1 Laatst bewerkt door Ashgard (14-07-10 20:21:20)

Onderwerp: Wetsuit huren?

Hey allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe uitdaging aan te gaan: de triathlon. Uiteraard wil ik beginnen met een 1/4 om te zien of het wat voor me is. Ik beschik al over een goede racefiets, hardloopschoenen en bijpassende kleding hiervoor. Alleen voor het zwemonderdeel schiet mijn materiaal een beetje te kort. Wel heb ik een normale zwembroek en een zwembril, maar ik zwem dan ook nooit outdoor. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is een keer een wetsuit te huren voor een triathlon om zo te zien of het wat voor me is. Weet iemand toevallig of dat uberhaupt mogelijk is en zo ja waar ik dat zou kunnen doen? (Ik ben woonachtig in Leiden, dus als het in de buurt kan ben ik enorm gelukkig).

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ashgard

2

Re: Wetsuit huren?

In Belgie kun je die bij de triathlon liga huren (bond) maar daar heb jij weinig aan maar mischien is dat in nederland ook mogelijk.

3

Re: Wetsuit huren?

Bijvoorbeeld bij http://www.stepone.to/ die verhuurden wetsuits bij de triathlon in Amsterdam.
€50,- voor een weekend en € 100,- borg.

Ze zijn alleen wel met vakantie van 25-07 t/m 09-08 lees ik nu.

Ik vind €50,- wat veel en het water is momenteel (meer dan) warm genoeg dus daarvoor heb je geen wetsuit nodig.
De kans is ook aardig groot dat ze niet worden toegestaan (zoals in Utrecht het geval was). Zonde als je er dan één hebt gehuurd.

Doe je mee in Leiderdorp?

S6!

Peter

4

Re: Wetsuit huren?

Ja klopt ik ga die van Leiderdorp doen. Op Youtube had ik een filmpje van vorig jaar gezien. Daar staan er toch nog flink wat met een wetsuit, dus vandaar dat ik dacht dat het wel nodig zou zijn. Denk je dat dit niet zo is? In dat geval doe ik het liever een keertje zonder smile

5

Re: Wetsuit huren?

hoi ashgard, ik kom zelf ook uit leiden en heb afgelopen week 2 keer in de dwarswetering gezwommen (ja precies, daar is de wedstrijd straks ook). Wetsuit is absoluut niet nodig, gewoon zwembroek of evt. tri-suit.
Ik zou het gewoon een keertje proberen. Je moet wel even uitkijken voor de roeiers daar want die zien je niet. normale boten komen er bijna niet, maar die zien je tenminste wel!

6

Re: Wetsuit huren?

Hey jeroen (is het denk ik), dat zijn pas goede tips! ik had al zo'n vermoeden dat het daar werd gehouden. en ik heb er ook al eens iemand zien zwemmen, maar die had toen zo'n wetsuit aan. ik ga er van het weekend misschien maar gelijk even een duik nemen! kan ik gelijk weer wat trainen, want ik kom er onlangs achter dat de zijl (daar zwem ik altijd) dicht is in de zomervakantei :S
goede tip en tot 8 augustus!

7

Re: Wetsuit huren?

8 augustus ben ik er helaas niet bij.. ben op vakantie.. wel al ingeschreven? vorig jaar was het namelijk vol.
In de zomervakantie van de basisscholen is de zijl idd dicht, maar daar heb je dan weer de vliet voor! alleen als het erg lekker weer is, moet óf heel vroeg óf niet. bij slecht weer kan het nog wel.. en dan is er nog de 5mei (google ff: zwemmen leiden, de bovenste) stuur me anders maar een mailtje!