaring over deze jaargang.

Vrijdagavond 1/9 vertrokken naar Keulen. Hotel was gelegen aan het loopparcours. En ook dicht bij het fietsparcours .
Zaterdag rondgekuierd, de sfeer opgesnoven en aangemeld.
Fiets in de wisselzone geplaatst.  In de 'Tanzbrunnen'

Vanaf dan rustig een ommetje in Keulen gedaan, en gegeten.

Zondag vroeg wakker 6u30.
Ontbijt en dan wandelen naar de zwemstart op 500m. In wetsuit het hotel uit....  7u45 wedstrijdbespreking .
Mijn wave was de laatste. Oudjes laatst....
Leuk om de oudste wave te zijn zeker? De 55plussers smile  (maar ook een 70 jarige aanwezig !)

8u40 het startsignaal. Lekker in mijn slag en 400m in de haven, daarna de Rijn vervoegen.
Duwtje en later duw in de rug gezien de stroming. 2,6km ipv 1,9km zwemmen wegens het voordeel van de stroming.

Na 33min!  het water uit en de wisselzone in. Tja zo snel.....  logisch met de stroming mee.

Fiets genomen en het parcours begon op de rechteroever om dan snel linkeroever te nemen.
Langs de Dom , over de snelweg die over een stukje afgesloten was en lekker snel rijden mogelijk maakte. Dan een U turn, en terug, om na een extra U turn  en scherpe rechts terug te keren naar het stuk langs de Rijn.Tunnels door met lekker asfalt. Soms hier en daar wel wat bultjes .
Vond het een mooi parcours. 80km .En door het centrum ! 4 rondjes van 20km

Wisselzone terug in en gelukkig want ondertussen al 40km lang moeten plassen. Wilde er niet voor stoppen. Oef dat lucht op.

Begonnen met lopen, lekker gevoel, goed van ritme . Door de oude stad en langs de Rijn en vooral langs het hotel waar mijn vrouw kon supporteren.

Mooi loopparcours  ! 4 rondjes van 4,5km

Veel beter dan hier geschreven werd over de editie 2019.

Eindtijd 5u00 58sec.

Heel goed gevoel heel de wedstrijd. In alle disciplines een stabiel ritme zonder moeilijkheden.
Wisselzone tijden wel wat lang, maar met sanitaire stops.

Als ik iets zou kunnen meedelen over een minder goed aspect (van het lopen) is de drukte over de brug van en naar de Dom, waar het smal was en zeker het stuk net na die spoorbrug waar het tot net aan de 180° omkeer heel smal was. Dit kon dus voor inhaal problemen kon zorgen.

2

Re: Carglass Triathlon Keulen

Klinkt als een leuke wedstrijd. Gefeliciteerd met je finish!

3

Re: Carglass Triathlon Keulen

Klinkt zeker leuk, ik ga 'm onthouden!
Klein vraagje: die start voor de 'ouwetjes', was dat mannen en vrouwen samen?

4

Re: Carglass Triathlon Keulen

Louise schreef:

Klinkt zeker leuk, ik ga 'm onthouden!
Klein vraagje: die start voor de 'ouwetjes', was dat mannen en vrouwen samen?

Nee, de vrouwen mochten in de tweede of derde wave starten.

Ik vond de organisatie goed. Alles verliep vrij vlot, op enkele uitzonderingen na.
Veel bruggen op en af als je wisselde van linker naar rechteroever en omgekeerd.
De setting in de binnenstad dicht bij de Dom van Keulen, en de looproute naast en over de Rijn waren mooi.