226

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik heb gisteren ook de halve gedaan. Als hardloper was de eerste keer dat ik een triathlon deed en ik vind het zeker voor herhaling vatbaar!

Net als hierboven verbaasde ik me wel over de groepen fietsers die als mij peleton voorbij denderde terwijl ik me netjes aan de regels hield en soms al bezorgd was als ik niet precies 10 meter afstand hield. Ik had een paar keer de neiging om er wat van te roepen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Wat ik heel positief vond is dat er - zeker tijdens het hardlopen - heel veel drinkposten waren en je tijdens het fietsen ook gelletjes kon aannemen.

Wat ik heel jammer vond is dat het parcours te kort was. Het voelde een beetje alsof je vijf uur naar een spannende film kijkt, maar dat je 10 minuten voor de ontknoping de bioscoop uit moet. Ik dacht eerst ook dat ik ergens een lus vergeten was of zo...

De hele communicatie vanuit de organisatie vond ik ook enorm slecht. Ik had bijvoorbeeld best naar de pastapartij gewild, maar hoorde op zaterdag dat deze al op vrijdagavond was geweest.

Ik ben tevreden over mijn eindtijd van 5:34. Hiermee eindigde ik wel ergens achteraan, maar voor een eerste keer maakt me dat niet zo veel uit. Als ik er 11 minuten bij optel voor de gemiste laatste twee kilometers, dan zit ik nog ruim onder mijn doelstelling van zes uur. Op het fietsen - vorig jaar mee gestart - kon ik nog de meeste tijd winnen.

227

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Het meeste is al gezegd hiervoor dus daar zal ik niet over beginnen. Wat de een vind heeft de ander anders ervaren. Wat ik wel vind is dat er weinig ambiance was, en die family lounge...

Wat ik wel graag kwijt wil is hulde aan de aardige wielrenner die als toeschouwer bij het rare bruggetje stond waar de olympische rechtdoor moest en de halve over de brug en daarna weer rechtsaf.

Ten eerste omdat er maar 1 iemand van de organisatie (vlg. mij een verkeersregelaar) stond en verder niemand. hij heeft dus erg veel mensen de weg gewezen waar ze naar toe moesten.

Ten tweede omdat ik vlak daarvoor gevallen was en mijn binnenband lek was en met het verwisselen van de binnenband kwam ik erachter dat  ik een binnenband bij me had voor een lage velg...en ik van hem zijn binnenband mocht hebben! HULDE
hierdoor kon ik mijn eerste halve goed afsluiten.

Voor diegene die bij me in de buurt reden; ik reed op een witte sensa en had een rood blauw trisuit met opdruk trios aan...de val was mijn eigen schuld doordat ik niet oplette en ik erg blij ben niemand mee te nemen tijdens mijn val. wonder boven wonder ben ik er af gekomen met een schrammetje...en een lekke band.

228

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ja. Eens, eens en eens met alle reeds gegeven reacties.
Die treintjes...daar doe je toch niet voor mee aan 'n triathlon? Zodat je dan achteraf kunt zeggen dat je hard bent gegaan maar eigenlijk ook wel weet dat je vals gespeeld hebt. Interessant gedrag, aangezien het gros van de mensen die zo schaamteloos in zo'n trein aansluit ergens ver buiten de prijzen valt. Dus dat doe je echt alleen maar voor jezelf.
Ik heb al met al toch een super dag gehad. 3 keer 'n PR op de OD geraced, met rechte rug. 
wink

229

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

EBuisman schreef:

Voor diegene die bij me in de buurt reden; ik reed op een witte sensa en had een rood blauw trisuit met opdruk trios aan...de val was mijn eigen schuld doordat ik niet oplette en ik erg blij ben niemand mee te nemen tijdens mijn val. wonder boven wonder ben ik er af gekomen met een schrammetje...en een lekke band.

Vloog je over de kop de berm in aan de linker kant een dijkje af? Zag je vlak voor me gaan, maar je stond inderdaad direct weer, gelukkig!

230

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Blijkbaar veel negatieve reacties over deze wedstrijd, spijtig is een gemiste kans http://3athlon.be/ottevaere-moet-parcou … amsterdam/

231

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Zoals ik al eerder schreef, het is nu eenmaal vreselijk moeilijk om in de drukke randstad zo'n evenement te organiseren. Al gingen er wat dingen mis, ik hoop van harte dat ze hem vorig jaar weer organiseren en dan ben ik er beslist weer bij.

232

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Het was vooraf aan de wedstrijd heel stil(half jaar lang) omtrent informatie over de wedstrijd, parcours e.d, nu vandaag krijg ik in ene 2 mailtjes om me alvast in te schrijven voor volgend jaar, dus kennelijk als er geld te halen valt weten ze me wel te vinden, best wel apart.

233

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

waltaf schreef:

Het was vooraf aan de wedstrijd heel stil(half jaar lang) omtrent informatie over de wedstrijd, parcours e.d, nu vandaag krijg ik in ene 2 mailtjes om me alvast in te schrijven voor volgend jaar, dus kennelijk als er geld te halen valt weten ze me wel te vinden, best wel apart.

Ik heb me net ingeschreven, Euro 99, vlakbij mijn huis.

234

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

In tegenstelling tot de meesten heb ik me wel uitstekend vermaakt en niet geërgerd aan zaken waar ik geen invloed op heb. Ik race dan ook niet voor de medailles maar ik lever een wedstrijd met mezelf. Om die reden start ik altijd met een tijd in mijn hoofd waarvan ik denk dat die haalbaar is.

Ik was gestart met de volgende tijden in mijn hoofd:

Zwemmen:   30min  => 29.33min
T1:            03min => 2.57min
Fietsen:    2h30min => 2h 24h 41sec
T2:            03min => 2min22
Lopen:      1h35min => 1h 28min 28sec
Totaal       4h 41min => 4h 27min  58sec.

Alles onder de 4h 45min was voor mij al bevredigend geweest op voorhand. In het achterhoofd had ik wel stiekem op een sub 4h40min gehoopt maar mijn eindtijd heeft mijn stoutste verwachting overtroffen. Ook al was het loopparcours mss 2km korter dan nog kom ik op een sub 4h40min.
er waren zeker schoonheidsfoutjes. De communicatie was verre van vlekkeloos. Het parcours voldeed bij lange na niet aan het in eerste instantie aangeboden parcours.

Maar de vrijwilligers waren top!
Het weer was super!
De verzorging tijdens de wedstrijd was uitstekend.

ik heb me zondag prima vermaakt.