26

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Gaan banden langer mee als je ze na elke rit weer wat laat leeglopen om ze voor het volgende ritje weer op 8 bar te zetten? Dat doe ik altijd, maar ik weet niet of ik er goed aan doe, echt geen flauw idee.

27

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Je banden wel, maar je pomp niet.

28

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Nooit van gehoord.... lijkt me wel erg veel gedoe!

29

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Jack33 schreef:

Gaan banden langer mee als je ze na elke rit weer wat laat leeglopen om ze voor het volgende ritje weer op 8 bar te zetten? Dat doe ik altijd, maar ik weet niet of ik er goed aan doe, echt geen flauw idee.

Volgens mij hoeft dit bij gewone biba's niet.

30

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Dat is alleen raadzaam bij latex binnenbanden (en daardoor ook de meeste tubes? ). Voor normale butyl binnenbanden is dat niet nodig.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

31

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Oh, maar latex binnenbanden gaan vanzelf leeg na elke rit. ;-)

32 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (22-11-11 00:15:38)

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Vandaag voor een absoluut prikkie een PRO carbon disc, PRO carbon opzetstuur, nieuwe zadelpen, remblokken etc.etc. gekocht op de personeelsverkoop van Shimano. Als ik nog 1000 euro had meegenomen was ik nu een rijk man geweest. Vergeten de vulring voor de 9-speed mee te nemen, dus ik moet nog een dagje wachten voor ik de disc kan proberen.

33 Laatst bewerkt door Dorter (22-11-11 10:16:00)

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Niet de El Cheapo uithangen en dezelfde remblokjes van je trainingswielen voor je disc gebruiken he? Anders sta je hier over een half jaar weer te klagen dat je disc maar 1000km mee is gegaan... Woeha!

Edit; tenzij clincher-disc met alu remrand natuurlijk...

34

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Ik ga na nieuwjaar mijn tijdritvelo ook eens updaten :-) heb al een paar leuke dingetjes besteld.

35 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (22-11-11 15:46:03)

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Dorter schreef:

Niet de El Cheapo uithangen en dezelfde remblokjes van je trainingswielen voor je disc gebruiken he? Anders sta je hier over een half jaar weer te klagen dat je disc maar 1000km mee is gegaan... Woeha!

Edit; tenzij clincher-disc met alu remrand natuurlijk...

Haha, nee ik heb de clincher versie (met alu velgrand). En aangezien ik een tas vol dura-ace remblokjes heb gekocht voor 1 euro per stuk hoef ik daar niet meer op te bezuinigen smile

http://www.gustavsport.nl/pro-disc-carb … iel-draad/

36

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Nice.

Zeg even als je weer personeelsuitverkoop hebt, ik heb nog wel een boodskippenlijstje.

37

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Euhm, hoe pomp je de band van een disc op? Geen enkele pomp pas in het gaatje.

38 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (24-11-11 22:45:08)

Re: Slijtage van fietsonderdelen

Roland_Amersfoort schreef:

Euhm, hoe pomp je de band van een disc op? Geen enkele pomp pas in het gaatje.

aha, haakse pompnippels... Ik wil jullie deze site niet onthouden, allemaal geweldig gereedschap en hebbedingen. Ook zie ik hier voor het eerst de inserts voor de SPDSL pedalen!

http://www.m-gineering.nl/shop.htm