1

Onderwerp: Even voorstellen

Goedendag allemaal,

In de eerste plaats; Fijn dat er een forum is van mensen die ook met deze sport(en) bezig zijn.

Als ouder van 2 kinderen die veel aandacht nodig hebben kwam het sporten er even niet van. Het resultaat was dat ik al 5 jaar probeerde af te vallen, wat me natuurlijk niet lukte zonder te sporten.

Dus vorig jaar, zocht ik mijn oude hardloopschoenen weer op en begon te lopen. Trainen voor de Golden Ten in Delft, 5km moest toch wel lukken in een maandje of 3? Dat lukte, maar gaf me nog niet de voldoening die ik nodig had. De eerste stap(jes) waren gezet.

Vervolgens kijken naar de volgende horizon. Toen bedacht ik me dat hardlopen leuk is, maar triathlon veel leuker is. Ooit een sprint triathlon gedaan in Bodegraven (2007 volgens mij) en dat gaf me toen veel meer voldoening. Toen moest ik er helaas mee stoppen ivm blessureleed, iets met trouwen en kinderen en etc., maar die blessures waren nu wel weg na al die jaren (no shit sherlock, zou een collega zeggen :’)) en de kinderen worden steeds zelfstandiger. Dus hop, racefiets even helemaal nakijken, nieuwe onderdelen erop en gaan.

Na de zomer heb ik de duathlon gedaan in Utrecht (alle triathlon’s waren wel voorbij), wat een gaaf evenement was dat. Toen een planning gemaakt voor dit seizoen, wat zijn mijn doelen (boven het gemiddelde qua snelheid op de sprint, gemiddeld op de standaard afstand) en sport daarop afgestemd. Inmiddels al ingeschreven voor 1/8e tri-Almere, 1/8e tri-Amsterdam en 1/4 tri-Rotterdam ga ik via kikathlon inschrijven volgende maand (geld voor inschrijvingen is even op).

Nu ben ik hardlopen op snelheid aan het trainen(Garmin Coach is mijn vriend, doel van 30min op de 5 naar 22min brengen), heb ik een sportdiëtist ingeschakeld en ben ik weer lekker aan het trimzwemmen.

O ja, misschien is mijn lijstje van wat ik volg nog interessant en misschien hebben mensen nog interessante aanvullingen;
- GTN op YouTube
- Triathlon inside podcast
- Tweewielers podcast

En nu even genoeg gedeeld en ga ik lekker lezen op dit forum, even kijken wat ik gemist heb in al die jaren aan ontwikkelingen.

Groetjes,

Michael

2

Re: Even voorstellen

Hey michaelZ mooie plannen.

3

Re: Even voorstellen

Welkom op het forum Michael .
Succes en vooral plezier met het trainen richting je wedstrijden .

4

Re: Even voorstellen

Welkom Michael

Mooie plannen heb je staan, succes met trainen.
Veel leesplezier hier en stel gerust je vragen! Stof oude topics af, zet ons aan het denken over dingen, wat je maar wil smile

5

Re: Even voorstellen

Welkom Michael! Leuke plannen. Van 30 naar 22 minuten  op de 5 is wel ambitieus, of heb je eerder niet gericht getraind? Pas in elk geval wel op met de belasting en blessuregevoeligheid. Daarover vertelt je eigen lichaam je meer dan je horloge.

Ik ben zelf niet zo van de filmpjes en de podcasts (ik lees liever), maar de Slimmer Presteren podcast is wel goed en interessant en als je echt een kei wil worden in trainingsleer: de filmpjes van Stephen Seiler. En dit forum is natuurlijk ook een goudmijn!

Louise

6

Re: Even voorstellen

Welkom!

Inderdaad mooie en ambitieuze doelen!
In het kader van GTN vind ik the running channel ook heel leuk en interessant!
Mocht je lezen ook leuk vinden dan zijn finding ultra van Rich Roll en het hoofd weegt zwaarder dan de benen van Olivier Verhaege wat mij betreft dikke aanraders en heel inspirerend:)

7

Re: Even voorstellen

Bedankt voor de welkome reacties allemaal. Het voelt als een warm bad, dank daarvoor. Inmiddels ben ik rustig wat items aan het lezen, er is inderdaad veel informatie te vinden.

Van 30 naar 22 is inderdaad best ambitieus, mijn lichaam gaf afgelopen weekend ook aan dat het trainingsschema op dat moment iets te ambitieus was (16km conditieloop roll). Deze week dus even rust, dat werd misschien wel eens tijd. Toch heb ik er zeker een stuk van mijn tijd af weten te snoepen en gaat komend weekend hopelijk mijn pb tot nu toe er aan.