1

Onderwerp: Hartslagmeter

Iemand tips voor een goede en betaalbare hartslagmeter?

Ik heb er eentje van polar, maar die werkt niet goed. De hartslagmeter wil ik voornamelijk gaan
gebruiken voor indoor fiets trainingen. Voor hardlooptraining buiten gebruik ik gewoon de hartslagmeting op mn horloge.

Dank alvast.

2

Re: Hartslagmeter

Volgens mij is er niet zoveel rommel te koop en werkt elke hartslagmeter wel goed. Ik zou voor de Decathlon variant gaan, die is zeker niet te duur.
https://www.decathlon.nl/p/hartslagband … mc=8334795

3

Re: Hartslagmeter

Ik gebruik zelf sinds 2 jaar hartslagmeters om mijn arm: Polar OH+ en ik heb ook een wahoo tickr fit (die laatste is wat minder praktisch door het bandje en omdat hij op de onderarm zit, de polar heeft een wat kortere batterijduur). Ik vind het veel comfortabeler, zeker ook met wetsuit.

4

Re: Hartslagmeter

Ik gebruik de Tickr fit rond mijn bovenarm en werkt prima. Verder tja... elke hartslagmeter met Ant+ en bluetooth zal wel werken voor enkel de hartslag te meten denk ik. Normaal kun je je horloge ook gebruiken als je hem op uitzenden zet maar polsslag meting is nog steeds een onbetrouwbaar iets.

5

Re: Hartslagmeter

Ik heb een old school borst hartslag meter. Garmin pro plus zeer treveden van. Kost ook niet zoveel.

Vraatzuchtige Veelvraat

6

Re: Hartslagmeter

Ik heb de Wahoo TICKR hartslagmeter , al drie en een half jaar in gebruik zonder problemen .
Deze is gekoppeld met mijn Garmin fenix , Edge , Zwift etc

7

Re: Hartslagmeter

Die Wahoo hartslagmeters zijn goed en comfortabel, ik draag ze zelf ook.

8

Re: Hartslagmeter

Hier ook de garmin pro: groot nadeel: batterij is relatief snel leeg. Ik sluit dus me aan bij een eerdere opmerking van Maca944: waarom geen oplaadbare?

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Hartslagmeter

Bedankt voor alle input en reacties.

Alles in ogenschouw nemend denk ik dat ik dan voor de wahoo ga, goede review en goede prijs!