1

Onderwerp: 1/2 Triathlon Didam Positieve ervaringen

Afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de halve triatlon van Didam. Wat een gave ervaring. Het was voor mij de eerste keer dat ik aan een midden afstand mee deed. De warmte van de afgelopen week maakte me aan het twijfelen of ik zou overstappen naar de 1/4. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb wel de organisatie gebeld om te vragen hoe het zat met watervoorziening. Ze hebben aangegeven dat ze elke 2.5 km een post zouden maken. dit leek mij voldoende. Voor de zekerheid ook maar een vision aerobidon gekocht. Op deze manier had ik twee liter water op de fiets mee.

Winnen ga ik toch niet dus, op alle drie de onderdelen heb ik rustig aan gedaan en veel gedronken. De temperatuur was rond de 32/33 graden en op de windstille plekken was het echt heet. Het resultaat zwemmen 41min, fietsen 1.16 min en lopen 1.48 min. Hiermee heb ik een eindtijd gehaald van 4.52.32. Ruim onder de door mij vooraf ingeschatte 5.22.00.

Kortom voor mij een enorm succes. En ik doe volgend jaar zeker weer mee. Verdere organisatie was dik in orde.

2

Re: 1/2 Triathlon Didam Positieve ervaringen

Veel gedronken tijdens het zwemmen? Hoe smaakte het zwemwater?
Zeker een nette tijd voor een eerste halve :Y

3

Re: 1/2 Triathlon Didam Positieve ervaringen

Hallo Bigfietser,

Zeer goede tijden maar .........fietsen moet waarschijnlijk 2.16 zijn anders heb je een mooi gem bij fietsen.

twitter.com/eugene_gouma

4

Re: 1/2 Triathlon Didam Positieve ervaringen

@ Paul Ik krijg altijd meer water binnen tijdens het zwemmen dan me lief is. Mijn maag kan daar niet zo goed tegen. Maar ja wel goed tegen uitdroging op zo'n hete dag

@ ice man 2.15 inderdaad had beter gekund maar ik wilde me niet bij het fietsen al leeg rijden. Ik hoorde later van iemand dat hij na 2,5 kom lopen er al doorheen zat en moest opgeven. Hij had iets harder gefietst.