1 Laatst bewerkt door Thijsmans (19-05-10 21:15:53)

Onderwerp: Zwembril Speedo Merit Mirror

Dag allen, enkele weken geleden heb ik mij ingeschreven voor mijn eerste OD triathlon, spannend!

Nu ben ik van huis uit een loper en heb ik mij het fietsen aangeleerd, maar in zwemmen ben ik nooit een uitblinker geweest. Nu heb ik inmiddels wat baantjes getrokken en vandaag heb ik dan een zwembril aangeschaft om te beginnen met het oefenen van de borstcrawl.

Ik heb gekozen voor de Speedo merit mirror, dus een zwembril met spiegelglaasjes. Nu ik hem op heb begin ik een beetje te twijfelen of dit wel een goede keus is geweest. Ik twijfel of ik hem moet ruilen voor eentje met gewone glazen, maar dat kan misschien niet meer als ik er mee gezwommen heb.

Zijn er hier mensen die ervaring (positief dan wel negatief) hebben met dit soort brilletjes met spiegelglaasjes?

Het gaat om het volgende brilletje: http://www.speedoshop.pl/moje_zdjecia/S … irror6.jpg

2

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

de spiegelglaasjes zullen het probleem niet zijn, daar kijk je gewoon door heen. De pasvorm doet t m, daarom is het altijd eerst proberen en dan pas kopen. Even afwachten dus of ie een beetje past

3

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

Toen ik hem gekocht had bedacht ik me pas dat het misschien wel tè donker zou zijn voor in het zwembad bijvoorbeeld. Hij zit overigens perfect, maar de vuurdoop moet nog komen! Ik hoop nog wat ervaringen te horen van mensen die kunnen vergelijken tussen spiegel en gewone glaasjes smile

4

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

Heb zelf nog geen brilletje gehad met spiegelglazen. Echter wel met gekleure/hele donkere glazen.
Idd ziet het er iets anders uit maar vind het totaal niet vervelend. zwem nu zelf met een speedo bril met oranje glazen.
in het buitenwater zie je toch alleen maar 1 bruine massa in Nederland dus volgens mij maakt hierbij de kleur van je glazen niet zo uit.

ben het een met Yorrick dat je gewoon een bril moet hebben die confortabel zit. dus niet drukt op je neus.

5

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

Hij zit eigenlijk net zoals op het plaatje in de url. Hoewel de glaasjes best strak tegen het hoofd zitten raakt het verbindings stukje mijn neus niet eens. Geen druk op de neus dus smile
Heb er zin aan jongens! Het is lekker weer, vandaag staat fietsen op het programma maar wie weet ga ik ook die borstkrabbel nog even oefenen in het buitenbad hier.

6

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

haha sterkte ermee dan;)

ik ga zo ook maar eens een plonsje wagen op het parcour van aanstaande maandag.

7

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

Training van gister ging toch iets minder lekker dan gepland. 40km gefietst en nu een beetje last van een spiertje bij mn knie. Brilletje moet nog maar even een dagje extra wachten dan!

8

Re: Zwembril Speedo Merit Mirror

Wauw, vandaag dan eindelijk m'n speedo Merit Mirror getest! Echt een heerlijk brilletje, ben zeer blij met mijn aankoop! Nu de borstcrawl nog leren, man wat is dat moeilijk! Heb het halve bad leeg gedronken.