1

Onderwerp: 1/2 Triathlon Stein

Zijn er nog mensen van hier die mee doen?  Iemand ervaring met het parcours daar? met name het hoogteprofiel ben ik benieuwd na, wat kan ik verwachten qua beklimmingen in zowel fiets als loopparcours? (oa in verband met verzetkeuze)

Wil liefst met normale verzet rijden: 44/55T voor en 23-12T 10 speed achter, goed genoeg voor de 1/4 van Holten. Motieweg en diepe hel daar niet lager dan 44-18T geschakeld....echter is dit een langere wedstrijd zal dus lichter schakelen, maar denk dat ik met 44-23T het wel zou moeten kunnen, afhankelijk van oa de hellingspercentages... komt de beklimmingen daar boven de 12% uit?

Alternatief is een 25-13T cassette achter.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: 1/2 Triathlon Stein

Ha Scighera,

Hier de verhalen van vorig jaar, met onder anderen een GPS linkje van het fiets parcours. De Snijdersberg is 14%, maar niet zo lang (anderhalf keer de motieweg schat ik). Vorig jaar met 44-23 en de laatste keer 25 opgereden op de TT fiets. Was goed te doen.  In Holten rijd ik meestal 39-21 of 44-23 dus dat is nog een stukje kleiner dan jij.

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2194

Ik ben nog in dubio of ik fit genoeg ben voor de halve of de sprint doe in Stein.. Waarschijnlijk besluit ik pas over twee weken na een zware ardennen tocht.

Jammer dat Holten 6 dagen na Stein is. Het is bijna niet te doen om op de halve en de OD zo kort achter elkaar goed te zijn. Dus of de halve als training en hard op de OD, of de halve hard en de OD "uitbollen".

3

Re: 1/2 Triathlon Stein

Thanks Vanzella!

Zal de link even doorlezen. Lijkt mee te valleen dus met <1000hm. Ik zal gewoon starten op mijn TT bike met HED.3 ook op een heuvelparcours sneller dan mijn criteriumfiets (TCR Once met DA/Ultegra mix). Gezien die 14% zal ik misschien toch een 25-13 cassette monteren, just in case, als backup smile

Hop voor je dat je fiet genoeg bent dan! en idd, Holten licht helaas erg ongelukkig, 1 weekje later en ik had het misschien overwogen! Sta wel ingeschreven voor de RBR Deurningen 1 week na Stein, maar denk niet dat ik hem zal doen, of ik moet me fit genoeg voelen.

Blijft altijd weer een uitdaging, seizoen indelen teveel mooie wedstrijden smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: 1/2 Triathlon Stein

Vandaag even op de fiets gestapt en wat klimmetjes gepakt rondom de Lutte en vervolgens naar Gildehaus om daar alles te pakken wat tussen de 9 en de 18% lag (incl kasseien). Reed op de koersfiets dus met 42-23T als minimum verzet.

de 9% uiteraard goed te doen, maar die 18%... op 42T-23T omhoog, met 60rpm en 500Watt op de powertap.... conclusie, ik kies eieren voor mijn geld. 23-12T cassette vervang ik iig voor een 25-13T (hou ik de 19,18,17,16,15,14T zonder onderbrekingen) en mogelijk dat ik ook de 44T vervang voor een 42T, zodat ik zeker weet dat ik bovenkom zonder extreem hoog vermogen of lage trapfrequentie te draaien...

Benen waren niet goed dit weekend, dus dat speelde ook mee, 65km gereden met 450 hoogtemeters in behoorlijke winderige omstandigheden tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: 1/2 Triathlon Stein

er is trouwens een bericht op de site verschenen over het fietsparcours;

Fietsen
Halve van Stein: Na passeren finishterrein zijn er enkele straten gewijzigd waardoor er minder bochten in zitten. Verplaatsing verzorgingspost naar de Vaarstraat.
Sprint en Eredivisie Sprint: Zelfde wijziging van straten als bij de Halve. Belangrijkste wijziging: dit jaar rijden we de andere richting op.

Vooral dat laatste is interessant ... hoe worden de heuveltjes nu?

6

Re: 1/2 Triathlon Stein

Op zaterdag tijdens de sprintafstanden rijden ze andersom. Niet op zondag. Zondag zijn er iets minder slingers door het dorp maar verder geen verandering

Ik heb overigens besloten dat ik de sprint doe zaterdag. De halve bewaar ik voor Eupen in augustus.

7

Re: 1/2 Triathlon Stein

Hoe glooiend was het parcours? zo glooiend dus tongue GPS uitdraai van mijn Timex GPS, links vd witte lijn is de bike, rechts ervan de run.... (aantal hoogtemeters is wel erg positief, ik ga uit van de helft smile)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1064954_10151561940463541_1749448522_o.jpg

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800