76

Re: Halve triathlon Almere

Net nog ingeschreven voor de halve. Na Wiesbaden m'n 2e halve. Iig minder hoogtemeters.

77

Re: Halve triathlon Almere

Wat een wedstrijd zeg! Mooi zwemparcours, rustig water (weinig wind gelukkig)

Fietsen was jammer dat er zoveel fietspaden in het begin gebruikt werden, hierdoor werden er toch groepen gevormd. En ontkwam je er gewoon niet aan om te stayeren. Ik heb in de 2e ronde geprobeerd om los te rijden van een groep. Ging goed, maar met een beetje tegenwind, werd je toch weer zo bijgehaald. Nouja, hoort er bij smile

Loopparcours... op zich mooi, toch jammer dat je op een gegeven moment toch in erg rustig gebied terecht komt en er weinig toeschouwers meer langs de kant staan.

Ik heb de halve gedaan;
zwem: 00:38:37
t1: 00:01:41
fiets: 02:28:26
t2: 00:02:05
loop: 01:26:58 (zeer tevreden mee, maar volgens mij was het iets minder dan 21km)
totaal: 04:37:45
Had gehoopt rond de 4:45 uit te komen ...  big_smile

78

Re: Halve triathlon Almere

Mijn 1e halve triathlon!

Mijn doel was finishen binnen de 5u45m en ik hoopte stiekem te kunnen finishen rond de 5u30.
Laatste generale was de 1/4 van Emmeloord 2 weken geleden. Eindtijd: 2u26m (PR)


Zwemmen was prima, mooi helder water, je kon de bodem grootste deel van het parcours zien.
Wel een heel drukke start op de 1/2 met 364 deelnemers.

Fiets parcours, was inderdaad een deel over fietspaden. Met de business tri + deelnemers van de hele zijn het gewoon erg veel fietser. Dus ontkwam je af en toe niet aan groepjes.

Lopen was wel een fijn parcours, inderdaad weinig toeschouwers als je de stad verliet.
Er waren veel toeschouwers rond het "stadion", maar na 1km lopen waren er al bijna geen toeschouwers meer.
Dat werd overigens goed gemaakt doordat er iedere 2.5 een verversingspost was. Met allerlei soorten drinken, sponzen en bananen en krentenbollen. Bemand door zeer enthousiaste vrijwilligers die je ook bleven aanmoedigen.

Het zwemmen ging goed, fietsen super en lopen was zwaar.
Nu een langdurige blessure aan de achillespezen heb ik vanaf juli pas langer dan 10km kunnen lopen.
Echter niet meer dan 16km gelopen in de voorbereiding. Wat ook meteen de verste afstand ooit was.
Een 1/2 marathon heb ik dus nog nooit gelopen...
1e loop ronde ging nog prima in 55 minuten, de 2 ronde was letterlijk door sjokken. Benen werden zo stijf dat ik terug zakte tot 9km/u. 2e ronde in 1:05
Wat was ik blij toen ik over de finish kwam!

Tijden:
Zwemmen: 00:34:20
T1: 00:04:11
Fietsen: 02:38:09
T2: 00:03:13
Lopen: 01:59:57

Eindtijd: 05:19:50   big_smile

79

Re: Halve triathlon Almere

Jaaa! Ook mijn debuut op de halve zit erop! Wat een fantastisch evenement en prima omstandigheden! Nou vooruit, hier dan even de feitjes:

Zwemmen : 00:27:56
T1: 00:02:05
Fiets: 02:22:06
T2: 00:03:16
Loop: 01:37:18

Eindtijd: 04:31:39

Nieuwe uitdaging volgend jaar: long distance??  smile

80

Re: Halve triathlon Almere

mijn debuut op de halve ook met volle tevredenheid de finish behaald in:

Swim 0:34:02
Bike 2:34:35
Run 1:42:58

Total 4:56:16


Alles ging vlekkeloos tot aan de 2e loopronde. Toen wilde het motortje toch een stuk minder graag.

Mooi: water met waterplanten wat je lekker afleidde. Snelle fietsrondes, centrale evenementenplein.
Minder, stayerfiets-parcours en een beetje jammer dat er halverwege het loopparcours geen toeschouwers meer stonden.

Mooi georganiseerd evenement zeg! Volgend jaar weer! big_smile

81

Re: Halve triathlon Almere

Wat lopen jullie allemaal gruwelijk hard zeg!
Misschien moet ik maar vanaf nu maar eens op gaan concentreren.
Ik verlies zomaar 20 minuten alleen al op het loop onderdeel.  tongue

82

Re: Halve triathlon Almere

Arnoutdv schreef:

Wat lopen jullie allemaal gruwelijk hard zeg!
Misschien moet ik maar vanaf nu maar eens op gaan concentreren.
Ik verlies zomaar 20 minuten alleen al op het loop onderdeel.  tongue

Voor de komende winter; lange rustige duurloop. Heeft mij echt enorm geholpen

83

Re: Halve triathlon Almere

Was voor mij ook mijn debuut op de halve, dit jaar wel een aantal kwart en od gedaan...

Zwemmen 32:00

Fietsen: 2:29:49

Lopen 1:43:47

Eindtijd 4:50;08

Fietsen gimg boven verwachting goed, alleen het lopen was ik niet tevreden mee, liep met zeer hoge hartslag en tegenverzuring aan, heb dit achteraf ook moeten bezuren,( letterlijk en figuurlijk )

Grappig momentje ( lees frustratie )

Loop in mijn laatste ronde op het brede stuk weg, de oude a6, hoor ik 2 mensen gezellig babbelen dus dacht , he daar komen fietsers aan, bleken het 2 deelnemers die al babbelend mij heel makkelijk inhaalden terwijl ik aan het vechten was met mijn hartslag van 165+

84

Re: Halve triathlon Almere

Ik heb ook deelgenomen aan de halve. Ging wel aardig, na de wedstrijd behoorlijk tevreden nu ik de uitslagen wat beter heb bekeken wat minder. As usual dus.

Zwem en loopparcours vond ik mooi. Jammer van dat stuk brede weg achter op het loop parcours vooral in de eerste ronde met bijna geen deelnemers op het parcours een taai stuk. Fietsparcours was in de polder mooi, muv dat pest bruggetje (1 bidon verloren). Het eerste en het laatste deel vond ik echt verschrikkelijk wat een gehobbel en zo smal. Daar ook 2 bidons verloren en m'n pompje. Gelukkig deze keer geen lek gereden.

Dan over mijn wedstrijd, het zwemmen ging vooral in het begin goed daarna wat last gehad van wellicht een te snelle start. Fietsen ging het eerste rondje aardig, 2e ronde niet echt goed of gewoon slecht. Vorig jaar had ik moeite om een uur bij de les te blijven op de fiets tijdens een kwart, nu wil dat nog niet helemaal lukken op een halve, puntje voor volgend jaar! Bij het lopen rustig begonnen en de 2e ronde wat meer gas gegeven. Achteraf had de eerste ronde wel wat harder gemogen. Maarja dat indelen blijft lastig.

Dan de cijfertjes:
Zwemmen: 27:55
Fietsen: 2:19:02
Lopen: 1:25:53
Totaal: 4:16:55

Tot slot wel tevreden met deze tijden en de bijbehorende klassering, gelukkig genoeg verbeterpuntjes voor volgend jaar. Eens zien of we de progressie van afgelopen jaar dan nog een beetje door kunnen zetten.

85 Laatst bewerkt door Vanzella (10-09-12 11:52:03)

Re: Halve triathlon Almere

NielsH schreef:

Fietsparcours was in de polder mooi, muv dat pest bruggetje (1 bidon verloren). Het eerste en het laatste deel vond ik echt verschrikkelijk wat een gehobbel en zo smal. Daar ook 2 bidons verloren en m'n pompje. Gelukkig deze keer geen lek gereden.

Volgens mij is het zinvol je eens te gaan verdiepen in je bidonhouders ipv de schuld aan het parcours te geven. Als je zoveel verliest op Nederlandse wegen kun je maar beter niet de landsgrenzen oversteken.  Als je in 4.16 nog veel rek hebt, voorzie ik een podium in 2013 smile

Aan allen mooie tijden en gefeliciteerd met jullie goede prestaties!!!.

86

Re: Halve triathlon Almere

Nou, aan dit bruggetje kan menig buitenlandse wegenbouwer een puntje zuigen. Vooral de camouflage van de hoogte van die opstaande rand is knap gedaan.  wink

Ik ben het overigens wel met je eens dat ook hier geen bidons verloren mogen worden.

87

Re: Halve triathlon Almere

Vanzella schreef:
NielsH schreef:

Fietsparcours was in de polder mooi, muv dat pest bruggetje (1 bidon verloren). Het eerste en het laatste deel vond ik echt verschrikkelijk wat een gehobbel en zo smal. Daar ook 2 bidons verloren en m'n pompje. Gelukkig deze keer geen lek gereden.

Volgens mij is het zinvol je eens te gaan verdiepen in je bidonhouders ipv de schuld aan het parcours te geven. Als je zoveel verliest op Nederlandse wegen kun je maar beter niet de landsgrenzen oversteken.  Als je in 4.16 nog veel rek hebt, voorzie ik een podium in 2013 smile

Aan allen mooie tijden en gefeliciteerd met jullie goede prestaties!!!.

Wiesbaden mee gedaan, hele stukken door het Sauerland gefietst (over beroerde wegen), nooit wat verloren.

88

Re: Halve triathlon Almere

@thijs, en NielsH ik geloof jullie als het om het bruggetje gaat zeker. Mijn vraagtekens gaan uit naar een Nederlands hobbelig weggetje waar je 2 bidons en een fietspomp verliest. Dan is inspectie van je materiaal misschien ook een goed idee.

Ik woon in Wallonie, dus durf mezelf een expert te noemen op slecht wegdek in combinatie met bidonhouders smile

89

Re: Halve triathlon Almere

Met slechte wegen in Wallonië heb ik op de fiets geen ervaring, maar wel op de motor. keertje in de Ardennen gereden, daar waren ze een weg aan het voorbereiden op nieuw asfalt. De reparaties lagen er nog, de rest van het asfalt was weggefreesd.