1

Onderwerp: WK Ironman Nice 2023

Zondag stond ik aan de start en ik ben meteen maar even gaan zitten voor een verslagje:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … ship-2023/

2

Re: WK Ironman Nice 2023

fijn, ik ga het lezen!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: WK Ironman Nice 2023

Maca944 schreef:

Zondag stond ik aan de start en ik ben meteen maar even gaan zitten voor een verslagje:
http://www.amstelracing.nl/triathlon/ir … ship-2023/

Mooi verslag! Dat fietsparcours lijkt me niet simpel. En leuk geschreven Maca.

4

Re: WK Ironman Nice 2023

Wat weer ontzettend leuk om te lezen Maarten.
Was de medaille dan misschien toch wel mooier dan de normale Nice versie? (de 900 euro extra moet toch ergens in zitten wink )

En wat hierboven ook al wordt gezegd, dat fietsparcours lijkt me echt super lastig en echt killing voor de benen.

5

Re: WK Ironman Nice 2023

Zoals altijd weer een heerlijk verslag, dank Maarten.

Gaaf om een WK mee te maken, ook al is het geen Kona, je supporters kunnen relatief makkelijk wel komen kijken en aanmoedigen. En je ging misschien niet zo snel als normaal, je zag er wel blits uit op je oranje monster!

Een inbus kan je toch overigens gewoon op je axle klikken? Zit ie gewoon heel de tijd op je fiets, iig is dat bij mijn Trek zo en ook bij mn Canyon.

6

Re: WK Ironman Nice 2023

Heerlijk verhaal om te lezen...

7

Re: WK Ironman Nice 2023

Mooi verhaal weer Maca, en respect voor het doorzetten tijdens de wedstrijd ook al weet je niet dat het de eindtijd gaat worden die je had gehoopt / verwacht.

8

Re: WK Ironman Nice 2023

Er schijnt een onderzoek gestart te zijn naar de nieuwe wereldkampioen Sam Laidlow ivb met doping. Hij ontkend het gerucht maar het zou gaan om groeihormoon.

9

Re: WK Ironman Nice 2023

Ik kan het niet laten: misschien kon hij niet bij zijn pedalen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

10 Laatst bewerkt door Macer (23-10-23 14:10:04)

Re: WK Ironman Nice 2023

Ik heb al niets met dat onzinnige profveld bij een totaal oninteressante kijksport als triathlon, maar dit maakt het er ook niet bepaald beter op. Het lijkt wel een kleuterklas.

11

Re: WK Ironman Nice 2023

ronnyke schreef:

Er schijnt een onderzoek gestart te zijn naar de nieuwe wereldkampioen Sam Laidlow ivb met doping. Hij ontkend het gerucht maar het zou gaan om groeihormoon.

bron?

12

Re: WK Ironman Nice 2023

Als er een gegronde aanwijzing is zou er normaal gezien altijd een onderzoek gestart worden, Ironman werkt daarvoor met een extern bedrijf en deze zouden bevestigd hebben dat er idd een onderzoek loopt.

13

Re: WK Ironman Nice 2023

Wel een vreemde gang van zaken. Normaal word je als winnaar meegenomen voor je plasje, wordt je getest op doping en bij positief welbevinden kom je ermee in de pers. Nu is het andersom. Het lijkt er dus op dat er vooral geruchten zijn. De Ironman organisatie zou immers dezelfde normen moeten gebruiken als de WADA.

14

Re: WK Ironman Nice 2023

WADA is de wereld overkoepelende organisatie, die stellen de regels op maar de uitvoering word door andere gedaan, UCI heeft zijn eigen dopingjagers maar Ironman doet hier een beroep op een andere firma zodat zij de juridische problemen niet hebben of krijgen. Heb er alles over gelezen maar... mischien eens Googelen en dan zul je ook wel zien hoe het juist in zijn werk gaat daar.