Als wedstrijdfiets rij ik op criteriumframe opgebouwd als TT fiets:
voor een scherpere foto: http://vafp.nl/pictures/vdaal.jpg
het gaat hierbij om een origineel TCR ONCE 2000 frame (geen replica dus), korter en lichter dan een standaard TCR. De zadelbuis is ca 5mm "ingedeukt" waardoor het wiel er precies in past (met een magere 1mm tussenruimte). Als stuur een T2 Wing/ T2+ cobra/QS2 combinatie, HED3 wielen en een Dura-Ace 10speed TT afmontage en Tektro TT725 remmetje.
Traininsgwielen voor de TCR zijn American Classic AC420
80% van de trainingen doe ik echter op een Coppi K14:
voor een scherpere foto: http://vafp.nl/pictures/coppi.jpg
Inmiddels een zwaar verouderde foto. Het frame is voorzien van TCR voorvork, Dura-Ace 7700 afmontage (met Ultegra 6600 cranks) en een normaal koersstuur.
Echter is de fiets nu voorzien van T2+ aerobars (icm met normaal koersstuur en Ksyrium Elite wielen. zitpositie is met de T2+ aerobars nagenoeg exact als op mijn wedstrijdfiets: geen moeite dus meer om te switschen tussen de fietsen bijna alle hoeken en afstanden tussen bracket/zadel/stuur zijn gelijk
Enig veschil tussen de fietsen is het gewicht en de wendbaarheid (wielbasis van de TCR is dik 3cm korter dan de coppi, wat duidelijk te merken is aan het weggedrag.
Op beide fietsen staan de aerobars inmiddels helemaal horizontaal, in tegenstelling tot de foto´s dus
Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800