1 Laatst bewerkt door Corniel (15-05-12 10:51:41)

Onderwerp: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Zo juist ingeschreven voor mijn eerste (1/8) Triatlon. Nu al in spanning


Waar: Amsterdam Nieuw West
Wat: 1/8
Zwemmen: 08:00 - 12:00
Fietsen: 29:00 - 31:00
Hardlopen: 20:00 - 23:00
Wissels: 4:00 (totaal)
Finish:1:01:00 - 1:10:00

Spannnend dus. smile

2

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Ambitieuze fietstijd wink
Goed bezig

3

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Corniel schreef:

Waar: Amsterdam Zuid West

suid west? suid west? das nieuw west gozer...  big_smile

NB, let op dat je met zwemmen op tijd bij de startlijn ligt. Ik heb 2jaar geleden gezien dat de helft nog bezig was met zwemmen naar de startlijn (toch een meter of 200) toen het startschot viel. Dus niet wachten tot iedereen erin ligt.

Veel plezier

4

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

DeDuif schreef:

Ambitieuze fietstijd wink
Goed bezig

Volgens een bevriende triatleet zijn de afstanden bij deze triatlon wat verder dan de gebruikelijke 500 meter, 20 km, en 5 km. Hij was bang dat ik ze dus niet ging halen. Wat betreft de fietstijd: ik ben een wielrenner, en goede omstandigheden kan ik een uur lang 40 km/u+ rijden. En zonder ambitie... wink

5

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Corniel schreef:

Waar: Amsterdam Nieuw West
Wat: 1/8
Zwemmen: 08:00 - 12:00
Fietsen: 29:00 - 31:00
Hardlopen: 20:00 - 23:00
Wissels: 4:00 (totaal)
Finish:1:01:00 - 1:10:00

Zwemmen: 14:09 (85e)
Fietsen: 34:36 (11e)
Hardlopen: 28:34 (104e)
Wissels: 02:53 + 01:41 (4:34)
Finish: 1:21:52 (47e v/d 134)

Zwemmen viel heel zwaar tegen. De eerste 250 meter ging nog in een in mijn beleving rustige borstcrawl, maar ik kwam steeds lastiger het water uit dus schakelde om op schoolslag. In de laatste 100 meter kreeg ik kramp, ik kwam nauwelijks het water uit.

Het fietsen ging niet heel goed (ondanks mijn redelijke overall tijd) Vooral ook omdat ik geen water in mijn bidon had gestopt (HEEL DOM!). Dat probeerde ik te compenseren door tijdens het lopen twee bekers water te drinken, met acute steek tot gevolg. Ik heb zelfs even stil gestaan. Daarna weer rustige begonnen, maar tempo kwam er nooit meer.

Moraal van het verhaal: heel blij dat ik gedaan heb, ik ga het zeker nog een keer doen, maar dan ga ik ook voorbereiden op het zwemmen, want van de kracht die dat gekost heeft, herstelde ik niet meer.

6

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Vooral veel geleerd dus Corniel. Wel naar je zin gehad? Succes bij je volgende wedstrijd smile
Al enig idee waar en wanneer die gaat zijn?

7

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Paul851 schreef:

Vooral veel geleerd dus Corniel.

Veel geleerd. Stiekem wist ook wel dat ik op het zwemmen had moeten trainen, maar ja, geen tijd/zin. (smoesjes)

Wel naar je zin gehad?

Het is een beetje als met de monstertijdrit, dat is vooraf en achteraf leuk, daar tussen...

Succes bij je volgende wedstrijd smile Al enig idee waar en wanneer die gaat zijn?

Ja, in 2013. wink Heel, heel heel misschien probeer ik er nog een in juli. Daarna zeker niet. Vakantie en veel tijdritten.

8

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Uiteindelijk ben ik op een 45e plek geëindigd in 2u22m34s. Het zwemmen ging voor mijn doen boven verwachting dus mijn dag was al geslaagd toen ik na 29m36s uit het water kwam. Volgens mijn Garmin heb ik 1.66km gezwommen, wat wel kan kloppen omdat ik niet het gevoel had echt in rechte lijnen te hebben gezwommen. Het waaide behoorlijk en aangezien we acht rondjes moesten fietsen met elk 2 haakse bochten lag de snelheid niet heel erg hoog. Ik heb flink wat kilometers gemaakt in de nieuwe door Chris Brands bepaalde tijdrithouding en dat betaalde zich uit met een 14e fietstijd en 37.1 gemiddeld. Voor het lopen had ik niet zo heel veel meer over en ik liep exact dezelfde kilometertijd als in Weert. Over iets meer dan 10km deed ik 43m14s.

Erg tevreden, met name over het zwemmen (al had ik nog steeds slechts 122e zwemtijd van de 136 starters...) en het fietsen. Overigens heb ik ook veel tijd goedgemaakt met de wissels, in zowel T1 als T2 heb ik een vriend van me ingehaald.

9

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Dag deelnemers,

volgens mij een leerzame dag met een tevreden terugblik, op naar de volgende!!

Proficiat met jullie prestatie

Peet

10

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Corniel schreef:
Corniel schreef:

Waar: Amsterdam Nieuw West
Wat: 1/8
Zwemmen: 08:00 - 12:00
Fietsen: 29:00 - 31:00
Hardlopen: 20:00 - 23:00
Wissels: 4:00 (totaal)
Finish:1:01:00 - 1:10:00

Zwemmen: 14:09 (85e)
Fietsen: 34:36 (11e)
Hardlopen: 28:34 (104e)
Wissels: 02:53 + 01:41 (4:34)
Finish: 1:21:52 (47e v/d 134)

Zwemmen viel heel zwaar tegen. De eerste 250 meter ging nog in een in mijn beleving rustige borstcrawl, maar ik kwam steeds lastiger het water uit dus schakelde om op schoolslag. In de laatste 100 meter kreeg ik kramp, ik kwam nauwelijks het water uit.

Het fietsen ging niet heel goed (ondanks mijn redelijke overall tijd) Vooral ook omdat ik geen water in mijn bidon had gestopt (HEEL DOM!). Dat probeerde ik te compenseren door tijdens het lopen twee bekers water te drinken, met acute steek tot gevolg. Ik heb zelfs even stil gestaan. Daarna weer rustige begonnen, maar tempo kwam er nooit meer.

Moraal van het verhaal: heel blij dat ik gedaan heb, ik ga het zeker nog een keer doen, maar dan ga ik ook voorbereiden op het zwemmen, want van de kracht die dat gekost heeft, herstelde ik niet meer.

Bekijk het positief, op je wissels heb je maar 34 seconden verloren t.o.v. je voorspelling!

11

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Yoca schreef:

Bekijk het positief, op je wissels heb je maar 34 seconden verloren t.o.v. je voorspelling!

Dat positivisme dat jij hebt, daar moet je iets mee doen! Voetbalcommentator worden ofzo. wink tongue wink (Merk op dat ik mijn fietstijd relatief beter geschat had, maar dat is niet verwonderlijk, daar ken ik mezelf beter)

@Maca944: Netjes gedaan. Op dat parcours onder die omstandigheden ook zeker een snelle fietstijd.

12

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Corniel schreef:

@Maca944: Netjes gedaan. Op dat parcours onder die omstandigheden ook zeker een snelle fietstijd.

Thanks! Leuk om jouw ervaringen te lezen als first-timer. Erg herkenbaar allemaal.

13

Re: Triatlon Amsterdam Nieuw West, 17 juni 2012

Ik heb een verslagje van mijn ervaringen op www.swimbikerun.nl gezet.