201

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap voor jullie alle beide Louise .
Hoelang nog tot de verhuizing volledig is afgerond?
En voelen je je al wel thuis op jullie nieuwe stekkie ?

202

Re: Verkoudheid klaag topic

@Jeanette schreef:

Beterschap voor jullie alle beide Louise .
Hoelang nog tot de verhuizing volledig is afgerond?
En voelen je je al wel thuis op jullie nieuwe stekkie ?

Dank je! Helemaal afgerond gaat nog wel even duren, onze eerste prioriteit is de dozen leeg, zodat we ruimte scheppen. Hopelijk lukt dat in een dikke week. Daarna beginnen alle kleinere afwerkklusjes, en dat zijn er nog een heleboel. Het is veel werk, alles bij elkaar - we hebben veel spullen. Het wordt al wel steeds relaxter - dat dat oude huis gister 'overdrachtklaar' raakte, dat is alweer een zorg minder.

Ik hoop na 1 mei (overdracht oude huis) weer een wat normaler leven te krijgen, in de zin van dat ik weer kan werken en sporten en daar regelmaat in krijg (even los van de verkoudheid). Hopelijk zijn mijn sportkleren dan ook opgedoken wink 

En ja, we hebben het zeer zeker naar ons zin! Het huis is fijn en onze spullen vinden er goed hun plek; we vinden de mensen hier ontzettend aardig, en we hebben net geluncht in onze eigen tuin smile

Louise

203

Re: Verkoudheid klaag topic

De 'verhuisverkoudheid' is er ondertussen eentje geworden uit mijn top 5 van heftigste verkoudheden ooit. Zal wel geen toeval zijn: rottig virus en onvoldoende rust. Ik hoest nog steeds flink en houd mezelf daardoor nog elke nacht een tijdje uit mijn slaap, en ik kan nu ook al een week lang niets ruiken en dus ook bijna niets proeven. Ik heb wel wat kunnen doen op sportgebied ondertussen, waaronder woensdag, in de zon en met de wind in de rug, van het oude naar het nieuwe huis fietsen, ruim 100 km, met een tussenstop bij de notaris voor de overdracht van het oude huis. Dat was een memorabel ritje en gelukkig was ik er fit genoeg voor. Maar ondertussen ben ik het verder wel spuugzat!

Louise

204

Re: Verkoudheid klaag topic

Ook ik ben een keer geveld door een verkoudheid. Ik kan mij niet herinneren dat ik daar eerder zo beroerd van was. Ik blijf maar snuiten en heb totaal geen energie.
Wat een effect van het rotweer de afgelopen tijd.

205

Re: Verkoudheid klaag topic

Beterschap, wilagro! Vervelend, en ja, het weer, pff...

Bij mij is die verkoudheid van april/mei chronisch geworden, in de zin van dat ik nog steeds een beetje snotter en vooral dat ik bijna niets ruik. Het is net niet helemaal nul en ik mag hopen dat het gewoon weer terugkomt, maar het duurt natuurlijk wel raar lang. Ondanks neusspray, neusdouche en reuktraining. Ik ben inmiddels doorverwezen naar de KNO-arts, daar kan ik over 2 weken terecht.

Ik voel me bijna helemaal fit en kan gewoon sporten gelukkig, dat gaat heel goed zelfs. Maar niet kunnen ruiken (en dus ook maar weinig proeven) is heel vervelend. Het went wel, maar toch snak ik echt naar lekker eten en drinken, naar de natuur kunnen ruiken als ik fiets of loop, of naar de zee ruiken als ik erin zwem. Om maar wat te noemen.

Louise

206

Re: Verkoudheid klaag topic

Geen reukvermogen klinkt toch als resultaat van een Corona infectie. Dat kan even duren.

Ik ben gelukkig weer over het hoogtepunt van de verkoudheid heen.
Waarschijnlijk heb ik het zo te pakken gekregen doordat ik mijzelf tijdens de Maratona toch volledig leeg heb gereden. Dat is natuurlijk een behoorlijke aanslag op het immuunsysteem.

207

Re: Verkoudheid klaag topic

wilagro schreef:

Geen reukvermogen klinkt toch als resultaat van een Corona infectie. Dat kan even duren.

Reukverlies heeft door covid veel meer aandacht gekregen, maar gewone griep en verkoudheid kunnen het ook veroorzaken, griep zelfs definitief.
100 % zeker weet je zoiets nooit, maar er is bij mij niets wat op covid wijst. Toen al niet, dus toen het begon, en nu ook niet. Je hebt namelijk twee soorten reukverlies: door een blokkade, , dan kan de geur niet bij je reukorgaan komen (zoals bij een verstopte neus), en door schade aan het reukorgaan zelf. Bij mij lijkt alles op dat eerste, dus op gezwollen neusslijmvlies en/of een poliep; covid veroorzaakt dat tweede type.
Bij dat eerste type is de kans op volledig herstel veel groter, dus ik mag hopen dat het goedkomt, alleen wanneer en hoe (bij een poliep volgt een operatie) - geen idee.

Louise

208

Re: Verkoudheid klaag topic

Hier ook een flinke verkoudheid. Eigenlijk zou ik morgen m’n laatste grote training doen voor de Ostseeman, maar als ik vandaag niet opknap kan ik dat plan beter bijstellen denk ik.
Qua energie voel ik me overigens wel ok, maar ik wil ook geen kuil graven voor mezelf.

209

Re: Verkoudheid klaag topic

Veel mensen die ziek zijn en veel virussen in omloop. Kijk naar de TDF en ik denk dat ze in Parijs ook hun hart vasthouden met de OS die daar volgende week van start gaan.

210

Re: Verkoudheid klaag topic

Jörgen schreef:

Hier ook een flinke verkoudheid. Eigenlijk zou ik morgen m’n laatste grote training doen voor de Ostseeman, maar als ik vandaag niet opknap kan ik dat plan beter bijstellen denk ik.
Qua energie voel ik me overigens wel ok, maar ik wil ook geen kuil graven voor mezelf.

Uiteindelijk gewoon kunnen trainen, ik had meer last van de warmte. Heerlijk dat het weer wat koeler is vandaag.

@ronnyke: dat denk ik ook, de bekende maatregelen zullen voor een deel wel weer van stal worden gehaald. (Hopelijk zonder verplichte quarantaine…)

211

Re: Verkoudheid klaag topic

Bwa wettelijk gezien is covid nu erkend als een ziekte zoals bv de griep dus niet echt levends bedreigend meer daarom denk ik niet dat er nog maatregelen zullen komen? Of er moet weer ergens een heel agressieve variant uit de hoek komen...?

212

Re: Verkoudheid klaag topic

ronnyke schreef:

Bwa wettelijk gezien is covid nu erkend als een ziekte zoals bv de griep dus niet echt levends bedreigend meer daarom denk ik niet dat er nog maatregelen zullen komen? Of er moet weer ergens een heel agressieve variant uit de hoek komen...?

Ik bedoel meer als voorzorgsmaatregel door atleten, in de dagen voor de wedstrijd.

213

Re: Verkoudheid klaag topic

Ik verwacht inderdaad wel een aantal vrijwillige maatregelen langs te zien komen tijdens de komende Olympische spelen.
Bij de tour de france zag je dat ook al bij diverse ploegen.
Overigens schijnt er momenteel in Nederland wel een hoge piek in het aantal Corona besmettingen te zijn. Ik hoef gelukkig niet te testen en zal het ook niet doen, maar het zou dus zomaar kunnen dat mijn verkoudheid een Corona variant is.

214 Laatst bewerkt door Hedcandy (22-07-24 20:40:20)

Re: Verkoudheid klaag topic

In Nederland geldt al enige tijd het advies om met corona binnen/thuis te blijven.
Maar ja, het is een advies...

Kwa besmettingen zitten we nu hoger dan het nivo van maart 21 (de dansen bij jansen piek), alleen worden mensen er wat minder ziek van.

215

Re: Verkoudheid klaag topic

Mja in de TDF werden idd mondmasker gedragen maar ze lieten dan ook eens een viroloog aan het woord en als dat de enige maatregel is heeft het weinig nut, dan moet je ook werkelijk terug beginnen met alles te ontsmetten enz willen mondmaskers ook nut hebben. Maar iets is beter dan niets zeker?