3,651

Re: prestaties van de dag

Tjonge, wat erg. Hoe heb je dit geaccepteerd? Lijkt me niet te doen toch?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3,652

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ik vind het maar rustig op t forum, terwijl er al wel wedstrijdjes zijn zo links en rechts...

Nogal, ja!

Hedcandy schreef:

Zelf kom ik steeds meer tot het besef dat ik ook afscheid moet gaan nemen van deze sport. Het zit er niet meer in.
Ik ga niet meer vooruit in gezondheid.

Dat is naar - en heel wat om onder ogen te zien. Hoe is het met je werk? En heeft dat speciale programma bij de VU nog wat opgeleverd? En blijf je op het forum komen? Dat lijkt me wel confronterend, of is het toch ook nog wel leuk?

Louise

3,653 Laatst bewerkt door Hedcandy (15-05-24 14:52:58)

Re: prestaties van de dag

Voorlopig vind ik het hier nog leuk, kijken bij een wedstrijd is erg lastig... dat was het vorig jaar ook al.
Ik heb geen andere keus, dan me erbij neerleggen.
Een half jaar terug ging ik voor een sprint eind sept, maar ik zou nu alleen het fietsonderdeel halen, dat is geen triathlon.
Het traject bij de VU heeft me vooral heel veel geld gekost, ik ben daar eind dec gestopt omdat ze eigenlijk niks voor me konden betekenen, wel jammer.
Werk zal geen hele dagen meer zijn, maar zoals t nu gaat (30% uren en dus 30% inkomen ingeleverd, maar geen stress daarvan) is het goed te doen, al heb ik tegen het einde vd week wel altijd hoofdpijn (neem ik maar voor lief).

Dan de lichtpuntjes:
Mijn fijne huisje in het groen, wat woon ik hier toch heerlijk.
Ik doe krachttraining en dat lukt zonder naweeen, ik doe yoga en dat is fijn.
Ik fiets, ook nog met tent, ben ook lid geworden van een tourclub, zodat ik soms samen kan fietsen.
Ik kan weer wat sociale dingen doen, helemaal nu met mooier weer, buiten is makkelijker.

Ik heb dus geen slecht leven, al is het gewoon een ander leven dan dat t was.

3,654

Re: prestaties van de dag

mcguyver schreef:

Tjonge, wat erg. Hoe heb je dit geaccepteerd? Lijkt me niet te doen toch?

Dat heeft wel maanden geduurd ja, maar de bui zag ik al wel hangen...
Weet ook niet of ik t al echt geaccepteerd heb, mn trisuits zijn nog niet in de verkoop wink

3,655

Re: prestaties van de dag

Ach je hebt lekker mee gedaan en genoten Louise . De vorm die komt wel terug .

Ach je Sanne , dat is balen .
Kan me voorstellen dat het accepteren lastig is .
Gelukkig zijn er nog wel dingen die gaan en waar je plezier uit haalt .

Hier gaat het ook zo lala .
Vorig jaar veel overgangsklachten gehad , inclusief slecht slapen en dus ook niet herstellen.
Geen zin in sporten , mijn coaching gestopt , gevoeld chronisch moe .
Nu zit ik ondanks dat ik dat niet wilde zo’n 3,5 maand aan de hormoontherapie.
Het slapen is gelukkig al wel verbeterd, maar heb qua sport conditie ook nog een grote achterstand. Maar het komt zo langzaam weer .

3,656

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Het traject bij de VU heeft me vooral heel veel geld gekost, ik ben daar eind dec gestopt omdat ze eigenlijk niks voor me konden betekenen, wel jammer.

Urgh, moest je dat zelf betalen?
Verder vind ik het goed klinken hoe je ermee omgaat - petje af!

@Jeanette schreef:

Nu zit ik ondanks dat ik dat niet wilde zo’n 3,5 maand aan de hormoontherapie.
Het slapen is gelukkig al wel verbeterd, maar heb qua sport conditie ook nog een grote achterstand. Maar het komt zo langzaam weer .

Herkenbaar - ik wilde ook geen hormonen, maar toen ik een paar keer per week nog maar 2 uur per nacht sliep en er helemaal doorheen zat, bleek het een wondermiddel. Voor mij was een half jaar genoeg. Ermee stoppen was wel spannend toen, en ik slaap sindsdien niet meer zoals vroeger, maar het is nu geen probleem meer.
En sowieso: hou vol, de overgang gaat echt over!

Louise

3,657

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

En sowieso: hou vol, de overgang gaat echt over!

Louise

Ik hoop alleen dat het geen 10 jaar duurt .

3,658

Re: prestaties van de dag

@Jeanette schreef:
Louise schreef:

En sowieso: hou vol, de overgang gaat echt over!

Louise

Ik hoop alleen dat het geen 10 jaar duurt .

Er zat niet echt een duidelijk einde aan, maar de lastige tijd duurde bij mij wel een jaar of 9. Alleen - gelukkig - bij vlagen, met ook betere en makkelijkere periodes ertussenin. En de verschijnselen veranderden ook.


On topic: ik ben vandaag met wetsuit aan voor een wat langer stuk (35 minuten) de Oosterschelde in gedoken, met een zwemmaatje uit de buurt die ik ken van de borstcrawlcursus die ik doe. Daarmee is mijn tweede winter doorzwemmen/dippen, zonder wetsuit, ten einde, en de opbouw naar het langere werk begonnen. Er is hier een actieve groep openwaterzwemmers, die organiseren ook die cursus, en het is een fijne manier om mensen te leren kennen!

Louise

3,659

Re: prestaties van de dag

Ik heb een vrouw die in haar overgang zit dus ik weet waarover je het hebt :-) voor mij is het allemaal een beetje rommelig en krijg geen vaste structuur meer in mijn sportieve bezigheden. Over 5 weken die 70.3 in West Friesland en krijg al de bibber als ik er aan denk want sta momenteel nog nergens qua training. Maar goed rond geraken word dus de prioriteit en de rest zien we wel.

3,660

Re: prestaties van de dag

Ik heb gister voor het eerst meegezwommen met het 'K-W-groepje': een groep openwaterzwemmers hier in de buurt die op woensdagavond afhankelijk van het getij van Kattendijke naar Wemeldinge zwemmen of omgekeerd, ongeveer 3,8 kilometer. Nu was het van K naar W. We verzamelden in Wemeldinge en gingen in één auto gepropt naar Kattendijke - die chauffeur wordt dan na afloop daarheen gebracht.

Ik had dat al een paar keer gedaan bij de jaarlijkse zwemtocht (dit jaar op 12 juni - aanrader!), maar dit was toch wel anders. We waren met 7 zwemmers. Het was een fijne groep, er werd op elkaar gewacht, ik kon goed meekomen (vond ik een beetje spannend). Het zwom heerlijk, met de steun van stroming en wind in de rug en het was een prachtige, heldere avond. Dan is de Oosterschelde prachtig zwemwater! Water 17 graden. Gezellige nazit.

Enige minpuntje waren de vele kwallen, waar ik bang voor ben, dus ik moest me wel ergens overheen zetten. Ze zijn nu nog zo klein en alleen wit dat je er geen last van krijgt, maar ik blijf er schrikachtig van als ik ze zie of voel. Gelukkig vannacht niet naar van gedroomd wink 

Ik heb de laatste tijd minder gezwommen dan ik had gewild, door de verhuizing en de naweeën daarvan (wat last gehad van een schouder, al wekenlang verkouden). Een vol uur zwemmen vond ik daarom wel pittig, vreemd genoeg vooral voor m'n benen: ik kreeg met het strand van Wemeldinge al in zicht kramp in m'n kuiten en ik voel vandaag ook m'n hamstrings. Dat heeft iets te maken met het effect van het wetsuit op m'n benen. Het is net alsof het wetsuit m'n benen lamlegt ofzoiets, beenslag is daarin lastig. Hopelijk went dat weer.

Ik hoop het vaker te gaan doen!

Louise

3,661

Re: prestaties van de dag

O wat klinkt dat leuk zeg, Louise, en dan in een gezellig groepje...super!

3,662

Re: prestaties van de dag

Ik heb zaterdag voor de tweede keer meegedaan aan de Dordtse Biesbosch Triathlon - 2e editie, dus ik sta nog op 100 % wink Blijft erg leuk evenement: kleinschalig, mooie plek, en met veel debutanten aan de start - een echte breedte-triathlon, want vooraan gaat het hard. En je krijgt een medaille in de vorm van een bever smile

Het was jammer van het grauwe, winderige weer, al bleef het gelukkig wel droog en was het om te lopen eigenlijk ideaal van temperatuur. Water was dik 18 graden, dus ook goed te doen.

Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten: het was mijn eerste triathlon van het seizoen en ik ben voor mijn gevoel nog steeds erg uit vorm na verhuizing en al wekenlang verkouden, maar het viel eigenlijk heel erg mee. Zwemmen steady, voelde goed. Fietsen lekker, ik reed bijna hetzelfde vermogen als vorig jaar. Wel langzamer, maar dat lag aan de wind en een bochtiger parcours (drie kleinere in plaats van twee grotere rondes). Lopen ging traag maar goed. Dat staat sowieso in de onderhoudsstand deze zomer, en ik had net wat last gehad van een voet dus ik was al blij dat het pijnloos ging. Wissels voor mijn doen goed: er ging niks mis. Manlief voorgebleven, gefinisht als 7e van 16 vrouwen, 2e D50+. Dik tevreden!

De dag erna mocht ik nog een keer aan de bak in een koppeltijdrit, dat was een beetje ongelukkige planning, maar te leuk om niet te doen. Er zat toen nog duidelijk wel wat triathlon in mijn benen! Druk weekend dus, maar veel plezier gehad.

Louise

3,663

Re: prestaties van de dag

Goed te horen, en fijn dat er weer iets wordt georganiseerd in de Dordtse Biesbosch. Het wegvallen van de vroegere runbikerunbikerun heb ik altijd wel jammer gevonden.

3,664

Re: prestaties van de dag

Oja, dat is waar ook, de runbikerunbikerun, dat was ik vergeten. Ik heb er nooit aan meegedaan, het kwam nooit uit, maar het leek me altijd wel leuk. Die is inderdaad al jaren niet meer - helaas. Maar de triathlon is hopelijk een blijvertje!

Louise

3,665

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise, toch maar mooi 2e in je leeftijdscategarie.
Het lijkt mij ook een leuke wedstrijd op bijzondere locatie, jammer dat dit er niet meer inzit voor mij.

Zaterdag voor mij een kleine prestatie, 90km op de racefiets, dat heb ik de afgelopen 2 jaar niet meer gehaald. Ook nog op de Veluwe dus met best wat hoogtemeters.
Enorm genoten, enorm kapot daarna, maar dat geeft niet.

3,666

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Leuk Louise, toch maar mooi 2e in je leeftijdscategarie.

Ja, nou, niet officieel - er waren geen leeftijdscategorieën, maar de leeftijden stonden in de uitslag erbij. En ik weet eigenlijk niet of we met meer waren dan twee (;

Hedcandy schreef:

Zaterdag voor mij een kleine prestatie, 90km op de racefiets, dat heb ik de afgelopen 2 jaar niet meer gehaald. Ook nog op de Veluwe dus met best wat hoogtemeters.
Enorm genoten, enorm kapot daarna, maar dat geeft niet.

Goeie! Mooi dat dat lukt.
Wel hersteld inmiddels?

Louise

3,667

Re: prestaties van de dag

Ja, het is met fietsen (gelukkig) vooral de dag zelf. Daar kan ik prima op plannen.

3,668 Laatst bewerkt door Louise (14-06-24 09:09:32)

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

Ik had dat al een paar keer gedaan bij de jaarlijkse zwemtocht (dit jaar op 12 juni - aanrader!), maar dit was toch wel anders. We waren met 7 zwemmers. Het was een fijne groep, er werd op elkaar gewacht, ik kon goed meekomen (vond ik een beetje spannend). Het zwom heerlijk, met de steun van stroming en wind in de rug en het was een prachtige, heldere avond. Dan is de Oosterschelde prachtig zwemwater! Water 17 graden. Gezellige nazit.

Afgelopen woensdag was de zwemtocht Kattendijke-Wemeldinge (3,8 km). Met een mentaal hobbeltje: het water was kouder geworden. De stijging watertemperatuur in de Oosterschelde was al gestagneerd, en het was vooral maandag en dinsdag zo bar dat er een graad af was. 16 graden was ook zeldzaam koud voor de zwemtocht. Wat een voorjaar/zomer toch...

Mogelijk was er ook daarom nogal veel no-show: 160 inschrijvingen, 90 gingen er van start. Van zeker 40 van de niet-starters was dat zonder afmelding. De organisator vond dat nogal teleurstellend, dus hierbij een oproepje: als je besluit niet te gaan, laat dat dan even weten. Helemaal als een evenement draait op vrijwilligers, zoals dit.

Ik vond het opnieuw een beetje spannend, want ik had nog nooit zo lang (het werd 56 minuten - wind was net niet helemaal gunstig) gezwommen in water van 16 graden, maar het ging prima. Ik vond het wel zwaar, mogelijk mede door m'n handschoenen, waar ik nog nooit 'serieus' mee had gezwommen - mijn vingers zijn het meest kou-gevoelig, die werden in 17 graden al wit, vandaar. Ik weet niet of ik het had gekund/gedurfd zonder de twee winters doorzwemmen/dippen, waardoor ik veel beter tegen koud water kan en ook beter kan inschatten wat ik trek.

Het was leuk, toch ook wel lekker gezwommen (minder kwallen wink ), gezellig, en met inmiddels een boel bekenden en vlakbij huis heel anders dan de vorige keren!

Louise

3,669 Laatst bewerkt door Louise (22-06-24 17:25:33)

Re: prestaties van de dag

Vanochtend de 1/8e van Oud Gastel gedaan. Ik vond het erg rommelig: zwemmen 500 meter wasmachine, bij beide wissels werd ik zo ongeveer getorpedeerd door van die lui die met hun fiets in de rondte zwaaien als ze 'm pakken of neerzetten, boel stayeren gezien (waaronder achter mezelf, en achter de snelle mannen van de 1/3e wedstrijd), ik werd rechts ingehaald, ik heb moeten inhouden omdat ik niet kon inhalen... Het parcours is te krap voor zo'n grote startgroep met veel onervaren atleten, vind ik.

Desalniettemin heb ik lekker hard gefietst, daar ging het me vooral om - ik voor het eerst in een 1/8e gemiddeld boven de 34 km/u gereden (en het is niet eens een heel snel parcours). Ik heb ooit nog 1 Watt meer gehaald (NP), maar dat was zonder moeten inhouden, dus het was ook met een hoog vermogen. Ik ben vooral in tijdrittraining, dus daar ben ik blij mee. Eindtijd 1:19:20, zelf geklokt, uitslag is er nog niet. Wel 4' sneller dan in 2013, de vorige keer de 1/8e daar - haha!

Het weer was wel okee: beetje wind, grijzig, goede temperatuur om te sporten, water 18,5 graad.

Onverwacht vroeg huiswaarts: ik dacht dat ik nog een paar uur op de finish van manlief op de 1/3 (recreatief) moest wachten, maar die stapte uit (niet fit helaas).

Oud Gastel blijft wel een leuke triathlon, maar volgende keer doe ik er toch weer liever een langere afstand.

Louise

3,670

Re: prestaties van de dag

Moesten jullie naast de autostrade fietsen? Toen ik naar Hoorn reed zag ik opeens triatleten op de paralelweg rijden aan de afslag van Dinteloord.

3,671

Re: prestaties van de dag

Ja, klopt, ronnyke: het fietsparcours loopt even langs de A4 vlakbij Dinteloord. (Eén keer was het eroverheen zelfs: vlak voordat dat stuk snelweg openging, in 2014, mocht het voor de triathlon gebruikt worden).
Er zit nog wel iets van groen tussen, dus het valt niet heel erg op.

Louise