1

Onderwerp: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Hi!
Ik ben studente van Avans in Breda. Samen met mijn groep voeren wij een onderzoek naar het gebruik van sportvoeding onder vrouwelijke fietsers. Het zou ons erg helpen als jullie een paar minuten de tijd willen nemen om onze enquete in te vullen. Alvast bedankt!

liefs, Evy

https://www.survio.com/survey/d/X3A9B3Q5J2M9L2C5J

2

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Ingevuld.
Maar waarom je wil weten in welke sector ik werk en of ik lid ben van een vereniging?
Verder kan elke man deze enquete ook invullen.

Wat is jullie onderzoeksvraag?
Het is mij niet duidelijk geworden.

3

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Ook ingevuld en ook eens met Hedcandy. Nouja, ik neem aan dat het op marketing is gericht, maar ik weet ook niet wat werk daartoe doet. Ik snapte ook een vraag niet: Bij welk merk heeft u (de meeste) sportvoeding aangeschaft? Dat moet zijn 'van welk merk' of 'bij welke winkel', lijkt me.

4

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Hedcandy schreef:

Ingevuld.
Maar waarom je wil weten in welke sector ik werk en of ik lid ben van een vereniging?
Verder kan elke man deze enquete ook invullen.

Wat is jullie onderzoeksvraag?
Het is mij niet duidelijk geworden.

Hey! bedankt voor het invullen! Dat wij om de werksector vragen , is omdat wij de geografische kenmerken moeten onderzoeken van de doelgroep vrouwen. Ook vragen wij of vrouwelijke fietsers al lid zijn van een vereniging, aangezien wij in kaart proberen te brengen of vrouwen lid zijn van een vereniging en wat daar de reden voor is. Wij hebben als opdracht om deze doelgroep te onderzoeken, zodat een bedrijf op zulke verenigingen en/of evenementen haar sportvoeding kan promoten en verkopen. Omdat wij ons onderzoek richten op de vrouwelijke doelgroep, vragen wij alleen aan vrouwen om onze enquête in te vullen.
Ik hoop dat uw vragen duidelijk zijn nu. Dankuwel!

5 Laatst bewerkt door evyhoogenboom (17-11-23 12:06:33)

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Louise schreef:

Ook ingevuld en ook eens met Hedcandy. Nouja, ik neem aan dat het op marketing is gericht, maar ik weet ook niet wat werk daartoe doet. Ik snapte ook een vraag niet: Bij welk merk heeft u (de meeste) sportvoeding aangeschaft? Dat moet zijn 'van welk merk' of 'bij welke winkel', lijkt me.

Hey! bedankt voor het invullen! Het is inderdaad marketing gericht. Wij werken samen met een sportvoedingsmerk die graag wil richten op de vrouwelijke doelgroep onder fietsers. Omdat wij ook de concurrenten van dit merk in kaart willen brengen, vragen wij in de enquête of vrouwen vaker bij een bepaald merk haar producten aanschaft. "Van welk merk" is misschien een betere zin, dankuwel voor de feedback. Ik hoop dat uw vragen duidelijk zijn.

6

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Ik zit me nu vooral af te vragen waarom vrouwen andere/speciale voeding nodig hebben tov mannen?

(Het hele women only gebeuren is sowieso niet echt aan mij besteed, ik ben eerder anti dan voor...)

7

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Hedcandy schreef:

Ik zit me nu vooral af te vragen waarom vrouwen andere/speciale voeding nodig hebben tov mannen?

(Het hele women only gebeuren is sowieso niet echt aan mij besteed, ik ben eerder anti dan voor...)

Ik ook, ik zou juist géén sportvoeding speciaal voor vrouwen kopen. Roze wikkel en duurder, denk ik dan, of wat ik jaren geleden een keer zag: met minder calorieën roll
Maar als marketing-doelgroep zijn we wel interessant, Hedcandy wink

Louise

8

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Ik behoor niet tot de doelgroep, maar de gestelde vragen worden netjes beantwoord, dat is volgens mij wel eens anders geweest bij dergelijke enquetes.

9

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Toch is er een verschil tussen mannelijke en vrouwelijke sporters, vrouwen zouden baat hebben met meer Kh voor en tijdens de inspanning dan mannen ook al hebben ze een hoger vetpercentage.

10

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

MontanaMan schreef:

Ik behoor niet tot de doelgroep, maar de gestelde vragen worden netjes beantwoord, dat is volgens mij wel eens anders geweest bij dergelijke enquetes.

Daar heb je helemaal gelijk in. Chapeau, evyhoogenboom!

ronnyke schreef:

Toch is er een verschil tussen mannelijke en vrouwelijke sporters, vrouwen zouden baat hebben met meer Kh voor en tijdens de inspanning dan mannen ook al hebben ze een hoger vetpercentage.

Net dat is wel een heel lastige boodschap qua marketing (en als het gemiddeld al zo is, dan heb je er als individuele man/vrouw nog niet zo veel aan - je moet toch voor jezelf nagaan waar je het het beste op doet).

Louise

11

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Louise dit heb ik niet uit een artikel van natte vinger werk maar een wetenschappelijk onderzoek, natuurlijk is ieder individueel maar blijkbaar verbruiken vrouwen tijdens inspanningen dus meer Kh dan mannen, de vrouwelijke wielrensters zitten tegenwoordig rond de 140gr per uur Kh inname.

12 Laatst bewerkt door Hedcandy (21-11-23 17:45:03)

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Idd Evy, super dat je hier reageert.

@Ronny, zitten die wielrensters daaraan omdat ze het kunnen verdragen en mannen niet? Denk namelijk dat de mannen dit ook wel zouden willen.
In die tak vasn sport dan en op dat nivo.

Voor mezelf zou ik echt maatwerk willen.

*** bla bla bla hier stond dus een heel verhaal, ik heb daar een nieuw topic over gemaakt ***

Wellicht een interessant nieuw topic, dan blijft t hier bij de enquete..

13

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Hedcandy schreef:

Idd Evy, super dat je hier reageert.

@Ronny, zitten die wielrensters daaraan omdat ze het kunnen verdragen en mannen niet? Denk namelijk dat de mannen dit ook wel zouden willen.
In die tak vasn sport dan en op dat nivo.

Voor mezelf zou ik echt maatwerk willen.

*** bla bla bla hier stond dus een heel verhaal, ik heb daar een nieuw topic over gemaakt ***

Wellicht een interessant nieuw topic, dan blijft t hier bij de enquete..

Nu met de nieuwste ontwikkelingen kan men precies het Kh verbruik meten en blijkbaar ligt deze bij vrouwen hoger dan bij mannen. Dus tja je moet aanvullen wat je verliest/ verbruikt natuurlijk, Bij de meeste mannen is dit rond de 120gr. Ze beweren ook dat dit de reden is dat er momenteel betere prestaties worden geleverd omdat vroeger 60gr de standaard was en dus veel te weinig. Vroeger zag je soms echt renners een hongerklop krijgen dat ze niet meer wisten waar ze waren.

14 Laatst bewerkt door evyhoogenboom (22-11-23 11:24:29)

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

Louise schreef:
Hedcandy schreef:

Ik zit me nu vooral af te vragen waarom vrouwen andere/speciale voeding nodig hebben tov mannen?

(Het hele women only gebeuren is sowieso niet echt aan mij besteed, ik ben eerder anti dan voor...)

Ik ook, ik zou juist géén sportvoeding speciaal voor vrouwen kopen. Roze wikkel en duurder, denk ik dan, of wat ik jaren geleden een keer zag: met minder calorieën roll
Maar als marketing-doelgroep zijn we wel interessant, Hedcandy wink

Louise

Hey, bedankt voor je reactie! Wij zijn zelf ook tegen het duurder maken van vrouwelijke sportvoeding door de roze verpakkingen en de ( over het algemene) duurdere prijs. Natuurlijk is er verschil in wat ieder persoon nodig heeft om het gewenste resultaat te behalen. Het bedrijf waar we voor werken heeft dan ook niet de intentie om haar producten aan te passen op vrouwen. Dit kan in de toekomst zeker een optie worden, omdat vrouwen idd nèt andere dingen nodig hebben dan een man. Maar wij als studenten richten ons in dit onderzoek vooral op de doelgroep vrouwen en hoe ze hun marketing daarop kunnen aanpassen.
Hopelijk heb ik niet alleen jouw vragen beantwoord, maar ook de overige reacties wat betref dit onderwerp.

15

Re: Sportvoeding onder vrouwelijke fietsers

ronnyke schreef:

Louise dit heb ik niet uit een artikel van natte vinger werk maar een wetenschappelijk onderzoek, natuurlijk is ieder individueel maar blijkbaar verbruiken vrouwen tijdens inspanningen dus meer Kh dan mannen, de vrouwelijke wielrensters zitten tegenwoordig rond de 140gr per uur Kh inname.

Ik zeg ook niet dat het nattevingerwerk is. Als dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek is dat interessant, en nuttig voor hen, maar je kunt dat niet generaliseren naar gewone(-re) sportsters. Voor wat ik of een andere sportvrouw die ook geen topwielrenster is moet nuttigen heb je er weinig aan - dat is hoe dan ook maatwerk.

Ter vergelijking: de mensen met wie ik werk moet ik vaak nog beginnen met uitleggen dat koolhydraten niet 'evil' zijn en dat je ze nodig hebt om te kunnen sporten. Onder de gewone bevolking heeft dat idee echt erg postgevat: dat koolhydraten slecht zijn en dat je er dik van wordt. Sportvoeding 'zonder koolhydraten', wat onzin is, zou het qua marketing goed doen.

evyhoogenboom schreef:

Dit kan in de toekomst zeker een optie worden, omdat vrouwen idd nèt andere dingen nodig hebben dan een man.

Dat geloof ik zo dus niet, dat is het hele punt: de gemiddelde vrouw heeft (misschien) andere dingen nodig dan de gemiddelde vrouw, maar daar heb je als individu niks aan. Marketing heeft er altijd baat bij om de verschillen tussen mannen en vrouwen uit te vergroten, dan verkoop je meer.
(Maar fijn dat je reageert.)

Louise