1

Onderwerp: Trainingsschema aquabike

Na een tijd weggeweest te zijn toch weer terug.
Na mijn IM in Maastricht vorig jaar heel weinig gedaan door blessure aan mijn hiel. Veel rust gehouden en naar fysio geweest. Lopen gaat weer pijnvrij. Maar hardlopen gaat nog steeds niet lekker. In Hoorn nog wel de 5150 gedaan. Al was het hardlopen wandelen geworden.
Maar om een lang verhaal niet al te lang te maken.
Ik heb besloten om volgend jaar de LD aquabike in Almere te doen.
En nu ben ik op zoek naar een trainingsschema. Ik kan het niet vinden (of ik zoek niet goed).
Zou ik mijn schema die ik voor Maastricht heb gebruikt kunnen pakken en dan het lopen eruit halen? Of is dit wat te kort door de bocht?

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2

Re: Trainingsschema aquabike

Ik heb die afstand gedaan in 2021.
Ik heb toen het schema van de NTB voor de long distance erbij gepakt, en het hardlopen niet gebruikt.
Dus ook de koppeltrainingen niet gedaan, hier toen fietstrainingen van gemaakt.
Ik ben wel 1x per week blijven lopen omdat ik dat zelf wel lekker vond.

3

Re: Trainingsschema aquabike

Als die schema's uitgaan van hardlopen erbij en je laat dat (deels) weg, dan zou je natuurlijk in principe meer kunnen doen - hardlopen is de meest belastende van de drie sporten. Je laat dan een kans liggen, zou ik denken. Maar of dat erg is... Je moet jezelf daar een beetje voor kennen (wat je wil en aankan) en dan zelf zo'n schema aanpassen, of anders een trainingsbegeleider om advies vragen.

Louise

4

Re: Trainingsschema aquabike

Klopt Louise, maar ik wilde er ook niet zo idioot veel uren instoppen en het gaf mij houvast wat ik aan lange duur moest doen voor die afstand.

Heb zelfs de eerste 90km nog nooit zo snel gefietst in een halve, en de 2e 90 geen verval.
Ik was dus erg tevreden met hoe t ging.
Nou zegt dit resultaat ook weer niet alles natuurlijk wink

5

Re: Trainingsschema aquabike

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik pak het schema van Maastricht erbij en haal het lopen eruit en ga meer zwemmen en fietsen toevoegen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.