1

Onderwerp: Fiets gezocht XL / framemaat: 60+

Hoi allemaal!

Ik ben al enige tijd opzoek naar een triathlonfiets. Ik ben relatief groot (200cm), met een binnenbeenlengte van 94cm. Op marktplaats krijg ik het niet echt gevonden (binnen mijn budget). Ik wil maximaal 2000 euro besteden, maar liefst iets minder.
Heeft er toevallig iemand een fiets staan?

Ik heb wel bijvoorbeeld wel een mooie Felt DA1 fiets gezien, in maat 58, maar ben bang dat ik hier te groot voor ben. Ik kom zelf niet helemaal uit de vergelijking tussen mijn bike-fit en de geometrie maten op de website van Felt. Mocht hier iemand mee willen helpen zou ik dat ook op prijs stellen.

2

Re: Fiets gezocht XL / framemaat: 60+

Zelf rijd ik ook op een Felt DA1. Ik ben 180 cm lang en rijd op een 56. Dus waarchijnlijk is een 58 aan de krappe kant voor jou. Mijn fiets is waarschijnlijk van dezelfde reeks als waar jij naar kijkt. Tenminste als je naar die in Made aan het kijken bent. Het is een fijne fiets alleen al wat ouder.

Om de maat te bepalen heb ik een oude excel van Felt, de Felt TT Fit calculator. Daar kan je de bikefit gegevens ingeven om de juiste afmeting te bepalen. Ook geeft die aan wat je eventueel moet aanpassen.

Geef maar aan als je hem wilt hebben.

3

Re: Fiets gezocht XL / framemaat: 60+

Ik heb er één te koop staan maar helaas ik ben maar een klein ventje dus ook mijn fiets is niet groot.