26

Re: Waarom triatlon?

Wow, dat is al een seiorueze prestatie ;-) Succes met je sprint triatlon!

The life of 2 sporty foodies: http://vivalavidaloca.skynetblogs.be/ :-)

27

Re: Waarom triatlon?

@dille: Ver van je werk gaan wonen en toch elke dag fietsen is mijn oplossing. Heb zelf ook een kind die dagelijks van de opvang moet worden opgehaald, dus dan maar 's ochtends een uurtje eerder weg om een extra ommetje te fietsen. (elke dag precies dezelfde afstand trainen werkt niet goed voor mij persoonlijk)

Zwemmen en lopen met name 's-avonds laat als kind en vrouw slapen, je ziet mij dan ook regelmatig na tienen nog hollen. In de zomer is dat niet zo gek, in de winter vergt het wel enige discipline.

28

Re: Waarom triatlon?

Sjieke dinges! Daaraan herken je triatleten se, staalharde discipline ;-)

The life of 2 sporty foodies: http://vivalavidaloca.skynetblogs.be/ :-)

29 Laatst bewerkt door Akky (20-05-11 09:05:30)

Re: Waarom triatlon?

Ik doe nu 4 jaar aan triathlon. Vroeger altijd gesport: voetbal, volleybal, hardlopen. Als klein ventje van 8 jaar schijn ik gezegt te hebben tijdens het kijken naar de triathlon van Almere (je, die was toen nog op tv): "Dat wil ik later ook".

4 jaar geleden de beslissing genomen: Ik ga trainen voor triathlons. Eerste jaar zelf aangekloot en 2 sprintjes gedaan. Daarna zo enthousiasi geworden en lid geworden van een tri-vereniging. Al na 4 maanden 2 minuten van mijn km zwemtijd af.
2e seizoen 8 wedstrijden gedaan: 1/8e en 1/4 triathlons en een duathlon.

Het 3e seizoen was in voorbereiding. Mijn vrouw was toen zwanger van een 2ling. Deze werden veel te vroeg geboren (10 weken) dus toen besloten geen wedstrijden te doen. Vooral veel in het ziekenhuis gezeten.

Vorig seizoen 2 1/4 tri's gedaan. De 1/3e vaan Oud-Gastel en de MD van Didam. En als afsluiter een 1/8e.
Dit jaar heb ik een trainer die mijn schema's maakt. Hierdoor meer structuur en opbouw in de trainingen.
Over 3 weken Alpe D'Huzes. Daarna Oud-Gastel en Didam. En dan doortrainen voor Almere.

Maak nu weken van soms 15uur. Dit met een gezin en full-time baan. Hoe? Planning! En soms gaan trainen als het bed eigenlijk nog zo lekker ligt. Of als het regent.
Zwemmen vaak 's ochtends voor het werk. Of op de fiets naar het werk. Als je zorgt dat alles klaar staat. kan je als je thuis komt direct omkleden en gaan trainen.

tv-kijken kan altijd nog als je oud en versleten bent.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

30

Re: Waarom triatlon?

Yessssss, I like!!
Ook een topverhaal ;-)

The life of 2 sporty foodies: http://vivalavidaloca.skynetblogs.be/ :-)

31 Laatst bewerkt door mauritsklein (09-09-11 09:21:51)

Re: Waarom triatlon?

Ik ben in 2007 begonnen met hardlopen. Ik doe zittend werk en woog toen 111 kilo.
Ik heb m'n gewicht terug gebracht naar 89 kilo.
Ik heb dit jaar de marathon van Rotterdam gedaan. Daarna viel ik in een gat en zocht een nieuwe uitdaging.
Ik was flauw van de eenzijdige belasting van hardlopen, en had vaak blessures. 
Ik  ben maar gaan zwemmen. Toen dat een beetje lekker ging (na 3 weken), dacht ik kan ook wel fietsen. M'n pa had nog een fiets staan en zo heb ik me voor m'n eerste Sprint afstand ingeschreven. Dat ging voor mijn gevoel erg goed en daarom heb ik nog 2 OD's en een kwart gedaan dit jaar. Niet slecht voor m'n eerste seizoen. :-)

Edit: Oja
Ik vindt het nog steeds leuk om de individuele sport events te doen.
Qua hardlopen 1  hele marathon 1 2/3 marathon en 5 halve marathons.
ik heb nog een swim gedaan van 3.4km en over een week doe ik mee aan mijn eerste tijdrit event :-)

32

Re: Waarom triatlon?

Ideale sport om je autistische trekjes te benadrukken big_smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

33

Re: Waarom triatlon?

Akky schreef:

Ik doe nu 4 jaar aan triathlon. Vroeger altijd gesport: voetbal, volleybal, hardlopen. Als klein ventje van 8 jaar schijn ik gezegt te hebben tijdens het kijken naar de triathlon van Almere (je, die was toen nog op tv): "Dat wil ik later ook".

4 jaar geleden de beslissing genomen: Ik ga trainen voor triathlons. Eerste jaar zelf aangekloot en 2 sprintjes gedaan. Daarna zo enthousiasi geworden en lid geworden van een tri-vereniging. Al na 4 maanden 2 minuten van mijn km zwemtijd af.
2e seizoen 8 wedstrijden gedaan: 1/8e en 1/4 triathlons en een duathlon.

Het 3e seizoen was in voorbereiding. Mijn vrouw was toen zwanger van een 2ling. Deze werden veel te vroeg geboren (10 weken) dus toen besloten geen wedstrijden te doen. Vooral veel in het ziekenhuis gezeten.

Vorig seizoen 2 1/4 tri's gedaan. De 1/3e vaan Oud-Gastel en de MD van Didam. En als afsluiter een 1/8e.
Dit jaar heb ik een trainer die mijn schema's maakt. Hierdoor meer structuur en opbouw in de trainingen.
Over 3 weken Alpe D'Huzes. Daarna Oud-Gastel en Didam. En dan doortrainen voor Almere.

Maak nu weken van soms 15uur. Dit met een gezin en full-time baan. Hoe? Planning! En soms gaan trainen als het bed eigenlijk nog zo lekker ligt. Of als het regent.
Zwemmen vaak 's ochtends voor het werk. Of op de fiets naar het werk. Als je zorgt dat alles klaar staat. kan je als je thuis komt direct omkleden en gaan trainen.

tv-kijken kan altijd nog als je oud en versleten bent.

leuk verhaal. ik heb vroeger ook nog gevoetbald, maar nu ben ik beginnen sporten...:-)