1

Onderwerp: Zwift of Wahoo SYSTM

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een weekje op Wahoo SYSTM gereden en mijn 4DP profiel voltooid. Ik ben nu op een kruispunt en vraag me af of ik een nieuw trainingsplan op Wahoo moet starten of de virtuele wereld van Zwift moet verkennen.

Wat ik tot nu toe weet:

Wahoo SYSTM: Biedt gestructureerde trainingen gebaseerd op mijn 4DP profiel. Het lijkt meer gericht op specifieke training en verbetering.
Zwift: Biedt een meer sociale en game-achtige ervaring met virtuele ritten, races en groepsritten.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen. Welke platform vinden jullie het beste voor training en waarom? En voor degenen die beide hebben geprobeerd, welke heeft jullie voorkeur en waarom?

Alvast bedankt voor jullie input!

PS: Ik ontving zojuist een e-mail van Wahoo met interessant nieuws. Ze hebben aangekondigd dat ze RGT, hun virtuele fietsapp, zullen sluiten op 31 oktober 2023. De reden hiervoor is dat ze zich volledig willen concentreren op hun gestructureerde trainingscontent via SYSTM. Ze hebben beloofd dat er voortdurende verbeteringen zullen zijn in functionaliteit en content, waaronder workouts ontworpen door topcoaches voor zowel binnen- als buitentrainingen. Als compensatie voor het sluiten van RGT biedt Wahoo een exclusieve eenmalige aanbieding van 3 maanden gratis Zwift-lidmaatschap aan. Dit betekent dat ik de mogelijkheid heb om zowel de gestructureerde training van Wahoo SYSTM als de virtuele wereld van Zwift te combineren. Wat denken jullie hiervan? Zou dit de keuze tussen de twee platformen beïnvloeden?

2

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

Ik kies bewust niet voor beide maar voor de Garmin/tacx app. Ik wil alleen maar echte filmpjes kijken tijdens het fietsen en deze app biedt ook trainingen aan die bij mij passen m.b.t. FTP etc.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

Als je een gratis alternatief zoekt van zwift is mywoosh een aanrader. Heb geen ervaring met wahoo systm maar dc rainmaker had gisteren een filmpje gepost over het stopzetten van wahoo rgt en verdere evolutie van systm. Verder gebruik ik naast mywoosh, trainer iets wat gelijkaardig denk ik aan systm (suferfest van vroeger)

Vraatzuchtige Veelvraat

4

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

Ondertussen een 4DP test gedaan op Wahoo en dan ook een weekje gezwift.
Ik ga toch verder op het Zwift platform.

Welke trainingsschema's volgen jullie?

5

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

Ik volg niet echt een schema op Zwift, kijk zelf wat ik wil doen en hoeveel tijd ik heb en bepaal zo wat ik ga doen.

6

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

ronnyke schreef:

Ik volg niet echt een schema op Zwift, kijk zelf wat ik wil doen en hoeveel tijd ik heb en bepaal zo wat ik ga doen.

Voor behoudt of echt als trainingen voor een wedstrijd?

7

Re: Zwift of Wahoo SYSTM

Beide