1

Onderwerp: helm

nu ik mijn nieuwe velo bijna heb kijk ik ook uit naar een bijpasende helm :-) ik heb die helmen van ekoi nekeer gezien en dat zijn wel mooie helmen de druppelhelmen bedoel ik dan. heeft iemand ervaring ermee of kent iemand deze helmen? en heel duur zijn ze ook al niet echt

2

Re: helm

Wat betreft Ekoi weet ik niet zoveel (lees: niets) maar ik weet wel dat je ook heel goedkoop vanuit Engeland helmen kunt kopen (ivm goedkope pond): bv de Bell Meteor II momenteel voor 90 euro (was in het verleden zelfs een moment 79 euro). Uit ervaring kan ik dan wél weer zeggen dat die helm mij goed bevalt. Overigens moet ik daar dan wel weer bij zeggen, dat ik dat nergens mee kan vergelijken omdat dit de enige tijdrithelm is die ik ooit op heb gehad.

Overigens ben ik er voorstander van om materiaal bij de plaatselijke sportzaak te kopen om op deze manier de plaatselijke sportzaken te steunen, die immers vaak ook plaatselijke sportevenementen steunen. Zelf ben ik helaas door de IB-groep -financieel gezien- aan handen en voeten gebonden. smile

3

Re: helm

ik koop alles via mijn fietshandelaar dus das geen probleem wilde gewoon maar eens vraag doen naar die ekoi helmen omdat ze er goed uitzien. dit merk sponsert ook al protour ploegen dus qua degelijkheid zal het wel goed zitten zal eens eentje vragen voor te testen :-)

4 Laatst bewerkt door Jacob (05-12-09 14:38:22)

Re: helm

Dat een merk een ProTour ploeg sponsort heeft werkelijk niets maar dan ook niets met enige vorm van degelijkheid te maken.

Wel met geld.

Ronny, je bent midden 30, denk je dat het mogelijk is dat je manier van schriftelijk jezelf uitdrukken naar een niveau kan worden getild dat beter bij je leeftijd past?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

5 Laatst bewerkt door Bleek (05-12-09 15:17:11)

Re: helm

Jacob schreef:

Dat een merk een ProTour ploeg sponsort heeft werkelijk niets maar dan ook niets met enige vorm van degelijkheid te maken.

Wel met geld.

Onzin, alsof protour ploegen op slecht materiaal gaan fietsen als ze maar een bak met geld krijgen.

Ronny, je bent midden 30, denk je dat het mogelijk is dat je manier van schriftelijk jezelf uitdrukken naar een niveau kan worden getild dat beter bij je leeftijd past?

Jacob, kan je ook normaal reageren? En daar bedoel ik mee kutopmerkingen en irrelevante sneren achterwege laten.

6

Re: helm

kweet niet precies waar jacob op aanstuurd vroeg enkel of er iemand iets wist van deze helmen niks meer of minder

7

Re: helm

Hoj Ronnyke ,
Koop een Bell of Giro die zijn gewoon goed .

triathlon is 3 x beter

8 Laatst bewerkt door Jacob (05-12-09 19:52:00)

Re: helm

Zo kom ik terug van een middagje QT met mijn verloofde, zie ik een hoop haat. Waar zal ik eens beginnen.

Onzin, alsof protour ploegen op slecht materiaal gaan fietsen als ze maar een bak met geld krijgen.

Nou, dan lijkt het erop dat je niet helemaal begrijpt hoe het eraan toe gaat. In het algemeen worden de ploegen gesponsord door grotere producenten, maar zoals je wellicht wel weet gaat dan nogal wat geld in om. Regelmatig worden er door min of meer onafhankelijke instanties testen uitgevoerd en toch zijn er fietsen en materialen die ver van de beste scores hebben die door protour ploegen worden gebruikt.
Dan zijn er 3 verschillende dingen die je kunt bekijken in dit aspect.

Allereerst is het de aanname dat omdat de profs iets doen dat dit dan per definitie de juiste, goede, beste manier is. Realiteit is dat dit vaak niet zo is. Genen,traditie en motivatie spelen vaak een grotere rol in prestatie dan echt goed weten wat je aan het doen bent. Dit geldt dus ook voor materiaal.
Daarmee zeg ik niet dat profs niet weten wat ze doen. Een heleboel weten precies wat ze doen en waarom.

Dat is dus ook de reden van het tweede inzicht, namelijk het "rebranden". Zeker in de wielersport zie je met de regelmaat van de klok materiaal van een producent die niet de hoofdsponsor gebruikt worden. Hier wordt vervolgens dan het logootje van de sponsor op geplaatst.
Mooi voorbeeld zijn de Cervelo P3 frames waarvan ik laatst las dat dit frame al zeker met 19 verschillende merkstickers in de verschillende pelotons is geschaakt.

Als laatste punt wil ik opmerken dat het ook nog eens vaak voorkomt dat er door de sponsor speciaal materiaal wordt gemaakt voor de Profploeg, welke niet voor ons stervelingen te koop is.
Dit gebeurd vooral vaak bij helmen, en dan in het bijzonder tijdrit helmen.

Mijn punt is dan ook, dat wellicht is het merk in kwestie een goed merk, misschien is het maar een matig merk. Maar dat het gebruikt wordt door een ProTour ploeg zegt vrij weinig.

Jacob, kan je ook normaal reageren? En daar bedoel ik mee kutopmerkingen en irrelevante sneren achterwege laten.

Wat zal ik zeggen.  Jouw mening wordt gedeeld door de webmaster lijkt het, tot mijn grote spijt.
Ik ben eerlijk en zeg wat ik denk. Het internet heeft de neiging om emoties te vergroten en mensen "stoerder" te laten doen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Voor die gedachte loop ik niet weg.
Eenieder die mij kent in het echt zal de manier waarop ik mij hier uitdruk herkennen.
Ik geloof, in het echte leven en in het virtuele leven, niet om het aardig doen om het aardig doen. Soms is het niet allemaal kumbaya. Jammer dan. Zachte heelmeester maken stinkende wonden.
De redenen voor mijn eerdere opmerkingen zal ik hieronder toelichten.

kweet niet precies waar jacob op aanstuurd vroeg enkel of er iemand iets wist van deze helmen niks meer of minder

Beste Ronny,
Wat goed is,is dat je nieuwsgierig bent. Je stelt vragen en wilt dingen weten.
Wat bij mij minder goed valt is dat het lijkt of je zelf niet de moeite doet om ergens achter te komen.
Het lijkt bij je op te borrelen en je gooit het op dit forum.
Dit doe je op een manier die ik dan weer niet prettig vind. Ook Bleek zal het met me eens zijn, dat als iemand naar hem toekwam en hem aansprak op de manier waarop jij hier schrijft dat dit niet de juiste manier zou zijn.
Ik en recenter Cesar hebben je hints gegeven met betrekking tot je zins opbouw, interpunctie en grammatica. Daarop reageer je niet. Dan kies ik ervoor om dit iets harder in te zetten. Ik vind het vreemd dat dit als aanstootgevend wordt ervaren terwijl jouw schrijfselen (die het meeste lijken op de msn/sms taal die ik bij tieners zie) zonder probleem worden geaccepteerd.

Dit is een forum, het woord is het enige wat we hebben om met elkaar te communiceren. Lijkt mij niet meer dan redelijk om hier dan ook de gepaste aandacht aan geven. Als je schrijfselen onleesbaar zijn dan toont dit niet veel respect naar de forum community waarvan je wel verwacht dat deze je antwoord geeft.
Het is niet zoveel moeite om even 30 seconden extra te nemen voordat je op de "verzenden"knop drukt om even te kijken of je post goed leesbaar is.

Tijd om te gaan koken. Lasagne alla Jacob. Wat een feest, wat een feest.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

9 Laatst bewerkt door Concorde (07-12-09 00:08:46)

Re: helm

Weet je Jacob....
Het siert je dat je je kennis en inzichten met ons wilt delen; oké, de één heeft meer ervaring en verdieping in deze sport dan de ander. Maar wat is er mis mee om mensen in hun waarde te laten?
Ik weet niet wat je jezelf voor rol toedicht binnen dit forum, maar ik denk dat we niet gebaat zijn bij gezwaai boven het maaiveld. Probeer voor de gein eens niét te reageren als je je ergens aan stoort.
Ik heb vaak de indruk dat je het hier helemaal niet leuk vindt! Veruit het grootste deel van je posts zijn negatief, cynisch en soms ronduit denigrerend, zéker de laatste maanden.
We komen hier (bijna) allemaal om iets te leren en ervaringen te delen; negeer wat je niet aanstaat, pik het leuke eruit en hou 't nou eens een beetje gezellig!

En ik weet zéker dat de webmaster niet de enige is in zijn stelling.
Vergeef ons onze domheid, en nestel je weer tussen het pleps.

Hou je vooral niet in, deze post en mijn knullige prestatieniveau met de grond gelijk te maken.
Soms ben ik nét een mens.... (met overigens een redelijk beperkt Latijns vocabulair)

Concorde

10

Re: helm

Tsja Concorde,

Waar ik niet duidelijk genoeg in ben geweest is dat ik fout zat. Ik ben te ver gegaan in mijn bewoordingen naar Ronny. Ik vond het op dat moment gepast omdat ik minder harde woorden had gebruikt om mijn punt te maken maar dit geen effect oogstte. Had ik niet moeten doen.

Wat jij niet moet doen is mij in de hoek zetten als elitair.
Geen enkele post op dit forum of ergens anders zal me ooit laten zien als iemand die andere mensen veroordeelt omdat zij op een minder "hoog" niveau als ik sporten.
Sterker nog, ik houd me elke dag bezig met het helpen van mensen met het fitter/sterker/gezonder worden ondanks mindere genen, motivatie of tijd.
1 van mijn visies is dan ook dat iedereen aan topsport doet op zijn of haar eigen niveau.
Dus ik vind het erg vervelend dat je deze stroman gebruikt om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben; een elitist.

Waar ik me wel schuldig aan maak is me ergeren aan het idee dat je niet boven het maaiveld mag staan. Dat er niet een hoop gevraagd mag worden, van onszelf en van anderen.
Wat ik dus niet vraag is om je te onthouden van posten, (behalve als je antwoord makkelijk te vinden was geweest door middel van de zoekfunctie of google),zoals jij wel doet, maar om als je post daar aandacht en zorg te besteden. Zoals jij dat hebt gedaan. Kortom dat vorm OOK een belangrijk onderdeel van online communiceren is.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

11 Laatst bewerkt door Concorde (07-12-09 01:07:27)

Re: helm

Jacob schreef:

Wat jij niet moet doen is mij in de hoek zetten als elitair.
Geen enkele post op dit forum of ergens anders zal me ooit laten zien als iemand die andere mensen veroordeelt omdat zij op een minder "hoog" niveau als ik sporten.
Sterker nog, ik houd me elke dag bezig met het helpen van mensen met het fitter/sterker/gezonder worden ondanks mindere genen, motivatie of tijd.
1 van mijn visies is dan ook dat iedereen aan topsport doet op zijn of haar eigen niveau.
Dus ik vind het erg vervelend dat je deze stroman gebruikt om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben; een elitist.

Ik denk dat je jezelf in die hoek plaatst.
Door je vaak denigrerend te uiten en nu weer, interessant in het Latijn te schrijven. (waar overigens iedere simpele ziel m.b.v. Google wel uitkomt).
Het is meer je Attitude. Maar ik weet niet of je dat van jezelf wilt zien. Maar goed, ook dát is menselijk.

Dit forum is er voor iedereen, en het is niet zo dat het spel volgens jouw spelregels gespeeld moet worden.
Ik ben van mening dat de sfeer hier er niet beter op wordt met dit gehakketak.
Het cynisme moet niet de boventoon gaan voeren.


Dus zie maar wat je met m'n opmerkingen doet, voor mijn part ga je zo door, da's ook jouw goed recht, maar ik wilde dit toch kwijt.

Oja, met je bovengenoemde visie ben ik het roerend eens; had ook uit mijn mond opgetekend kunnen worden!
Met het maaiveld heb je tot op zekere hoogte gelijk, maar laat mensen wél in hun waarde. Je kunt natuurlijk op div. manieren boven het maaiveld uitsteken hè! Met positief opvallen of jezelf doelen stellen is niets mis!

Groeten, Concorde

12

Re: helm

@ Jacob: Zover ik kan zien is Ronny een belg, en tussen Belgisch Nederlands en Nederlands Nederlands zitten ongeveer net zoveel verschillen als tussen Engels Engels en Amerikaans Engels. Dus waarom zou je daar negatief over moeten den? Je kunt er ook doorheen kijken (lezen) en inhoudelijk op zijn vragen ingaan.
Er is in mijn ogen niks op tegen om boven het maaiveld uit te steken, blijf dus vooral (liefst op een positieve manier, zonder mensen af te fakkelen) bijdragen aan dit forum smile

13

Re: helm

Jongens, jullie weten toch dat ik niet in Latijn begonnen ben? Mijn laatste quote gaat daar nu juist om; latijn gebruiken om interessant te doen.

En ik weet dat hij een Belg is. Ik weet ook dat ze in Belgie ook punten en komma's gebruiken. Sterker nog, het zijn steevast Belgen die het Groot Dictee winnen.

Zoals ik al schreef, ik zeg gewoon wat ik denk. Ik ben blij dat jullie dat ook doen. Hoe meer discussie hoe beter!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

14

Re: helm

hmm ben idd belg maar zal wel nooit een groot dictee winnen daarvoor moet je wel langer dan tot je 18 jaar naar school geweest zijn :-) maar ben nu met een sport bezig waar ik mezelf totaal in kan vinden en probeer daar langs alle wegen zoveel mogelijk van op te steken. Met wielrennen en mtb ben ik al een paar jaar bezig daarom ken ik wel een beetje op gebied van matriaal maar niet echt veel van tt fietsen en nu ik er èèn aan het afbouwen ben wil ik dat wel weten.

15

Re: helm

man man man, en dit is allemaal begonnen omdat ronnyke een vraag stelde over een helm. Je lacht je toch kapot.

Misschien kunnen we beter een topic starten over respect volle bejegening. smile

Of gewoon on topic blijven natuurlijk smile

Sportieve groet, Mike

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

16

Re: helm

On topic,

Specialized maakt een hele mooie tijdrithelm. Ik vind hem te duur (250 Euro adviesprijs), maar mooi is hij (de zwart/wit versie) wel...

Ik denk dat het toch de Giro of Bell wordt, sinds mijn MET in de vuilnisbak is beland.

17

Re: helm

Ik heb nu een Spiuk. Ben er erg tevreden mee. Zijn ook niet superduur volgens mij.

Is licht, vind ik erg prettig.

http://www.spiuk.com/home/productos-fic … asp?id=357

En wat getest (matig maar toch):

http://www.twowheelblogs.com/timetrial- … ng-round-2

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

18

Re: helm

heb nog wel even d etijd voor ik beslis kan mischien eens een helm van ekoi vragen om te testen en anders zal het idd giro of bell worden op zich maakt het niet zoveel uit welk merk het is voor mij vind het gewoon mooi helmpjes en het is ook weer eens iets anders

19

Re: helm

Nu het weer over helmpjes gaat: weet iemand of de rudy project wingspan al ergens verkrijgbaar is?

JAB

20

Re: helm

jab schreef:

Nu het weer over helmpjes gaat: weet iemand of de rudy project wingspan al ergens verkrijgbaar is?

JAB

Dat is mooi helmpje voor triathlon, yvonne rijd er ook mee.

http://www.3athlon.de/3athlon/img/_w/vanvlerken/ChallengeBarcelona0911AFA7.jpg


Geloof echter nog niet dat hij in NL verkrijgbaar is. Wel in de US misschien in DL, maar geloof dat deze ook wel boven de 200 eu uit komt.


Ben zelf tevreden gebruiker van Bell Meteor II. Vindt ik persoonlijk ook een van de mooiste aero helmen die er zijn, zit in vergelijking met bijv. de Giro vrij strak en is niet zo comfortabel als mijn Bell Sweep R, maar dat blijft toch altijd wel bij tijdrithelm.

21

Re: helm

Wel bijzonder: heel groot Veltec-reclame op een helm die ze zelf niet in hun assortiment hebben :-)
Op slowtwitch lees ik dat er in de VS leveringsproblemen zijn met de wingspan. Dus dat zal ook hier nog niet zo snel lopen.

JAB

22

Re: helm

Ben wel gecharmeerd van de nieuwe Lazer aerohelmen.
Heb 'm gepast op de Bikemotion, zat comfortabel en was goed te stellen.
Bovendien een gat bovenin de helm, met een gaasje ervoor en een drainagesysteem.
Kan je dus water in gieten dat via verschillende kanaaltjes over je hoofd loopt.
Best slim want uit ervaring weet ik dat de temperaturen onder zo'n ding bij een warme wedstrijd absurd kunnen worden.
Wel zorgen dat je de goede bidon aanpakt ;-)

Mike

23

Re: helm

heb vandaag die nieuwe rudy project en de nieuwe lazer opgehad op veloexpo en zijn beide heel knappe helmen de lazer kost ong 175euro en de rudy gaat op 220 komen en is vanaf maart leverbaar in belgie

24

Re: helm

Hoi

ik lees dit stuk over de helm en vroeg me af (wellicht verkeerde topic) wat zo'n tijdtrithelm nou scheelt??
Lijkt me dat het toch niet zo gek veel scheelt?

gr
Paul

25

Re: helm

30 sec op 40km bij 35 km/h gemiddeld heb ik me laten vertellen...

Daarnaast zijn ze natuurlijk ook gewoon mooi.