1

Onderwerp: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een tijdrit helm en het liefst een beetje betaalbaar. Van mij hoeft het niet zo'n overdreven grote helm te zijn, nu kwam ik dus het volgende exemplaar tegen:

http://www.wielerkledingtekoop.nl/a-996 … helm-sk500


Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien iets anders zinnigs over te vertellen. Mij lijkt het wel iets minder aerodynamisch dan de wat grotere tijdrithelmen, maar zou dit toch wat zijn?

Ik hoor het graag.

2

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

http://www.budgetbiking.nl/index_shop.p … men/Helmen

Misschien net iets te duur, en iets te groot, maar voor deze prijs erg redelijk, en ik vind ze er geweldig uitzien!

3 Laatst bewerkt door Rapido (29-04-10 20:09:31)

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Het antwoord  is al geven minder earodynamisch en geweldig uitzien .
Koop een Bel of een Giro tijd rit helm .
Als je 30 pu rijd op een 1/8 of of OD heeft het weinig tot geen nut
en werkt het tegen je .
Rapido

triathlon is 3 x beter

4

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

als het je om de snelheid gaat kan je het best gewoon dichtplakken dit scheelt 20 seconden las ik vandaag ergens en een echte tijdrithelm 30 seconden.

5

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Waar heb je dat gelezen Jantje?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Je kunt mischien eens zeggen wat je wilt investeren aan je helm das mischien makkelijker om tips te geven.

7

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

maar verder nog goede links naar shops waar je een leuke TT helm kan vinden ? (zoek er ook nog 1 voor de halve en hele wink )

8

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

@jacob
http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm

9

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Hmm, interessante link. Ik was em al eens tegen gekomen, maar besef nu pas wie de auteur is smile

Er is één ding waarvan ik mij afvraag of het correct is: "Drink in een tijdrit altijd op de langzaamste stroken, aangezien op lage snelheid de aerodynamica minder belangrijk is dan op de snelle stroken met wind mee, daar verlies je meer tijd door te gaan drinken."

Volgens mij is die redenatie niet juist. Immers, op hoge snelheid wordt een relatief groter deel van je weerstand veroorzaakt door je rolweerstand, omdat deze toeneemt met je snelheid. De luchtweerstand is daarom bij hoge snelheid met de wind mee minder groot dan met lagere snelheid tegen de wind in. Zou je daarom niet juist op stukken met de wind mee moeten drinken?

Of zou dit een truck van de auteur zijn om concurrenten voor te blijven?

10

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Janr ben het met je eens
vast indd een truc

heb het indd even getest
ging drinken met wind mee en de snelheid bleef hetzelfd, zette niet extra aan
tegen de wind in... tja je raad het al

11

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Heb je een earobidon tussen je ligstuur kun je door trappen en gelijk drinken .
Daar integen heb  je wel meer lucht weerstand en extra gewicht wat de
aerodynamica en topsnelheid weer niet ten goede komt .
Suc^6 ermee ben waarschijnlijk al aan het lopen als de geleerden in earodynamische
wetenschap nog op de fiets zitten  .....[LoL]
Rapido

triathlon is 3 x beter

12

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Hoi,

Heb inmiddels een Lazer Ministral tijdrit helm aangeschaft. Iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor de hulp (ookal gaf eigenlijk niemand echt antwoord op mijn vraag...)

gr

13

Re: Goed (betaalbare) tijdrit helm

Dit type van helm is mij volledig onbekend. Vind tegenwoordig die van kask wel knap heb spijt dat ik net die giro heb gekocht.