26

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Cornelis schreef:

Als je een ligstuurtje koopt, let er dan op dat het einde een 'knik' omhoog zit. Ziet er misschien wat minder strak uit, maar anders komt er te veel spanning op je polsen!

Hangt er vanaf.  Een ski-bend is inderdaad makkelijker om lang vast te houden, maar met een S-bend kan je bij lange afstanden je polsen/handen er gewoon losjes bovenop leggen (zonder vast te houden), wat toch ook heel comfortabel is.

27

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Paul851 schreef:
Lieke schreef:
Vanzella schreef:

Dat remhendel verhaal geldt alleen bij stayer wedstrijden. Dat was dit jaar in Nederland alleen het NK Sprint in Stein. Bij recreatieve wedstrijden en zelfs op het NK OD in Holten mag je gewoon met "normale" opzetstuurtjes rijden die zonder brug of lengte beperking zijn.

Dus deze regel uit het reglement heb ik niet mee te maken bij recreatieve wedstrijden?
f) Bij NIET-stayerwedstrijden mogen opzetsturen niet verder uitsteken dan 15 cm voor de as van het
voorwiel en niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels;

Maar dat verbindingsstuk hoef ik me in ieder geval niet druk om te maken, thanks.

Ik heb nog nooit gezien dat daarop gecontroleerd werd. Ik rijd met een Syntace opzetstuur dat duidelijk voor de remhendels uitsteekt.

Same voor onze profile stuurtjes.