201

Re: Challenge Almere

@ robijzer, ik geef je helemaal gelijk dat je de tijdslimieten ook moet verlengen als je een parcours op het laatst ineens iets langer maakt dan in de beschrijving stond op moment dat mensen zich inschreven.

202

Re: Challenge Almere

Bleek schreef:

Erg zonde dat Dirk Wijnalda lek reed, die had een paar benen zaterdag om U tegen te zeggen...

Inderdaad.

In Zeewolde kwam hij al bij de kop van het NK en in het gekruip en gerem op de fietspaden verzamelde hij zo'n 20 man achter zich. Dat bleef daarna op die smalle fietspaden uiteraard een hele compacte groep waar de jury niet tegen kon handelen zonder onnodige kaarten uit te delen. Wijnalda reed gewoon (zonder om te kijken waarschijnlijk) het hele stuk op kop tot aan de dijk langs het eemmeer en toen kwam de zijwind en daar reed hij op een paar man na dat hele spul met zijwind knetterhard in de vernieling. We wouden er allemaal achteraan maar bij Almere-haven waren we op een paar man na allemaal al kapot en toen moesten we nog 100km... Was echt grote klasse van hem.

203

Re: Challenge Almere

Mijn eerste hele helaas moeten staken na 15 km lopen, ik was duizelig en viel bijna om dit gebeurde na 8 km lopen uiteindelijk toch nog doorgelopen tot 15 km maar vond het zelf niet meer verantwoord. Dus op naar volgend jaar.
De verbeterpunten die hier zijn aangegeven heb ik ook hoor. Wat ik wel heel slecht vond op het loopparcours en trouwens ook op het fietsparcours was dat de gels op waren op het loopparcours bij de eerste 3 verzorgingsposten geen gels meer en de cola was aangelengd omdat het ook bijna op was. Hier moet de organisatie toch beter voor zorgen.

Verder heb wel erg genoten, dus op naar volgend jaar in me eigen Almere.

204

Re: Challenge Almere

Afgelopen zaterdag heb ik ook de hele afstand voltooid. Ik vond sommige stukken uit het fietsparkoers ook niet fijn. Ik hoop dat de organisatie dat bos eruit kan krijgen, maar verder vind ik het super. Het geeft wel een heel mooi gevoel om in dit extreme weer die ellenlange dijk langs het Markermeer te trotseren.
En die paar kilometer extra op de fiets. Was gemeld, dus bekend. Vorig jaar was het loopparkoers 1,5 km te kort. Dit hadden ze nu goedgemaakt door het 1,5 km te lang te maken. Dat hadden ze dan weer niet gemeld, maar ik vind dat minder erg dan dat het te kort is.
Ik vond de vrijwilligers geweldig. In dat takkeweer op hun post en enthousiast blijven zodat wij een wedstrijd kunnen doen. Wel jammer van de hollandse zuinigheid van de organisatie. Je zorgt dat er overal voldoende van is. je weet hoeveel deelnemers er zijn. je weet dat het slecht weer wordt en dat er dan meer gels door heen gaan. Ik had vanaf het begin geen gels meer. Omdat het vorig jaar ruim voldoende beschikbaar was, had ik ze zelf niet meegenomen. Scheelt weer met een riem lopen. Doe ik volgend jaar dus niet meer.
Ik was voor volgend jaar een Ironman in Zurich van plan, maar deze heroische omstandigheden vond ik ook zo kicken en het zou zomaar kunnen dat ik toch weer voor Almere ga.

205

Re: Challenge Almere

Hoi Silvia, goed gedaan zeg! En mooi dat jij er ook zo'n lekker gevoel aan over hebt gehouden! Daar doen we het voor he! :-)
Volgens mij zitten we helemaal op 1 lijn, behalve dat mijn volgende hele triathlon niet in 2014 zal zijn. Zal eerder 2015 of 2016 worden denk ik. Volgend jaar waarschijnlijk weer naar de Alpe d'Huez voor de 'longue distance' en verder wat kwartjes en halve en vooral ook pr's proberen aan te scherpen op 10 km t/m halve marathon. Daar heb ik nu al zin in! :-)
Sterkte/succes met herstellen en dan weer lekker trainen!

206

Re: Challenge Almere

Zojuist ook al via Twitter, Facebook en Tri-toppers gepubliceerd, maar bij deze ook nog eens hier. Binnenkort maar eens de balans op maken en een terugblik blog schrijven :-)

http://rosevdh69.blogspot.nl/2013/09/ha … lmere.html

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

207

Re: Challenge Almere

Hoi Martijn,
Ik heb je tijd gezien. Prachtig joh. Mooie prestatie. Ik kan me voorstellen dat je niet ieder jaar een lange afstand wil/kan doen.
De weg er naar toe is best intensief en je moet veel tijd ervoor vrij maken. Dan afwisselen met een jaar korter geeft wat ruimte.
Maar je schrijft dat je de alpe d'huez long distance gaat doen. Hoe lang is dat dan? In ieder geval veel sterkte met herstellen en op naar volgend seizoen.

208

Re: Challenge Almere

Hoi Siliva,

Bedankt. Alpe d'Huez LD is 2,2-114-22 . De 114 bevat 3 cols waarvan 1 echt namelijk de beklimming van de Alpe van 100 naar 114 km. Leuke afsluiter zo voor het wisselen naar het lopen ;-) Het zwemmen in een koud (14 graden) stuwmeer is ook leuk, net als het glooiende loopparcours :-)

209

Re: Challenge Almere

Hoi,

http://www.youtube.com/watch?v=dCPrUr-A … ture=share

Niels Goris heeft een erg mooi filmpje gemaakt over onze deelname aan de triathlon in Almere. Allemaal leden van Triathliem uit Didam.

Ik kom zelf om 12.36 over de finish !!

gr ramon

210

Re: Challenge Almere

Gister ingeschreven voor 2014, maar pfff wat een gedoe zeg. Site switchet continue van nederlands naar engels of duits. Eerste keer inschrijven via google chrome ging fout. Bevestiging van aanmaken account is in duits. Ik kreeg een bevestigingsmail zonder boekingsnummer en vervolgens wordt wel gevraagd het boekingsnummer te vermelden in de overboeking van het inschrijfgeld. Na een reply op de bevestigingsmail, krijg je een receipient not found; het email adres blijkt verkeerd te zijn ... Hopelijk gaat de logistiek op de dag zelf beter  roll

Mocht je er volgend jaar bij willen zijn; per 1-1 gaan de inschrijfgelden omhoog, dus wees op tijd. (als je door de inschrijving heen komt natuurlijk tongue)

211

Re: Challenge Almere

Ik kwam ook niet door die barriere heen, tot mijn ergernis kreeg ik een Duitse email met een niet-werkende link. Reageren per email leverde tot heden niets op. Ik wil graag de halve doen en begrijp niet waarom het zo ongelooflijk moeilijk gaat. sad  sad

212

Re: Challenge Almere

Het is me nu wel gelukt, maar wat een gedoe zeg, zo heb ik het nooit meegemaakt. Er werd zelfs naar mijn beroep en gezinsinkomen gevraagd (?).

213 Laatst bewerkt door racechinees (03-01-14 16:22:46)

Re: Challenge Almere

Ik had ook wat problemen met inschrijven, inclusief P/A als bookingsnummer. Als je het bevestiging mail beantwoord gaat hij naar info@challenge-almere.com.com (.com te veel), dus moet je die aanpassen naar info@challenge-almere.com

Kost twee mails en ruim een week wachten en toen kwam het antwoord:

In plaats van het boekingsnummer is het ook voldoende om je naam, geboortedatum en onze wedstrijdnaam te vermelden.
Zo kunnen we je betaling terugvinden.

Inschrijving 2013 was aanzienlijk soepeler. Let op: de pagina waar je ook je creditcard kon invullen leek volgens mij niet beveiligd. Reden waarom ik voor overboeking koos. Ook vond ik het wel apart dat als je de voorwaardes klikt ( die je moet accepteren) de link niet werkt (wel na veel graven op de website te vinden). Beide punten heb ik in een mailtje doorgegeven aan de organisatie.

2 januari nog een mailtje gehad:



De webpagina lijkt niet beveiligd, maar is het wel. Hier wat technische uitleg: De beveiligde inschrijfpagina is als een 'iframe' ingebouwd in de bestaande internetpagina. Deze pagina is daarom genesteld in de normale onbeveiligde pagina, maar alle gegevens worden wel veilig opgeslagen en verstuurd. Mocht je het inschrijfformulier apart willen openen om dit met zekerheid te weten, dan kan dat via deze link:
https://portal.mikatiming.de/event/chal … m/2014/nl/

Door de 'https' zie je dat het een beveiligde verbinding is.

Bij het inschrijven zijn er twee mogelijkheden voor het opgeven van een chipnummer, dit is niet zo duidelijk en we zijn ook bezig dit te verbeteren.
Gezien je groene chipnummer, dien je hiervoor de eerste vraag over het chipnummer te negeren en dit nummer bij de tweede vraag hierover in te vullen. Nu zou het wel mogelijk moeten zijn om je in te schrijven.

Excuses voor het ontbreken van de juiste link naar de voorwaarden, we hebben dit ook aangegeven bij onze partner voor het inschrijfformulier.

De juiste informatie staat op onze site in de blokjes onder het inschrijfformulier. De voorwaarden (http://www.challenge-almere.com/enter/waiver/) zijn voorlopig alleen in het Engels beschikbaar. Aan de Nederlandse versie wordt nog gewerkt, maar heeft dezelfde inhoud.