1

Onderwerp: Triathlon Oud Gastel

De 1/3, vorig jaar:
zwemmen: 00:24:34    
T1: 00:04:03    
Fietsen: 01:50:11    
T2: 00:01:58    
Lopen: 01:11:19    
Eindtijd: 03:32:03    

Verwachting is in elk geval beter te lopen, geen last meer van blessures.
Zwemmen: 00.23
T1: 00.04
Fietsen: 1.48
T2: 1.30
Lopen: 1.05.00
Eindtijd: 3.23.

2

Re: Triathlon Oud Gastel

En hopelijk beter weer dan vorig jaar. :-)  Succes!

3

Re: Triathlon Oud Gastel

Dat zeker. Bedankt smile

4

Re: Triathlon Oud Gastel

Paul,

ik hoop bij jou in de buurt te zitten.
Vorig jaar mede door het weer 3:35 erover gedaan. Dat moet beter kunnen.
Kwartier eraf hoop ik.

Zwemmen: 25.30 (weet de zwemafstand eigenlijk niet goed, 1260m?)
Fietsen: 1.50
Lopen: 1.01
Eindtijd: 3.20-3:25 (daar ben ik tevreden mee)

Sander

5

Re: Triathlon Oud Gastel

Voor mij is dit de eerste wat langere wedstrijd, dus ik focus me meer op krachten verdelen dan tempo, ik hoop op:

Zwemmen 27
T1 2
fietsen 1.55
T2 2
Lopen 60 en een beetje

Maar zo te zien aan jullie wisseltijden zijn het best lange wisselzones?

Dus 3.35-3.40 lijkt mij dan wat realistischer.

6

Re: Triathlon Oud Gastel

@sandman: Zwemmen inderdaad 1260 meter, volgens de site.
@egmond: Wisselzone 1 is best lang, naast het kanaal waar we in zwemmen alle fietsen naast elkaar. verder is wiselen mijn slechtste onderdeel.

7

Re: Triathlon Oud Gastel

@paul851: Wisselen kost bij mij ook veel tijd, al blijkt dat nooit uit mijn wisseltijden zelf, mijn verlies zit in het begin van het fietsen, de 1e tientallen meters op de fiets leg ik slingerend af (of val gewoon om in het slechtste geval) door moeite met oriënteren  na het op en neer geklots van het zwemmen, dat wil maar niet wennen. Dus misschien heb ik wel voordeel bij een lange wisselzone, we gaan het zien zaterdag!

8

Re: Triathlon Oud Gastel

Eens kijken wat het morgen wordt. Vorig jaar op de 1/3 3u2031s, onder de al gememoreerde omstandigheden. Daarna 2 dagen maag- en darmklachten gehad.

Doel is om daaronder te komen, 3u15m zou perfect zijn. Mss wel een beetje té ambitieus, Oud-Gastel was vorig jaar één van de betere triathlons.

9

Re: Triathlon Oud Gastel

Topic deelnemers,

heel veel succes in deze mooie triathlon.

@Rene S

Hopelijk dit jaar een betere waterkwaliteit, waardoor geen maag en  darmklachten. Het weer ziet er minder uit, windstoppers en armstukken mee en vergeet je regenscherm niet.

greetz

Peet

10 Laatst bewerkt door René S. (23-06-12 19:07:44)

Re: Triathlon Oud Gastel

peet schreef:

Topic deelnemers,

heel veel succes in deze mooie triathlon.

@Rene S

Hopelijk dit jaar een betere waterkwaliteit, waardoor geen maag en  darmklachten. Het weer ziet er minder uit, windstoppers en armstukken mee en vergeet je regenscherm niet.

greetz

Peet

Peet,  thanks.
Weer was vandaag goed, op die wind (windkracht 5 met wat flinke vlagen erbij)) na. Viel af en toe niet mee de fiets onder controle te houden op de dijk. De stelling dat je "als je wind tegen hebt op een ronde ook altijd weer een keer wind mee hebt" viel een beetje tegen.

Het fietsparcours was dit jaar aanpast ivm wegwerkzaamheden, dus 4 rondes ipv 3. Volgens mijn Garmin was de totale fietsafstand ook ongeveer een ruime km langer.

Wat betreft de waterkwaliteit: stukken beter dan vorig jaar. Wel een vrij onrustige start. Veel mensen gingen van links naar rechts en weer terug.
Zwom in ieder geval een minuutje van de tijd van vorig jaar af, rustig naar 23:53.
Eerste wissel was voor mijn doen behoorlijk, daarna redelijk fel van start gegaan op de fiets. Na 30km wat gas terug genomen om niet helemaal kapot te gaan bij het lopen. Reed uiteindelijk 35,3 gemiddeld, vorig jaar 34,1 km/pu.

Effe de tijd genomen tijdens de tweede wissel om sokken aan te doen en wat grind van mijn voeten af te vegen. Lekker gelopen, wel tegen de/mijn limiet. Mijn cap werd soms bijna van mijn hoofd geblazen. Liep met 1:00:55 toch een kleine 2 minuten van de tijd van vorig jaar af. Vond alleen de kleine parcourswijziging met het stukje onverhard niet zo geslaagd. Was goed uitkijken waar je liep.

Kwam uit op 3:14:27, dik tevreden dus. Wel redelijk diep gegaan. Voordeel (of nadeel  roll ) is dat ik nu elke triathlon mét hartslagmeter doe. Weet je toch wat beter wat je aan het doen bent en hoe het gaat.

Beentjes gaan nu lekker omhoog, morgen nog 1,5 uur uit-/losfietsen.

Eén groot minpunt vandaag: wegens of als gevolg van de werkzaamheden aan de kleedkamers waren de douches alleen gischt om mét wetsuit onder te gaan staan  lol !

11

Re: Triathlon Oud Gastel

Was weer een mooie editie! Beetje winderig weer ... denk maar dat is niet anders de laatste weken tongue Was erg benieuwd hoe het zwemmen en lopen me af zou gaan. Op beide onderdelen ben ik dit jaar sterker geworden. Tijden vorig jaar;
zwemmen 00:30:41   
T1             00:02:04   
Fietsen     01:45:22
T2              00:01:30
lopen         00:54:15
totaal: 03:13:50

2012:
zwemmen 00:27:02 big_smile
T1             00:01:45
fietsen      01:43:35
T2             00:01:08
lopen        00:53:05  big_smile
totaal:      03:06:34

Tja, dat geeft te denken ... op alle onderdelen stuk rapper smile Heeft iemand de precieze afstanden opgenomen met z'n garmin oid? Ben met name nieuwsgierig naar het fietsparcours eigenlijk

12

Re: Triathlon Oud Gastel

Volgens mijn Garmin (910XT)

Fietsen: 61,80 km
Lopen: 13,23 km.

13

Re: Triathlon Oud Gastel

Lekker mannen,

proficiat met jullie prestatie,
zo te lezen ondanks de wind toch verbetering van jullie tijden en de regen is gelukkig uitgebleven.

Jammer van de douches yikes

train ze

14 Laatst bewerkt door monkeloor (23-06-12 19:46:13)

Re: Triathlon Oud Gastel

René S. schreef:

Volgens mijn Garmin (910XT)

Fietsen: 61,80 km
Lopen: 13,23 km.

Thanks! Jammer dat ze er niet 200m bijtrekken bij het keerpunt smile Komt wel overeen met de 13,22 die ik vorig jaar gemeten had smile

Fietsen had ik vorig jaar 60,8 gemeten. Trekt m'n gemiddelde wel van 34,9 naar 35,8 smile

Had je bij het zwemmen ook nog een afstand gemeten?

15

Re: Triathlon Oud Gastel

monkeloor schreef:
René S. schreef:

Volgens mijn Garmin (910XT)

Fietsen: 61,80 km
Lopen: 13,23 km.

Thanks! Jammer dat ze er niet 200m bijtrekken bij het keerpunt smile Komt wel overeen met de 13,22 die ik vorig jaar gemeten had smile

Fietsen had ik vorig jaar 60,8 gemeten. Trekt m'n gemiddelde wel van 34,9 naar 35,8 smile

Had je bij het zwemmen ook nog een afstand gemeten?

Yep, zwemmen 1,34km. Ik zwem wel altijd te veel.. wink.
Fietsen vorig jaar kwam in op 60,75. Dus door het nieuwe parcours een goede km extra. Maakt dat keerpunt weer een klein beetje goed.

16

Re: Triathlon Oud Gastel

Paul851 schreef:

De 1/3, vorig jaar:
zwemmen: 00:24:34    
T1: 00:04:03    
Fietsen: 01:50:11    
T2: 00:01:58    
Lopen: 01:11:19    
Eindtijd: 03:32:03    

Verwachting is in elk geval beter te lopen, geen last meer van blessures.
Zwemmen: 00.23
T1: 00.04
Fietsen: 1.48
T2: 1.30
Lopen: 1.05.00
Eindtijd: 3.23.

Is dus geworden:
zwemmen:24.29
T1: 4.17
fietsen: 1.49.38
T2: 2.11
lopen: 1.13.01
Zwemmen en fietsen iets verbeterd, wissels ongeveer hetzelfde. Lopen minder, mede door last van m'n knie. Ook had ik bij de laatste drankpost tijdens het lopen geen water meer moeten drinken, dat kwam er weer uit. Volgend jaar beter.

17

Re: Triathlon Oud Gastel

Ook ik heb meegedaan. 1e keer een derde en moet zeggen dat ik t een erg leuke afstand vond!
Uiteindelijk binnen in 3u22, prima tijd. Ik had vooraf niet echt verwachting. Achteraf ben ik wel weer zo eigenwijs geweest om zonder sokken te lopen.. die tijdwinst in de wissel ben ik sowieso kwijt geraakt tijdens het lopen.. al doende leert men:)

Ik heb nog een stukje in de buurt van Rene gefietst. Totdat je uit beeld verdween!

Leuke wedstrijd, belachelijke hoeveelheid vrijwilligers!, als t volgend jaar beter weer is doe ik graag weer mee!

18

Re: Triathlon Oud Gastel

Ik was ook gestart gisteren, zwemmen viel me tegen, een zwembad ligt me een stuk beter, daar doe ik 26'over deze afstand,  volgens mij heb ik bepaald niet in een rechte lijn gezwommen, had iets van 30` en zat al gelijk achterin het veld, maar dat kon me niets schelen, de finish was het 1e doel, relaxt gewisseld om niet gelijk door desoriëntatie op de fiets op het asfalt te gaan liggen,  fietsen viel me niet tegen maar in het hele veld tussen al die kanonnen stelde het ook nog niet zo veel voor, net boven de 2 uur, maar door de 1,5K extra toch > 30k/h, dus dat is in elk geval door een magische barrière, maar die wind...maar goed, die is voor iedereen net zo hard, weer op m'n gemak gewisseld, die 20 tellen loop je er wel weer af, en het slotnummer (lopen ligt me veel beter dan de 2 andere onderdelen) in 57', veel mensen weer ingehaald, dat is altijd erg leuk,  en iets van 27 plekken gestegen bij het lopen, jammer dat het iets te kort was, zet gewoon die pylon 200m verderop.

Uiteindelijk 81e, dus bijna op de helft van het veld, en maar 3' boven wat ik hoopte, zonder die wind en met in een rechte lijn zwemmen was dat goed haalbaar.

Maar het was erg leuk, ook goed georganiseerd verder. Leuke opstap voor misschien een keer een middenafstand, maar dan eerst maar eens beter leren zwemmen en fietsen.