26

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

@Roland

Je hebt niet dezelfde kosten als met een kwart. je moet betalen voor de "veiligheid op de weg" Die weg heb je 2x zo lang in gebruik. Zwemlocaties moeten betaald worden, die heb je 2x zo lang in gebruik. Al het huur materiaal van de organisatie kan pas de volgende dag weer terug. Als een kwartje om bijvoorbeeld 11 uur start is alles om 5 uur weer opgeruimd.

Overigens betaalde ik hier in Frankrijk voor een halve triathlon met 300 deelnemers € 47,50

A+

27

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

@petitmas, die argumenten zijn inderdaad logisch dus als het steeds 2 keer zo duur zou zijn van 1/4 naar 1/2 naar 1/1 dan zou ik het inderdaad nog begrijpen, maar de 1/1 in almere is ACHT keer zo duur als een kwart en dat vind ik buiten verhouding.

28

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

200 euro voor een hele is veel maar als ik zie wat voor andere kosten er gemaakt zijn, is die 200euro 1% van het jaar budget gok ik. Denk overigens ook niet dat 200 euro kosten dekkend is....

29

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Bij Almere is het zeker niet dekkend. Bedenk altijd dat hoe populairder de wedstrijd, hoe meer je meebetaalt aan de prijzenpot voor de toppers.

@Roland : Al gekeken wat de 1e prijs is bij Almere en wat het bedrag is bij een kwart :-) Is dat ook factor 4 of iets meer?

Alles draait om sponsors (sponsoren) en toppers die wel of niet voor een bepaalde prijzenpot willen komen.
Als Almere € 200 kost dan is die dus heel goedkoop in vergelijking met Aix les Bains, want dat is een halve en die is dus € 210....................maar een Ironman status, en daar betaal je dan ook weer voor de naam, maar ook voor een (bijna) gegarandeerde top-organisatie.

Win some loose some :-)

A+

30

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Misschien is het inschrijvingsgeld ook wel zo hoog om de cowboys wat te ontmoedigen? Wie zich nu inschrijft is quasi verplicht om deel te nemen anders is die wel een bom geld kwijt.
Bij een lage inschrijfprijs zijn velen snel geneigd om zich in te schrijven, maar dagen die dan allemaal op? Als de wedstrijd dan volzet is, belet je zo anderen om deel te nemen terwijl er wel nog plaatsen beschikbaar waren.
In Antwerpen was ook alles zogezegd volzet (1500 plaatsen), maar uiteindelijk waren er maar 1223 starters.

31

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Jongens, 200 Euro voor een hele is een koopje. Ik zou niet weten waar je er eentje voor minder kunt doen. Plus, de verzorging/organisatie in Almere is hartstikke goed.

IM Frankfurt 2012 heeft me 519 euro euro gekost, ik ben benieuwd of de ervaring dat straks rechtvaardigt.

32 Laatst bewerkt door Frankiboy (28-07-11 12:31:39)

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

@Vanzalla I hope so, word mijn 1ste maal Almere. Volgend jaar als het bevalt zeker eentje van de Ironman of Challenge organisatie.

Daarnaast is de grotere uitval bij lagere inschrijfkosten bij voornamelijk korte afstanden (OD of lager) te danken aan de tevens lagere commitment/urenbelasting van de deelnemers aan deze events. In halve en zeker hele afstanden zit veel meer bloed zweet en tranen qua voorbereidingen, dus daar ga je dan ook hoe dan ook voor. Met alle respect voor de mensen met fantastische tijden op deze afstanden, maar de gemiddelde amateur hoeft relatief (lees: relatief!!) gezien niet zo veel wekelijkse uurtjes te besteden aan zijn/haar voorbereiding voor een OD of korter

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

33 Laatst bewerkt door petitmas (30-07-11 20:09:14)

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Heee Franki......

Zie net aan je website dat we net gelinkt zijn met facebook. Had ik nog niet door :-)
Ga je zo ff in de uitslag van Antwerpen opzoeken.

Wat is je doel voor Almere, afgezien van de finish in goede gezondheid?
Ik ben nog niet eens een subtopper, maar wel een ervaringsdeskundige :-)
Als je nog iets wilt weten zie ik het wel op facebook.

Succes met de laatste trainingen

A+

34

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Zijn er mensen die naar de ironman 70.3 gaan in Aix en Provence?
Weet iemand het aantal hoogtemeters op het fietsparcours en de stijgings % ?

Ben erg nieuwsgierig en twijfel om te gaan. Heb eigenlijk wel zin in nog een leuke wedstrijd!
Wie o wie heeft er veel info over de wedstrijd en kan me over de streep trekken om me gewoon in te schrijven??? :-)

35

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Dimitriathlon schreef:

Zijn er mensen die naar de ironman 70.3 gaan in Aix en Provence?
Weet iemand het aantal hoogtemeters op het fietsparcours en de stijgings % ?

Gevalletje google: http://ironmanpaysdaix.com/course/

36

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Dat een kaartje gewoon op de site staat dat snapte ik ook wel! Ging me meer om de stijgings% en het aantal klim meters. Was namelijk even te lui om hier zelf goed naar te kijken. Dacht misschien heeft iemand dat al gedaan......

37

Re: Als je NA Almere nog iets heel moois wilt doen

Regenburg zal wel meer % hebben gehad gok ik (maar ook ik ben te lui om te kijken;)

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1