1

Onderwerp: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Gaan er nog meer mensen volgend weekend naar België voor deze nieuwe Ironman race? Het is helemaal uitverkocht zag ik dus alle gemopper op de prijzen van de IM group betekent niet voor minder inschrijvingen bij deze halve.

2

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Ik meende ook nog een topic te starten over deze wedstrijd, ikzelf ga er ook starten maar heb weinig ambities dus tja... op veel forums is er wel wat paniek omdat er niet met een vol wiel gereden mag worden :-)

3

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Dat viel mij ook op in Athlete Guide. Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet omdat ik zelf niet met een dicht wiel fiets maar komt zo'n beslissing vaak voor?
Verwachten ze zulke gevaarlijke wind langs de kust of gaat het om iets anders denk je?

4

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

In Kona mag het niet maar verder heb ik er eigenlijk nog niet van gehoord, heb zelf ook geen vol wiel meer dus tja...

5

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Ik heb geen idee van die reglementen, maar ik herinner me wel een editie van de triathlon van Vlissingen ('de overkant') waar diverse atleten met dichte wielen in de berm belandden. Officieel was dat windkracht 4, als ik me dat goed herinner, maar de wind daar moet je in elk geval niet onderschatten.

Louise

6

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Verrassende en vreemde beslissing van de organisatie. Bij de voorloper van deze ironman(Zwintriathlon) waren de dichte wielen nog wel toegestaan. Ook bij de andere triathlons in de regio mag het. Volgens mij zijn er bijna geen triathlons met verbod op dicht wiel.

Zelf fiets ik daar ook bijna wekelijks, het parcours van IronMan Knokke heb ik ook al eens meegepakt. Het wilt er wel eens waaien maar tot windkracht 5 kan je wel met een dicht wiel rijden. Je hebt meer last van je voorwiel dan van je dicht wiel.

7

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

ronnyke schreef:

In Kona mag het niet maar verder heb ik er eigenlijk nog niet van gehoord, heb zelf ook geen vol wiel meer dus tja...

Op Lanzarote, waar het vrijwel altijd waait, werd het altijd sterk afgeraden, maar was niet verboden geloof ik. Zag er minder dan een handvol met dicht wiel, velen ook met lage voorvelg.

8

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Ik vond het een super leuke en goed georganiseerde halve. Veel grootser aangepakt dan vorig jaar in Hoorn maar naar mijns inziens een prima race.
Het zwemmen was even vechten tot de eerste boei en daarna in mijn snelste tijd ooit met harde stroming mee terug naar het strand. Dat was wel een eind lopen vanuit het water, eerst het strand op en toen nog naar t1. Het rondje fietsen ging prima, hoewel er veel groepjes rondreden. Af en toe slecht wegdek en wat vervelende bochten maar ook lange rechte stukken over jaagpaden waar je flink door kon rijden. Het lopen was super simpel, drie heen en weertjes over een boulevard waar het megadruk was met publiek. Achteraf veel warme douches, massages en prima catering. Ik vond het Ironman waardig.
En dankzij de stroming voor het eerst nipt onder de vijf uur gedoken smile

9

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Is er eigenlijk geweten of deze in 2024 ook op de kalender komt?

10

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Ja maar gaat een weekje vroeger in September zijn dan dit jaar https://www.ironman.com/im703-knokke-heist

11

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

ronnyke schreef:

Ja maar gaat een weekje vroeger in September zijn dan dit jaar https://www.ironman.com/im703-knokke-heist

Staat nog niet op de site, toch?

12

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Ironman heeft een toezegging van 5j met de stad Knokke, datum kan eigenlijk elk moment online komen.

13

Re: Ironman 70.3 Knokke-Heist

Deze week is de datum bekend gemaakt voor editie 2024, 8 September word het. https://www.ironman.com/im703-knokke-heist