76

Re: IM Nice 2013

Mooie prestaties mannen!

77 Laatst bewerkt door thijs (25-06-13 18:01:51)

Re: IM Nice 2013

Vanzella schreef:

Wat ik echter niet snap en eigenlijk ook wel schandalig vind is dat er nul komma niets te vinden was aan officiele IM communicatie over het ongeluk... Ik krijg daar jeuk van.... Draait het dan alleen maar om geld, of zie ik het verkeerd?

Ik denk dat ze er helemaal geen zin in hebben om alle dooien te vermelden die er de afgelopen paar jaar gevallen zijn bij officiele ironman wedstrijden. Het zijn er veel te veel, het is beslist een risicosport...

En het trieste is dat er best wat aan te doen zou zijn.

78

Re: IM Nice 2013

Vanzella schreef:

Wat ik echter niet snap en eigenlijk ook wel schandalig vind is dat er nul komma niets te vinden was aan officiele IM communicatie over het ongeluk... Ik krijg daar jeuk van.... Draait het dan alleen maar om geld, of zie ik het verkeerd?

Het draait vermoedelijk om het imago van ironman. Dat is voor zover ik begreep een (handels)merk. Vooral ook een organisatie die een organiserende club behoorlijk wat beperkingen op zal leggen.

Negatieve berichten doen het dan niet zo goed als de heroïsche verhalen van deelnemers die na iets van een halve dag (of wat korter) over de finish komen.

En dan gaan we ook nog beweren dat sporten gezond is ;-) daar twijfel ik overigens niet aan. Maar of een marathon lopen of een hele triatlon nu echt heel erg gezond is... vraag het mezelf af.

79

Re: IM Nice 2013

Vanzella schreef:

Mannen, ik kan alleen maar zeggen topprestaties!!!

Wat ik echter niet snap en eigenlijk ook wel schandalig vind is dat er nul komma niets te vinden was aan officiele IM communicatie over het ongeluk... Ik krijg daar jeuk van.... Draait het dan alleen maar om geld, of zie ik het verkeerd?

Zie http://www.slowtwitch.com/News/Tragedy_ … _3720.html

Dat er niets op de website van ironman Nice staat vind ik vreemd. Tijdens de marathon werd een minuut stilte gehouden nadat bekend was gemaakt dat er iemand was overleden. Een eenvoudig statement waarin het medeleven wordt getoond is wel het minste wat je als organisatie kan doen lijkt me.

80

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

Eindtijd: 10:46. Meer dan tevreden!!

@ Maca944: we moeten elkaar toch zo'n 6 keer gepasseerd zijn op het loopparcours...ik heb je helaas niet herkend..hopelijk heb je ondanks de nare gebeurtenis die zich blijkbaar vlak voor jou heeft afgespeeld nog wel een positief gevoel aan het evenement overgehouden, hoewel dit alles natuurlijk wel in een ander perspectief plaatst.
In ieder geval ook mijn felicitaties voor je prestatie!

Een geweldige tijd! Ik had je al opgezocht in de uitslagen, echt super ondanks je problemen vooraf. Tijdens het lopen was ik met andere dingen bezig denk ik. Achteraf blij met de keuze voor de tijdritfiets? Ik zou dit de volgende keer absoluut weer kiezen, ik denk dat het de betere keuze is als je een goede fietser bent. Tijdrithelm zou ik een volgende keer wel omwisselen voor een gewone helm, als er een beetje kans op warmte is. Dat viel nu erg mee.

81 Laatst bewerkt door Jip (25-06-13 20:26:21)

Re: IM Nice 2013

Rose69 schreef:
Maca944 schreef:

Overigens heb ik een nieuwe stap in mijn triathloncarriere gezet door vanaf de fiets te plassen. Drie keer. Dat voelt raar.

haha, ik zou het willen kunnen, vind het logisch en efficient als het kan, toevallig Rahel Bellinga dit weekend gevraagd hoe het haar gelukt is, ik ben veels te geblokkeerd volgens mij hahahah. Maar voor een halve zou ik het zeker willen oefenen.

Gaan staan en dan plassen. De druk moet van de bekkenbodemspieren af. En dan gaat het best wink

82

Re: IM Nice 2013

Geweldig wat een happening, mijn eerste ironman volbracht. In 11.45, super tevreden. Mijn ervaringen:
-zwemmen: leuk voor de toeschouwers zo'n massastart, maar als je er midden in ligt, is het wat minder, mn door al die zwaaiende armen en benen op zoek naar je neus. Ik ben gaan stilliggen en wachten totdat de grootste drukte voorbij was. Tijd toch nog redelijk in 1h08.
- fietsen echt schitterend parcours. Wel erg veel valpartijen gezien met, zoals gezegd ook een tragische afloop. Wat mij betreft kan de organisatie hier verder niet zoveel aan doen, wel kan de communicatie veel beter op de Ironman website, maar die vind ik sowieso al bar slecht, dus of dit nu welbewust niet wordt vermeldt, weet ik niet.
- lopen langs de boulevard: een droom als je het op de foto ziet, prachtig ook dat nieuwe zwarte asfalt...dat smelt onder je voeten. Ik had te weinig loop-hardheid en mijn langste training was 2h, dus ik wist dat het afzien zou worden. Dat klopte. Maar vergeleken met alle kromgebogen, op de knieen zittende deelnemers viel het bij mij nog best mee. Ik heb het gered op mn sinaasappel en stukjes banaan want verder hield ik niets binnen.
Volgend jaar weer !!

83

Re: IM Nice 2013

@Bas: ook een mooie prestatie om trots op te zijn! Gefeliciteerd!  smile
@Maca944: ja, de TT-bike bleek wel de goede keuze denk ik. Ik had bij de laatste beklimming echter wel de behoefte gehad aan een tandje extra achter. Met 39/23 zat ik wel aan mijn limiet.

84

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

@Bas: ook een mooie prestatie om trots op te zijn! Gefeliciteerd!  smile
@Maca944: ja, de TT-bike bleek wel de goede keuze denk ik. Ik had bij de laatste beklimming echter wel de behoefte gehad aan een tandje extra achter. Met 39/23 zat ik wel aan mijn limiet.

Ik had een 27 achter en vond dat toch wel prettig om een hogere cadans aan te kunnen houden bergop.

Op www.swimbikerun.nl heb ik een verslag van mijn IM France gezet.

85

Re: IM Nice 2013

Bas schreef:

Geweldig wat een happening, mijn eerste ironman volbracht. In 11.45, super tevreden.

Gefeliciteerd!!

86

Re: IM Nice 2013

bvoruns schreef:
Bas schreef:

Geweldig wat een happening, mijn eerste ironman volbracht. In 11.45, super tevreden.

Gefeliciteerd!!

Ja, klasse gedaan! En volgend jaar weer Nice begrijp ik?

87

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:
bvoruns schreef:
Bas schreef:

Geweldig wat een happening, mijn eerste ironman volbracht. In 11.45, super tevreden.

Gefeliciteerd!!

Ja, klasse gedaan! En volgend jaar weer Nice begrijp ik?

Denk het wel ja. Ik heb ook nog even gekeken naar Klagenfurt en die lijkt me ook heel mooi om te doen. Maar thuis krijg ik meer de handen op elkaar voor Nice: lekker op een strandbedje liggen en af en toe eens boven op de boulevard kijken hoe Man loopt te zwoegen lol

Heeft iemand trouwens al wat foto's op internet gevonden of zijn we aangewezen op die bizar geprijsde foto's van de organisatie ? EUR 30 oid voor 1 download vind ik wat gortig worden.

88

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:
bvoruns schreef:
Bas schreef:

Geweldig wat een happening, mijn eerste ironman volbracht. In 11.45, super tevreden.

Gefeliciteerd!!

Ja, klasse gedaan! En volgend jaar weer Nice begrijp ik?

Super gedaan Bas van harte!!!

89

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Een totaaltijd van 11:08. Langzamer dan ik had gehoopt en verwacht, maar wel helemaal kapot aan de finish. Twee van mijn vrienden deden uiteindelijk een uur of 6 over de marathon en moesten aan het infuus. Bizar om rond te lopen in de medische tent. Blijkbaar voelt iedereen pas na de finish hoe slecht hij of zij zich voelt. Dit is geen gezonde sport. Maar wel heel gaaf. Waarom de marathon niet ging weet ik niet precies, ik denk de combinatie van geen superdag, lopen na een heuvelachtig parcours en de hitte (waar ik niet echt veel op heb kunnen trainen in Nederland).

Blijf het echt een super prestatie vinden...

Of een hele triatlon gezond is betwijfel ik. Eigenlijk heb ik ook bij een hele marathon zo mijn twijfels, net als over ultralopen..  Om nog maar te zwijgen over een tour de france.

Als je 6 uur hardloop (of wat daarvoor door moet gaan) in een bakoven dan vind ik het niet zo vreemd dat iemand aan het infuus moet. De hoeveelheid vocht en zouten die je verlies moet fenomenaal zijn. Ik heb je verslag gelezen en vind het slim van jou dat je bij verversingsposten hebt gewandeld om voldoende vocht e.d. binnen te krijgen.

Houd de organisatie mensen bij verversingsposten even aan de kant als ze er beroerd uit beginnen te zien? Ik snap eigen verantwoording maar ik denk dat je na uren zwemmen, fietsen en hardlopen de realiteit misschien toch wat uit het oog begin te verliezen.
De drive snap ik overigens ook heel goed, je leef toch maanden naar een dergelijk evenement toe..

Overigens, als ik mijn eerste marathon een beetje lekker verteer zie ik een hele triatlon ook aan de horizon verschijnen.. heb geen haast :-)

Niet op warmte kunnen trainen is misschien wel een leuk excuus om in de winter een paar keer naar warmere oorden te vertrekken ;-)

90

Re: IM Nice 2013

bvoruns schreef:

Houd de organisatie mensen bij verversingsposten even aan de kant als ze er beroerd uit beginnen te zien? Ik snap eigen verantwoording maar ik denk dat je na uren zwemmen, fietsen en hardlopen de realiteit misschien toch wat uit het oog begin te verliezen.
De drive snap ik overigens ook heel goed, je leef toch maanden naar een dergelijk evenement toe..

Overigens, als ik mijn eerste marathon een beetje lekker verteer zie ik een hele triatlon ook aan de horizon verschijnen.. heb geen haast :-)

Niet op warmte kunnen trainen is misschien wel een leuk excuus om in de winter een paar keer naar warmere oorden te vertrekken ;-)

Er staan veel mensen bij de verzorgingsposten die zich met name bezighouden met het aangeven van drinken en eten. Toen ik meeliep met een vriend werd hij een stukje begeleid door iemand van de organisatie die wilde weten of hij wel door kon gaan, dus je wordt wel in de gaten gehouden. Ik zou deelname aan een hele triathlon zeker niet overhaasten, je persoonlijke situatie moet het wel mogelijk maken. Qua warme oorden was Mallorca een prima voorbereiding, maar niet genoeg dus. Al probeer ik deze 70.3 voor 2014 wel weer in te plannen.

91

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:
Ynsnits schreef:

@Bas: ook een mooie prestatie om trots op te zijn! Gefeliciteerd!  smile
@Maca944: ja, de TT-bike bleek wel de goede keuze denk ik. Ik had bij de laatste beklimming echter wel de behoefte gehad aan een tandje extra achter. Met 39/23 zat ik wel aan mijn limiet.

Ik had een 27 achter en vond dat toch wel prettig om een hogere cadans aan te kunnen houden bergop.

Op www.swimbikerun.nl heb ik een verslag van mijn IM France gezet.

Mooi verhaal Maarten. Ik heb voor het eerst dit jaar de IM Nice online gevolgd omdat er een oud trainingsmaatje van mn atletiekvereniging meedeed. De voorbereidingen had ik ook wel een beetje meegekregen en dat was niet mis. Het resultaat mag er dan ook wel zijn..

Ik vond een hele marathon al een heel avontuur maar een IM is daar weer een schep bovenop. Of het gezond is... ik denk het niet.. maar op de bank vervetten lijkt me nog ongezonder.

Ik vond het in iedergeval leuk om te volgen en achteraf de verhalen te lezen.

Maarten

92

Re: IM Nice 2013

Geweldige beelden gemaakt door een drone, ik zag hem vliegen tijdens het zwemmen. Zwemmen start op 1 minuut.

https://www.youtube.com/watch?v=xHfHu9 … ata_player

93

Re: IM Nice 2013

Wauw wat een gave beelden zeg!!!

94

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:
bvoruns schreef:

Houd de organisatie mensen bij verversingsposten even aan de kant als ze er beroerd uit beginnen te zien? Ik snap eigen verantwoording maar ik denk dat je na uren zwemmen, fietsen en hardlopen de realiteit misschien toch wat uit het oog begin te verliezen.
De drive snap ik overigens ook heel goed, je leef toch maanden naar een dergelijk evenement toe..

Overigens, als ik mijn eerste marathon een beetje lekker verteer zie ik een hele triatlon ook aan de horizon verschijnen.. heb geen haast :-)

Niet op warmte kunnen trainen is misschien wel een leuk excuus om in de winter een paar keer naar warmere oorden te vertrekken ;-)

Er staan veel mensen bij de verzorgingsposten die zich met name bezighouden met het aangeven van drinken en eten. Toen ik meeliep met een vriend werd hij een stukje begeleid door iemand van de organisatie die wilde weten of hij wel door kon gaan, dus je wordt wel in de gaten gehouden. Ik zou deelname aan een hele triathlon zeker niet overhaasten, je persoonlijke situatie moet het wel mogelijk maken. Qua warme oorden was Mallorca een prima voorbereiding, maar niet genoeg dus. Al probeer ik deze 70.3 voor 2014 wel weer in te plannen.

Goed te weten dat er wel op wordt gelet. Ik vraag mezelf af of je zelf wel door hebt of je al dan niet nog door kan gaan, als je een heel onsamenhangend antwoord geef zullen ze hun eigen conclusies daar wel uit trekken... Er is volgens mij geen enkele regel die je verbied om even af te koelen als je dat nodig vind.. Dus wat dat betreft...
Natuurlijk is dat niet goed voor je tijd, maar als je toch al >4 uur over de marathon doe..

Ik wil er voldoende naartoe kunnen trainen. Vooral ook eerst de kortere afstanden ervaren, zwakke punten opsporen en tackelen. Daarnaast denk ik dat je, wil je een beetje redelijke tijd neer kunnen zetten, je behoorlijk wat uren/kilometers moet maken. Helaas moet ik ook nog wel eens werken :-) afijn...

95

Re: IM Nice 2013

peet schreef:

Wauw wat een gave beelden zeg!!!

Niks aan toe te voegen  cool

96

Re: IM Nice 2013

De vrouw van triathlonvriend Hans heeft voor haar opleiding een film gemaakt over hoe hij naar Nice toetrainde en hoe hij de Ironman beleefde, zie http://www.youtube.com/watch?v=-dxJttFu … e=youtu.be. Ik speel ook een rolletje.

97

Re: IM Nice 2013

Fanstastisch mooi filmpje! Heb een kwartier met plezier zitten kijken! motiveert goed om in de toekomst door te trainen voor een 1/2 en wellicht ooit wel meer wink

#enjoylife

98

Re: IM Nice 2013

Super mooie inspirerende motiverende film!  smile

99

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

De vrouw van triathlonvriend Hans heeft voor haar opleiding een film gemaakt over hoe hij naar Nice toetrainde en hoe hij de Ironman beleefde, zie http://www.youtube.com/watch?v=-dxJttFu … e=youtu.be. Ik speel ook een rolletje.

Met glans gespeelde rol ;-)

Leuke film trouwens. Zijn vrouw heeft dus voor haar opleiding toch wel lol gehad aan zijn hobby.