1

Onderwerp: Wassen van hardloopschoenen

Vandaag had ik mijn schoenen eens in mijn handen ipv aan aan mijn voeten (nee, niet voor dagelijks gebruik) Maar het viel me op dat ze met toenemende mate aan het stinken zijn.

Gewoon zweet, zeker met die hogere temperaturen is dat op zich logisch. Weten jullie trukjes om dit wat te verminderen. Er wordt overal afgeraden de in de wasmachine te doen, ook op 30graden zonder centrifuge.
Ik zag ook iets van de vriezer maar ik weet het niet....

OS: laten we eerlijk zijn, het is prettig als mensen voor je aan de kant gaan als je aan het lopen bent, je moet alleen wel opletten dat dit niet alleen gebeurt als je wind mee hebt smile

2

Re: Wassen van hardloopschoenen

Ik doe ze heel soms in de wasmachine. Vooral na de winter, als er loopwedstrijdjes zijn. Ik heb er redelijke ervaringen mee. Ik raad je alleen niet aan om het te vaak te doen smile

3

Re: Wassen van hardloopschoenen

Ik zet ze in de zomer vaak in een emmer met water en ietsie pietsie wasmiddel.. Daarna rustig buiten laten drogen. Drogen kan wel dagje of 2 duren, afhankelijk van het weer..

4

Re: Wassen van hardloopschoenen

Gewoon een tandenborstel pakken met wat wasmiddel, goed schrobben en dan zijn ze weer mooi schoon, en ze stinken minder.
Ik doe ze juist niet in de wasmachine omdat het de lijmlaag zou aantasten.
Daarna een paar proppen oude krant erin, zodat hij sneller droog trekt..

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.