1

Onderwerp: Sprint duathlon 13/06

op 13/06 doe ik mijn eerste duathlon mee in Elsegem vlakbij Oudenaarde, na vorig jaar aan de kant gestaan te hebben als toeschouwer denkende: "dit moet ik ook kunnen" stel ik hieronder mijn "droomscenario" voor

Waar: Elsegem (Wortegem-Petegem - Belgie)
Wat: Sprintduathlon 3km lopen-32.5km fietsen (stayeren mag)-3km lopen
lopen 1: 12'35"
wissel: 1'
Fietsen: 55'43"
wissel: 1'
lopen 2: 13'51"
Finish: 1h24"9'

vraagje: ik dacht eraan om voor mijn tweede run een extra paar schoenen mee te nemen die dan mooi klaarstaan zodat ik de eerste keer mijn veters niet moet losmaken... mag dit?

2

Re: Sprint duathlon 13/06

ja dat mag.

3

Re: Sprint duathlon 13/06

Heb deze vorig jaar ook meegedaan is een leuke wedstrijd. Ik doe nu niet mee rij het bk voor banketbakkers das een wegkoers.

4

Re: Sprint duathlon 13/06

Jos_1984 schreef:

vraagje: ik dacht eraan om voor mijn tweede run een extra paar schoenen mee te nemen die dan mooi klaarstaan zodat ik de eerste keer mijn veters niet moet losmaken... mag dit?

Je kan ook lock laces oid. gebruiken, dat is het snelst aan en uit.

5

Re: Sprint duathlon 13/06

bedankt!

6 Laatst bewerkt door Jos_1984 (16-06-11 09:01:43)

Re: Sprint duathlon 13/06

ziehier de resultaten van mijn allereerste duathlon:

Run1: 3.2km - 13'0" - 14.8 km/h (voorspeld gemiddelde was 14.3 km/h over 3km)
wissel1: 2' (voorspeld 1')
Bike: 32.5km - 56'28" - 34.5km/h avg (voorspeld was 55'43" of 35km/h)
wissel2: 2' (voorspeld 1')
Run2: 3.3km - 14'50" - 13.3km/h (voorspeld gemiddelde was 13 km/h over 3km)

eindtijd: 1h28'18" gemiddelde van 26.5km/h (voorspeld gemiddelde 27.5km/h), 98ste van de 135 deelnemers, 55ste van de 70 in mijn categorie

conclusie: aangezien dit mijn eerste duathlon was bleek het heel moeilijk voor mij om de tijd in te schatten die ik zou nodig hebben om te wisselen, ik had gerekend op 1' maar wist niet dat de wisselzone op zich al een afstand van 300m was...
verder bleek de loopafstand langer te zijn dan de officieel opgegeven 3km waardoor ook op de ingeschatte looptijd een redelijke fout zat.

wat betreft de gemiddeldes die ik voorspeld had te halen ivgl met hetgeen ik gepresteerd heb kan ik wel zeggen dat ik mijn lichaam héél goed ingeschat had. Bij het fietsen zat ik spijtig genoeg in een groepje waar de samenwerking veelal zoek was en waar ik zodoende veel kopwerk opgeknapt heb.

al bij al ben ik heel tevreden met deze prestatie als huis-tuin-en-keuken duathleet :-)

7

Re: Sprint duathlon 13/06

Dat is een mooie tijd. Ik was ook beter daar gestart ipv die wegkoers. En dat slecht samenwerken dat kom je in duathlons wel meer tegen daarom verkies ik niet stayer duathlons boven stayer maar tja zo zijn er niet veel in belgie.

8

Re: Sprint duathlon 13/06

@ronnyke: wegkoers niet meegevallen dan?