1

Onderwerp: Fietsparcours IM Kopenhagen

Momenteel ben ik mijzelf aan het oriënteren voor volgend seizoen. Ik overweeg IM Kopenhagen te doen, maar ik vernam uit verschillende bronnen dat het dit jaar dramatisch was met de fiets. Vooral veel lekke banden door de combinatie slecht weer/slecht wegdek.

Kan iemand iets zeggen over de staat van het fietsparcours van Kopenhagen? Ik zou vooral een inschatting willen hebben of daar bovengemiddeld vaak materiaalpech is, of dat het alleen afgelopen editie hommeles was.

2

Re: Fietsparcours IM Kopenhagen

Wat ik eruit begreep is dat het dit jaar extreem veel lekke banden waren , doordat het de nacht ervoor heel erg had geregend .
Ik heb gelukkig niet lek gereden .
Het is een snel parcours, echt rolling .
Hier en daar wel wat drempels en bochtjes .
Vooral eenmaal Kopenhagen uit genieten van de natuur.

3

Re: Fietsparcours IM Kopenhagen

Heb hem in 2019 gedaan en vond het een mooi en vlak parcours, wel veel stayeren maar dat heb je bijna in elke Ironman.

4

Re: Fietsparcours IM Kopenhagen

Hoe was het met de schelpen? Ik begreep dat sommige wegen last hadden van scherpe schelpjes?

En hoe beviel de swim? Voor zover ik begrijp, is het aangenaam met niet al te zout water en (redelijk wat) bescherming tegen de wind dankzij de baai?

5

Re: Fietsparcours IM Kopenhagen

Fietsparcours was uitstekend het jaar dat ik het deed (2021). Zwemmen is ook heel beschut in een baai, ik vond het toen wel heel koud.

6

Re: Fietsparcours IM Kopenhagen

yoeri schreef:

Hoe was het met de schelpen? Ik begreep dat sommige wegen last hadden van scherpe schelpjes?

En hoe beviel de swim? Voor zover ik begrijp, is het aangenaam met niet al te zout water en (redelijk wat) bescherming tegen de wind dankzij de baai?

Mmm , ik heb geen scherpe schelpjes gezien op de wegen .
Het zwemwater is heel rustig , dit jaar 21 graden.
Wel heel veel zeegras .