1

Onderwerp: Plakkerig asfalt

Ik ben vanmiddag in de hitte (bewust) een stukje gaan fietsen. Daarbij kwam ik over een stukje asfalt dat bijna van de weg afdroop zo zacht was het. Ik hoorde gewoon mijn banden (schwalbe r1, geen profiel) vastplakken aan het asfalt.

Snelheid naar beneden en zoveel mogelijk de 'droge' stukken opzoeken.

Wat ik me afvraag is in hoeverre dat kwaad kan, qua slijtage, integriteit, grip etc.

De volgende keer een andere route zoeken of gewoon hard doortrappen?

Peter

2

Re: Plakkerig asfalt

Zeker weten dat het door het asfalt komt? Was het in de volle zon of onder de bomen? De uitwerpselen van onder andere bladluis zijn vrij plakkerig, dat kan het ook geweest zijn. Klinkt alsof er constant iemand een stuk plakband lostrekt als je erover rijdt.

Sowieso hard doortrappen...

3

Re: Plakkerig asfalt

ik heb eergisteren per ongeluk een stukje gereden over net gelegd asfalt. Van een afstand zag het er goed uit, maar al na 1 meter wist ik dat het foute boel was..... (en ja, het stuk was afgezet)
Ik ben gelijk omgekeerd. Het spoor van mijn banden stond in het asfalt en mijn banden zagen er niet meer uit. Allemaal stukken die er afrafelen. Ik denk dat ik de buitenbandjes nu weg kan gooien........

Dus ja, ik denk dat je banden er wel extra van slijten. Maar in mijn geval was het wel extreem.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: Plakkerig asfalt

ultremos slijten zowiezo al vlug en naast het asfalt rijden hmmm... lijkt me niet simpel. Akky toen mijn vorige fiets net nieuw was ook eens in vers asvalt gereden en dat aan de banden ging er wel nog af maar dat aan het frame heb ik er nooit volledig af gekregen eigenlijk zijn altijd plekjes gebleven.