26

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Verrek, finisher 2012 staat op het shirt.
Op de weg terug naar de Stichtse Brug fietsten de OD deelnemers de later gestarte kwarters tegemoet en was inhalen geen doen. Het was door de vele deelnemers natuurlijk onvermijdelijk. ik zag enkele gevaarlijke inhaalmanouvres en een paar treintjes en bleef zelf maar (relatief) rustig op de voorgeschreven min afstand van mijn voorganger.

27

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Het was de eerste keer dit jaar in mijn trisuit en de zon brandde ongehinderd op mijn roomblanke schouders die nu een prachtige rode afscheiding vertonen.

28

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Tja, met al die leuke "pseudo-namen" en GEEN foto's van elkaar kan je nog zo leuk babbelen op het forum, geen idee dan wie je tegenkomt in het parc fermé.

Misschien een idee dat dit forum ook met een profiel foto gaat komen. Ik ga een "Vanzella" en een "Gadget" echt niet herkennen  tongue

29 Laatst bewerkt door HansH (09-06-13 10:08:52)

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Volgens mij is die profielfoto er al....

triathlon is 3x leuker!

30 Laatst bewerkt door HansH (09-06-13 12:27:36)

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Roy W schreef:

@gadget
Maarten, dan moeten wij elkaar geregeld gezien hebben bij het zwemmen. Ik klokte daar 23:39

Groet,
Roy

Ik 23:42... Had jij een zwart pak aan tijdens het zwemmen, Roy?   lol (trouwens slechtste zwemtijd ever, maar wel goede fietstijd, zodat ik toch nog op 2.29 uitkwam wink )

triathlon is 3x leuker!

31

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Klopt Hans H, maar dus door bijna niemand, inclusief mijzelf, niet geupload.

Overigens ga ik jou deze zomer bij wedstrijden waarschijnlijk niet zien in een winterjas en oranje haarband, dus of ik je zou herkennen?

Valt me namelijk op dat er NA wedstrijden allerlei vragen worden gesteld van : was jij er ook? Ook dan zwom ik waarschijnlijk vlakbij je? Wat had je aan met lopen?

Misschien toch wel handig er voor te zorgen dat iedereen weet wie wie is VOORDAT je naar een wedstrijd gaat.

32 Laatst bewerkt door HansH (09-06-13 12:35:37)

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

petitmas schreef:

Klopt Hans H, maar dus door bijna niemand, inclusief mijzelf, niet geupload.

Overigens ga ik jou deze zomer bij wedstrijden waarschijnlijk niet zien in een winterjas en oranje haarband, dus of ik je zou herkennen?

Valt me namelijk op dat er NA wedstrijden allerlei vragen worden gesteld van : was jij er ook? Ook dan zwom ik waarschijnlijk vlakbij je? Wat had je aan met lopen?

Misschien toch wel handig er voor te zorgen dat iedereen weet wie wie is VOORDAT je naar een wedstrijd gaat.

Klopt petitmas, maar de winter duurt wel heel lang, dus je weet nooit.... Ik herken trouwens nooit iemand van zijn foto smile misschien handiger om startnummer mee te delen, maar die zijn vaak niet vooraf bekend..... Maar zal eens naar mijn foto kijken. Zo beter? Waaruit maar weer blijkt dat het geen haarband was, want ik heb weinig haar.... Nu jij nog...

triathlon is 3x leuker!

33

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

HansH schreef:
Roy W schreef:

@gadget
Maarten, dan moeten wij elkaar geregeld gezien hebben bij het zwemmen. Ik klokte daar 23:39

Groet,
Roy

Ik 23:42... Had jij een zwart pak aan tijdens het zwemmen, Roy?   lol (trouwens slechtste zwemtijd ever, maar wel goede fietstijd, zodat ik toch nog op 2.29 uitkwam wink )

petitmas schreef:

Klopt Hans H, maar dus door bijna niemand, inclusief mijzelf, niet geupload.

Overigens ga ik jou deze zomer bij wedstrijden waarschijnlijk niet zien in een winterjas en oranje haarband, dus of ik je zou herkennen?

Valt me namelijk op dat er NA wedstrijden allerlei vragen worden gesteld van : was jij er ook? Ook dan zwom ik waarschijnlijk vlakbij je? Wat had je aan met lopen?

Misschien toch wel handig er voor te zorgen dat iedereen weet wie wie is VOORDAT je naar een wedstrijd gaat.

Ja toevallig zwart pak wink

vooraf kan ik het niet meer zeggen...haha...mijn startnummer was 385 op de kwart.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

34

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik 371 op de kwart.... We hadden dus een praatje kunnen maken...

triathlon is 3x leuker!

35 Laatst bewerkt door gadget (09-06-13 14:13:17)

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

HansH schreef:
Roy W schreef:

@gadget
Maarten, dan moeten wij elkaar geregeld gezien hebben bij het zwemmen. Ik klokte daar 23:39

Groet,
Roy

Ik 23:42... Had jij een zwart pak aan tijdens het zwemmen, Roy?   lol (trouwens slechtste zwemtijd ever, maar wel goede fietstijd, zodat ik toch nog op 2.29 uitkwam wink )

MMn eigen vrouw miste me zelfs bij het zwemmen...  Terwijl ik toch prima te herkennen was aan een oranje badmuts en een zwart pak.

Ik had nummer 284...op de kwart

36

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Dit ben ik dus met nummer 284..

37

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Zwart pak, net al ik dus... zo herkennen we elkaar makkelijk....

triathlon is 3x leuker!

38

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

HansH schreef:

Zwart pak, net al ik dus... zo herkennen we elkaar makkelijk....

Ik ben je dan bij het hardlopen zomaar voorbijgelopen zonder me even netjes voor te stellen.
Wat onbeleefd tongue

39

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

gadget schreef:
HansH schreef:

Zwart pak, net al ik dus... zo herkennen we elkaar makkelijk....

Ik ben je dan bij het hardlopen zomaar voorbijgelopen zonder me even netjes voor te stellen.
Wat onbeleefd tongue

Dat heb je als je zo'n haast hebt... Volgende keer beter...

triathlon is 3x leuker!

40

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

petitmas schreef:

Tja, met al die leuke "pseudo-namen" en GEEN foto's van elkaar kan je nog zo leuk babbelen op het forum, geen idee dan wie je tegenkomt in het parc fermé.

Misschien een idee dat dit forum ook met een profiel foto gaat komen. Ik ga een "Vanzella" en een "Gadget" echt niet herkennen  tongue

Met transferfolie of textielverf je forumnaam (of twitternaam als dat hetzelfde is) op je trisuit zetten ;-)

41

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik deed rustig aan... En toch sneller dan vorig jaar. M.n. doordat ik 8 minuten sneller fietste.

42

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

gadget schreef:
gadget schreef:

Heb ik er zin in? Zeker!
Deze tijden heb ik in gedachten....of ze realistisch zijn...dat zie ik volgende week wel.
Zwemmen :20 minuten
Fietsen :80 minuten..
Hardlopen :40 minuten (omdat het parkoer te kort is)(pr op een losse 10km in betere conditie 37'58")
Totaal  inclusief wisselen 2:30

Wat een lekkerrrrrr debuut op de triathlon.  Het weer was lekker kwa temperatuur, beetje wind maar niet overdreven..
Ik was lekker op tijd op de baan en was natuurlijk mn id vergeten... na wat aandringen en vriendelijk kijken hoefde ik 'm niet eerst op te halen.. rustig alles klaar gelegd op de baan en op de fiets naar het zwemmen. de start van de OD bekeken en omgekleed voor het zwemmen.

Het zwemmen viel me vies tegen. De chaos was groter dan ik had gedacht en door de golfslag zwommen er op de heen weg veel mensen schoolslag waardoor mn bril zelfs van mn hoofd werd geschopt... Ik kwam daardoor maar moeilijk in een lekker ritme en stapte pas na 23'30 minuten uit het water.

De wissel naar fiets ging best aardig.heb wel ontdekt dat het aandoen van de fietsschoenen aan het eind van de parc ferme niet de handigste plek is:-) Het fietsen zelf ging wel lekker. Na de stichtsebrug en wat smalle paadjes met tegenliggers was het een lang recht stuk met schijn wind mee.. lekker met 40 doorfietsen. geprobeerd om de stukken wind tegen een beetje aan te zetten waardoor de gemiddelde snelheid best ok bleef. na de stichtsebrug een paar versnellingen lichter rustig doorgepeddeld naar de Atletiekbaan. vanaf het water tot de atletiekbaan deed ik 1:20'40"

Mn fiets stond bij de finish halverwege de baan. Helm af,Petje op, schoenen (en sokken) aan en we konden weer verder.. tot ik net de baan af was.. toen moest ik even een boom water geven. Wel gek want ik had die behoefte nog niet toen ik op de fiets zat... misschien was het ook wel niet nodig geweest maar acht..

De eerste paar honderd meters liep ik flink te harken, het ging totaal niet soepel maar dat trok later wel bij. mn vriendin had me bij het zwemmen gemist maar stond nu met mn twee jongens wel op een handige plek waardoor ik ze 4 keer tegenkwam.. de eerste keer was het nog stroef maar de volgende keren ging het lekker.  Het lopen , inclusief wissel en plaspauze, ging in 41'51"

totaaltijd 2:26'00"

na de finish werd ik opgewacht door vriendin en kindertjes en ben ik met een ijsje lekker terug gewandeld naar de atletiekbaan... heerlijk voldaan in het zonnetje...

Volgend jaar weer.. maar dan een paar dingetjes anders.. het zwemmen moet sneller, dat moet makkelijk onder de 20 minuten kunnen. misschien toch een andere fiets...moet ook een flinke hap vanaf..... en last but not least... zonder achillespees blessures moet ik hier gewoon ruim onder de 40 minuten kunnen lopen..

Maar wat veel belangrijker is dan de tijden... Ik heb er enorm van genoten, zowel van de triathlon zelf als de voorbereiding...

nu snel een nieuwe triathlon uitzoeken..

Maarten

Maarten, mooi verhaal, en een realistische inschatting mbt je eindtijd. Het analyseren waar het sneller had gekund is herkenbaar, maar dat je plezier aan de triathlon hebt beleefd is ook goed om te horen.

43

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

OD Huizen gedaan 13 min sneller dan vorig jaar erg tevreden langzame zwemtijden komt door dat het zwemmen bij de OD veel te lang was, het was 1650 meter ipv 1500 met deze wetenschap toch tevreden over mijn zwemtijd.
Eindtijd van 2:43:46 uur. Nu op naar de 1/2 van Stein over 2 weken.

44

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Iemand enig idee waar de exacte afstanden waren?
Als bij OD zwemmen te lang was....hoe was dit dan bij de kwart?
Lopen was tekort? Hoeveel?
En het fietsparcours?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

45

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik hoor veel mensen klagen over hun slechte zwemtijd. Zelf deed ik de kwart en was ook niet echt snel uit het water. Achteraf was ik toch erg tevreden over het zwemmen, gezien het weinige verschil met de kop van de wedstrijd. Hoeveel mensen zwommen op de kwart uiteindelijk onder de 20 minuten? Maar heel weinig. Blijkbaar is niemand in staat geweest om snel te zwemmen. Er gingen inderdaad wat verhalen de ronde over een te lang zwemparcours. Dat en de zware omstandigheden, denk ik dat je best 2-3 minuten bij je 'normale' zwemtijd kan bijtellen.

46

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Voor de OD heb ik meerdere keren 1600m zwemmen voorbij zien komen.

Volgens mijn GPS horloge:
Fietsen: 40.1KM
Lopen: 8.9KM

47

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik vond het een mooi evenement! Was mijn eerste echte OD in buitenwater. Zwemmen ging bij mij in 33 min, fietsen incl wissel in 1.15 hr en lopen in 43 min. Eindtijd was 2.33.04. Had onder de 2.30.00 willen blijven maar door kramp de eerste loopronde, waarschijnlijk door een 'te volle maag' stel ik dat doel uit tot de volgende, Veenendaal!

1-2-Tri!

48

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Arnoutdv schreef:

Voor de OD heb ik meerdere keren 1600m zwemmen voorbij zien komen.

Volgens mijn GPS horloge:
Fietsen: 40.1KM
Lopen: 8.9KM

Ik had op mijn Garmin:
Zwem 1,24 (lijkt me wat veel, maar 1,1 zou goed kunnen)
Fiets 40,5
Loop 8,59

triathlon is 3x leuker!

49

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Waar blijven die verslagen op de facebookpagina van tri-toppers?

50

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Done smile