26 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (26-07-11 22:28:37)

Re: Trisuit of wetsuit

Lastige om dat zo te bepalen... Ik heb exact jouw maten en ben heel tevreden met mijn  (oudere versie van de) Foor Quantum,maat F4.5, maar die is volgens de maattabel van Foor voor mensen die 20-30 kg meer wegen!

http://triuk.com/sites/default/files/fo … hart_0.jpg

Ik heb hem dan ook wel gepast voor aanschaf..

27

Re: Trisuit of wetsuit

Dat is nogal een verschil. Ook de borstomvang zou (in mijn geval) ongeveer 10 centimeter meer zijn. Doet vermoeden dat die paar cm die ik over zou hebben niet uitmaakt.

28

Re: Trisuit of wetsuit

Ik heb via wiggle de orca s3 een paar weken geleden besteld in maat m. Deze was volgens de maten tabel precies goed. Echter, voor mij was die iets te strak. Ik heb een maatje er boven genomen, volgens mij de 6.

29 Laatst bewerkt door Joker (08-08-11 00:37:25)

Re: Trisuit of wetsuit

Heb ook een Orca S3 . Moest maat 8 terug sturen voor een 9.  Volgens de tabel zat ik nog in de 8 range (iets voorbj het midden). Kosten 10 euro..

30

Re: Trisuit of wetsuit

Ik heb 28 juli een wetsuit besteld bij wiggle, volgens de maattable. Ook direct betaald via iDeal. Het geld is bij mij netjes afgeschreven, maar tot de dag van vandaag staat de status bij Wiggle op: "In afwachting op bevestiging van betaling".

Ik heb contact gehad met Wiggle, Ze vroegen of ik kon aantonen dat er inderdaad geld is afgeschreven. Dit was geen probleem. Vervolgens laten ze niets meer van zich horen.

Iemand soortgelijke ervaringen?

31

Re: Trisuit of wetsuit

ik betaal met visa, nog nooit problemen gehad met wiggle, steeds geleverd binnen de week

32

Re: Trisuit of wetsuit

Ook nooit problemen gehad, maar ik betaal altijd met Paypal.

Niet erg netjes overigens om niks meer te laten horen.

33

Re: Trisuit of wetsuit

Inmiddels bericht gehad dat mijn bestelling klaar staat voor verzending, met vele malen hun excuses voor alle vertraging. Ben benieuwd, zal mijn bevindingen mbt wetsuit ook hier posten:)

34

Re: Trisuit of wetsuit

Misschien een stomme vraag.. maar je kan toch ook gewoon zwemmen in een Trisuit zonder wetsuit? ik bedoel het water is nu niet erg koud en is voor een 1/16 triathlon en het zwemmen wordt gedaan in een 50m buitenbad

35

Re: Trisuit of wetsuit

Voor zo een korte afstand is het zelfs waarschijnlijk beter om geen wetsuit te dragen. De tijd die je sneller zwemt met een suit verlies je toch weer in de wisselzone. En op zo'n korte afstand kan het ook wel erg warm worden in je pak.

36

Re: Trisuit of wetsuit

mvanderhorst schreef:

je kan toch ook gewoon zwemmen in een Trisuit zonder wetsuit? i

Je hebt gewoon helemaal gelijk.

1. Je hebt voor de temperatuur eigenlijk niet vaak een wetsuit nodig.
2. Je bent in een wetsuit eigenlijk wel altijd sneller.

37

Re: Trisuit of wetsuit

Kan iemand me vertellen van af ongeveer welke watertemperatuur een wetsuit prettig wordt (omdat het voor een trisuit te koud is)?

38

Re: Trisuit of wetsuit

Ik heb het zelf nooit bijgehouden. Ik heb dus een wetsuit gekocht, met daaronder een trisuit. Ik merk echter heel veel vooruitgang in de snelheid (echt zo'n 5 minuten op de km), omdat je veel meer glijvermogen hebt met een wetsuit.

39

Re: Trisuit of wetsuit

@Sebastiaan; geheel afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Maar vanaf 19 graden en lager vind ik een wetsuit eigenlijk wel heul prettig. Tot een graad of 14 en dan is het wat mij betreft ook echt wel mooi geweest.

40

Re: Trisuit of wetsuit

Sebastiaan schreef:

Kan iemand me vertellen van af ongeveer welke watertemperatuur een wetsuit prettig wordt (omdat het voor een trisuit te koud is)?

Zolang je een wetsuit aan mag (ligt aan de afstand en watertemperatuur, zie NTB reglement) is het te koud voor alleen een trisuit, want met wetsuit zwem je sneller smile Dus als je een pak aan mag, doen!

En 5 minuten tijdwinst per kilometer lijkt me wat overdreven.

41

Re: Trisuit of wetsuit

Mmm... 5 minuten tijdwinst op de kilometer. Dan ga ik van 16-17 minuten naar 11-12 minuten. Dat lijkt me inderdaad wat overdreven. Maar aan de 19 graden heb ik wat. In juni dan maar eens kijken of ik zo'n 'natpak' koop.

42

Re: Trisuit of wetsuit

Ik heb het nog niet zo warm meegemaakt dat ik liever zonder mijn wetsuit zwom, Maar ik zwem dan ook graag lang en langzaam en dan koel je toch echt wel af in je zwembroekje. Verder zwem ik vaak 's-avonds laat en dan kan het ook stevig afkoelen.

Wat betreft de tijdswinst, op hele korte afstanden (1/8 en 1/16) moet je de extra wisseltijd in verband brengen met de winst in het water, maar algemeen ben je met een wetsuit inderdaad sneller. Voor mij scheelt het zo'n minuut of twee per kilometer. Oefen je een paar keer met je wetsuit, dan moet je het in een paar tellen uit kunnen trekken.

43

Re: Trisuit of wetsuit

Tja, als je al 16-17 minuten over de km doet, kun je niet heel veel tijd meer winnen. Ik ben echter niet zo'n zwemmer.

44

Re: Trisuit of wetsuit

Hoe langzamer je zwemt, des te langer kun je genieten van je wetsuit.

Bronvermelding; grapje gejat van Vanzella.

45

Re: Trisuit of wetsuit

@doorn184 waarom zou je niet veel tijd meer kunnen winnen als je 16-17 min zwemt op de km denk dat met een goede training toch zeker nog wel een min of 3-4 te winnen is hoor.