1

Onderwerp: Nieuwkoop 2010

Hallo,

iemand enig idee hoe het staat met de watertemperatuur in Nieuwkoop? Huidige temperatuur? Hoeveel moet het minimaal zijn om het zwemonderdeel door te mogen laten gaan? Naar mijn idee is het buitenwater (in z'n algemeenheid) nog niet echt opgewarmd. Ikzelf zwem meestal in het gooimeer, maar dit is nu nog ijskoud..

Jordy

2

Re: Nieuwkoop 2010

in 2006 was nieuwkoop 13 graden, toen werd het ingekort tot 2 km. Misschien heb je geluk smile

3

Re: Nieuwkoop 2010

Hoi

In de pdf-wedstrijdinfo staat dat vanaf 5 mei de watertemperatuur op de site vermeld zal worden.
Ik kon echter niets vinden (zegt wellicht iets over mij) en dus heb ik de webmaster gevraagd waarom het er niet staat dan wel "waar" het wel staat.

Wordt vervolgd

A+

4

Re: Nieuwkoop 2010

Hallo

Hier het antwoord van de webmaster voor NIEUWKOOP :

Hallo arthur,
Quote:
Ik heb wel enig idee.
De watertemperatuur was de afgelopen dagen zo laag dat het vermelden daarvan niet zinvol was en is.
Wat denk je van 11,7 graden afgelopen maandag.

Het ziet er naar uit dat het weer de komende dagen wat beter wordt en dat daardoor de temperatuur van het plaswater snel zal oplopen.

Zodra het vermeldenswaard is zullen we dat gaan doen.
unquote


Dus het is erg fris :-) Dikke pakken aan en wellicht wordt het weer korter zwemmen. Hoop alleen dat hij wel het juiste bedoelt met "plaswater" :-)

Suc6 allemaal

5

Re: Nieuwkoop 2010

Dat zullen we wel zien aan de kleur, tegen die tijd tongue

6

Re: Nieuwkoop 2010

Paul851 schreef:

Dat zullen we wel zien aan de kleur, tegen die tijd tongue

laten we daar nou niet over gaan zeiken...:)

7

Re: Nieuwkoop 2010

Inmiddels staan de startnummers op de site, ik heb nummer 201.

8

Re: Nieuwkoop 2010

Hoi,

Doe komende Zondag ook mee, maar kon zo snel even niet de startnummers op de site van Nieuwkoop vinden. Waar heb jij ze vandaan? Lijkt er trouwens wel op dat we erg slecht weer gaan krijgen...

Veel succes.

Gr,

Sander

9 Laatst bewerkt door Things (28-05-10 12:35:21)

Re: Nieuwkoop 2010

Tja, slecht weer is altijd beetje balen (ook voor de orga/vrijwilligers). Een natte wedstrijd in de kou is nooit echt leuk. Hopelijk zijn de voorspellingen slechter dan de werkelijkheid.

Wel een echt gaaf startveld trouwens. Ik heb al een poging gedaan alle top 10 kandidaten eens bij elkaar te zetten maar dat zijn er best veel:

Bas Diederen, Erik-Simon Strijk, René Poppe, Gerbert van den Biggelaar, Carlo van den Bergh, Henk Elbertsen,  Dirk Wijnalda, Sander Berk, Edo van der Meer, Eddy Lamers, Cesar Beilo, Bas Borreman, Jan-Roelf Heerssema, Andries Koers, Thomas Naasz, Roeland Smits, Jacob Veenstra, Marcel van Deursen, Frans van Heeteren, Corne Klein, Marc Riemens.

Even gekeken dan naar de uitslagen van wedstrijden van dit seizoen (Enschede, Ter Aar, Woerden, Breukelen) en een aantal gebasseerd op resultaten op het verleden. Een hele lijst, iemand nog aanvullingen?

Voor de winst zal het wel gaan tussen Bas, Sander en Edo maar dat zijn dan ook de enige (toch?) pro's in het veld.

De rest van de lijst is te vinden op:

http://www.triathlon-nieuwkoop.nl/startlijst

P.S. Ik doe niet mee bij de dames dus geen lijst van.

10 Laatst bewerkt door JanR (28-05-10 13:52:50)

Re: Nieuwkoop 2010

Dat is een lange lijst zo.. Je heb misschien nog een Schreurs die gekke dingen kan doen (en zich dit jaar op langere afstanden richt en goed kan zwemmen). Je kan iig één naam doorstrepen -moi-, sowieso omdat ik bij het zwemmen teveel verlies, nog maar 1x in buitenwater heb gezwommen, nog nooit zo'n afstand heb afgelegd, maar bovenal omdat ik morgen in Heerenveen aan de start sta smile ..waar het morgen overigens gelukkig wel heerlijk weer is!.. ik hoop voor iedereen dat het zondag mee zal vallen, want triathlonnen in de regen... ik weet het niet, niets voor mij iig.

Heb me al tweemaal afgemeld voor Nieuwkoop (maanden geleden!), maar er zit weinig schot in de verwerking van mijn afmelding.

11

Re: Nieuwkoop 2010

Ja er is inderdaad een mooi startveld, maar die Schreurs (startnummer 95) doet gewoon zijn best en ben benieuwd hoe het met zijn vorm is. Vorige week veel kilometers gemaakt in Toscane, daarmee wel wat snelheid verloren. De uithouding is echter wel goed maar zou mooi zijn om net binnen bovenstaand rijtje te vallen, een top 20 op het NK zou boven verwachting zijn.. Er staan volgens mij nog wel meer namen tussen die heel aardig kunnen presteren.. We zullen het zien.

Als het op de fiets maar niet al te nat is dan kom je het lopen wel door.

12

Re: Nieuwkoop 2010

Things schreef:

(....)

Wel een echt gaaf startveld trouwens. Ik heb al een poging gedaan alle top 10 kandidaten eens bij elkaar te zetten maar dat zijn er best veel:

Bas Diederen, Erik-Simon Strijk, René Poppe, Gerbert van den Biggelaar, Carlo van den Bergh, Henk Elbertsen,  Dirk Wijnalda, Sander Berk, Edo van der Meer, Eddy Lamers, Cesar Beilo, Bas Borreman, Jan-Roelf Heerssema, Andries Koers, Thomas Naasz, Roeland Smits, Jacob Veenstra, Marcel van Deursen, Frans van Heeteren, Corne Klein, Marc Riemens.

Even gekeken dan naar de uitslagen van wedstrijden van dit seizoen (Enschede, Ter Aar, Woerden, Breukelen) en een aantal gebasseerd op resultaten op het verleden. Een hele lijst, iemand nog aanvullingen?

Voor de winst zal het wel gaan tussen Bas, Sander en Edo maar dat zijn dan ook de enige (toch?) pro's in het veld.
(......)

Pittig lijstje smile Ik ga (zoals gewoonlijk) mijn stinkende best doen. Persoonlijk zijn dit niet de wedstrijden waar het voor mij echt moet gebeuren; de afstanden werken gewoon tegen me. Teveel zwemmen, te weinig fiets. Dus kleinere kans om de snellere zwemmers van deze wereld terug te halen. Maar ik ga mijn best doen Willem wink Daarnaast kom ik terug van een acute hernia, dus alle smoesjes staan alweer gereed smile

We maken er gewoon een mooie (edoch natte) wedstrijd van.

Succes allemaal!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Nieuwkoop 2010

Vandaag meegedaan in Nieuwkoop. Een heerlijk waterballet en daarna nog lekker tegen de wind in lopen. Moet zeggen dat het 1 van mijn zwaarste wedstrijden ooit was.

Volgende keer zal ik mijn zadelpen vast zetten, scheelt toch weer 3 minuten. Nog bedankt aan degene die mee een imbustooltje heeft geleend! Mocht 't ie het lezen.

Minder mooi is dat ik na de wedstrijd mijn tijdrithelm ben kwijt geraakt (zie:  maar dat staat al in de andere post.

14

Re: Nieuwkoop 2010

Ben ik helemaal vergeten de discussie over postmodernisme met je voort te zetten na de finish wink

Klote van je helm, hoop dat je 'em terugkrijgt.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Nieuwkoop 2010

@Things: Balen van je helm. Bij de wissel van fietsen naar lopen werd je fiets toch aangepakt, inclusief je helm?
Zelfs ik heb de finish gehaald afgelopen zondag. Begonnen met zwemmen in een soort van bruine erwtensoep, desondanks mijn snelste 3 km ooit gezwommen. Nog nooit binnen het uur, in Nieuwkoop in 53.37.
Fietsen ging ondanks de wind best aardig, gemiddeld 31,4 km/u. Lopen heb ik vanwege m'n hamstringblessure rustig aan gedaan, 1.58.53. Eindtijd 5.37.28.
Al met al niet ontevreden, zeker omdat ik na de wedstrijd hoorde dat er behoorlijk wat deelnemers tijdens het fietsen uitgestapt waren. Doorkomen, twijfelen, doorrijden, en even later terugkomen.