26

Re: Eindwerk over het gebruik van hartslagmeter

Over maximale hartslag gesproken: deze is nog behoorlijk afhankelijk van hormonen heb ik gemerkt. Ik loop de laatste tijd wat te sukkelen met -waarschijnlijk- een compleet verstoorde hormoonhuishouding, waardoor bij een test mijn maximale hartslag plotseling 19 slagen hoger lag dan voorheen: 211 nu om 192 'vroeger'.

En nee, de fout zat niet in de meting. Dus als je nog een hoofdstukje over overtraining wil schrijven... smile

27

Re: Eindwerk over het gebruik van hartslagmeter

Hallo!

Ik ga vandaag verder schrijven aan mijn eidwerk. Ik ga eerst alle info verwerken die jullie hier al hebben neergetijpt en daarna zal ik jullie laten weten wat ik ervan gemaakt heb wink

Groetjes!

28

Re: Eindwerk over het gebruik van hartslagmeter

JanR schreef:

Over maximale hartslag gesproken: deze is nog behoorlijk afhankelijk van hormonen heb ik gemerkt. Ik loop de laatste tijd wat te sukkelen met -waarschijnlijk- een compleet verstoorde hormoonhuishouding, waardoor bij een test mijn maximale hartslag plotseling 19 slagen hoger lag dan voorheen: 211 nu om 192 'vroeger'.

En nee, de fout zat niet in de meting. Dus als je nog een hoofdstukje over overtraining wil schrijven... smile

Begonenn er mannen naar je te fluiten als je langs een steiger kwam? hmm

29

Re: Eindwerk over het gebruik van hartslagmeter

Uhm nee. Je hebt ook nog zo iets als stresshormoon. Dat zou vrij kunnen komen als mannen op steigers beginnen te fluiten, maar in dit geval werd het veroorzaakt door stress over het uitvallen van functionaliteiten van mijn lichaam. 'Dat klinkt ernstig!' Ja, daarom zat ik in de stress. smile Uiteindelijk ben ik fysiek in orde, maar lijkt het er op dat ik een tijdje wat signalen van mijn lichaam heb genegeerd: eerst een periode een te hoge hartslag, toen een te lage, daarna hield ik geen vocht meer vast en even later werd ik ziek als ik een half uurtje langs een steiger liep hard te lopen. Dus nu heb ik voorlopig vakantie smile

30

Re: Eindwerk over het gebruik van hartslagmeter

Overtraining word door veel mensen onderschat die denken even rustig aan en alles is opgelost.
Heb het zelf ook voorgehad vorig jaar en ben er nog steeds mee aan het sukkelen heb deze week terug bloed laten prikken hoop dat het nu allemaal een beetje terug in orde is. Pak er nu bijna 10 maanden medicatie voor en aangepaste trainingschemas dus zo simpel is het allemaal niet.