1

Onderwerp: melkzuur

ben nu steeds aan het trianen
2 trainingen per onderdeel in de week 1 duur 1 interval
alleen heb nu veel mekzuur in de benen
kom er niet van af, even de benen strekken... en ja hoor je voelt het te duidelijk
wie heeft er een oplossing ?

2

Re: melkzuur

sportmassage

3

Re: melkzuur

Een goede cooling down. Als ik na zware intervaltraining dit niet doe, dan doen mijn benen de dag erna ook pijn.
En na een duurtraining zou je volgens mij geen pijn moeten hebben. Door de intensiteit (of het gebrek hieraan) ontstaat er eigenlijk geen melkzuur.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: melkzuur

tja als je idd geen cool down doet blijf je met het melkzuur zitten natuurlijk heb dat probleem ook gehad een tijdje terug,sportdokter zij dus minstens 20min cool down en de dag erna recup training om het melkzuur af te voeren.

5

Re: melkzuur

Als je lang na de training nog last van melkzuur hebt, heb je waarschijnlijk in de "weerstand"-zone getraind, d.w.z. dat je boven de zgn. "4 mmol-grens" traint. Op een té hoge hartslagfrequentie dus.
Voor doorsnee triatleten is dit een zone waar je in principe niet hoeft te komen. Intervals train je best (en dit na eerst een goede aerobe basis gelegd te hebben) net onder die grens, waardoor ook de aanmaak van melkzuur binnen de perken blijft.  Ik heb jaren zonder één interval getraind, wat mij niet weerhield om op een 1/2 IM een tempo van rond de 4'00"/km te kunnen aanhouden (en waarmee ik, als amateur, best tevreden was)

6

Re: melkzuur

ja nou zeggen jullie wat... als ik op de fiets stap kan ik me op 1 of andere manier niet inhoude
kwam van de weeg een brommer tegen.... die ging 65 lekker in de slipstream 10 km lang ...
tja zal me toch moeten leren inhouden anders blijf ik dus op deze manier melkzuur houden

7

Re: melkzuur

Pff slap hoor dat je er niet voorbij ging om die brommert uit de wind te houden ,of er gewoon 10mtr voor te gaan rijden .
Fanatiek stayer zeker , die wieger?
Rapido

triathlon is 3 x beter

8

Re: melkzuur

haha nee ben geen stayer dacht alleen lift een stukje mee (ging nieuwe TT fiets aanschaffen en kon niet wachten )
alleen toen ik naast hem ging fietsen en vroeg hoe hard we gingen schrok hij...

9 Laatst bewerkt door Akky (16-03-10 10:13:46)

Re: melkzuur

wieger schreef:

ja nou zeggen jullie wat... als ik op de fiets stap kan ik me op 1 of andere manier niet inhoude
kwam van de weeg een brommer tegen.... die ging 65 lekker in de slipstream 10 km lang ...
tja zal me toch moeten leren inhouden anders blijf ik dus op deze manier melkzuur houden

En daarvoor is er zoiets als "Dicipline". Schijnt soms best handig te zijn wink

Oja: Een koning tijdens de training, een .... tijdens de wedstrijd!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......