1

Onderwerp: Form AR brilen worden toegestaan

Wat ik nu weer tegenkwam op https://protriathletes.org/media-releas … our-races:

"FORM, gelanceerd in 2019, liet de wereld kennismaken met de allereerste slimme zwembril, waarmee de manier waarop atleten in het water trainen opnieuw werd uitgevonden en de sport werd getransformeerd. Met behulp van het AR-display van de FORM-bril hebben zwemmers het ongekende vermogen om hun prestatiegegevens zoals tempo per 100, afstand, calorieën en slagfrequentie in realtime te zien via de krachtige displaytechnologie in de bril. World Triathlon zal de FORM-bril in competitie toestaan, waardoor de bril toegestaan wordt in alle door de World Triathlon goedgekeurde evenementen."

Dit zal dan het komende seizoen ook wel in Nederland toegestaan worden.

2

Re: Form AR brilen worden toegestaan

Ik vraag me af of er al veel gebruik van wordt gemaakt?
En zou je dan ook met bijv een tempotrainer mogen gaan zwemmen? (Dit valt sowieso amper te controleren lijkt me)

3

Re: Form AR brilen worden toegestaan

Zo te zien kun je hiermee prima je ritme sturen, dat zit er allemaal in. Zolang het geen geluid maakt. De brillen zijn wel knap aan de prijs (280 euries), dus of dat in een wasmachine een prettig gevoel gaat geven betwijfel ik.

4

Re: Form AR brilen worden toegestaan

Een tempo trainer heeft altijd al gemogen.

5

Re: Form AR brilen worden toegestaan

Cootje schreef:

Zo te zien kun je hiermee prima je ritme sturen, dat zit er allemaal in. Zolang het geen geluid maakt. De brillen zijn wel knap aan de prijs (280 euries), dus of dat in een wasmachine een prettig gevoel gaat geven betwijfel ik.

Toevallig kom ik er nu een tegen, te koop op fb.
Met de aanschaf van die bril ben je er nog niet.
Wil je iets met die data kunnen, dan moet je nog een abbo afsluiten (nu voor slechts 16 euro per maand > dat wordt dus duurder gok ik).