26

Re: Holten OD

Vrouwen OD was het zwemmen inderdaad gecancelled en mannen ingekort.
Kreeg zelf een enorme hagelbui op mijn kop toen ik in het zwembad lag en aan begin van fietsen regende het nog iets, echter na een paar km fietsen zat ik ineens op een stuk kurkdroge weg tongue Op de holterberg kon ik gelukkig gewoon vol fietsen, alleen in de bochten was het wat voorzichtig doen.

27

Re: Holten OD

dit was mijn 2016 doelstelling....
25 min. zwemmen
1.10 fietsen
50 min. lopen

dit werd het:
13 min. 750 mtr zwemmen
1.16 fietsen
50 min. lopen

Zoals Louise al aangaf waren de vrouwen van 1e divisie uit het water gehaald vanwege het onweer en werd de OD ingekort met 750mtr. zwemmen (1 ronde). Daarna tijdens het fietsen heb ik 3x een giga stortbui gehad met hagel. het deed zeer aasn armen en gezicht. afdalingen stonden blank! het waren net rivieren, zag niet veel meer. Ik kan (al zeg ik het zelf) redelijk afdalen maar nu heb ik echt wel in de remmen geknepen.

Mijn tenen waren zo koud dat ik met lopen de eerste 2 ronde's geen gevoel in de tenen heb gehad. En helaas tijdens de laatste ronde begon het weer te regenen.

Het is een groot evenement wat goed georganiseerd is, wat ik wel jammer vindt dat je al om 12.30uur moet melden terwijl pas om 3 uur de wedstrijd georganiseerd is.

Al met al een tevreden deelnemer hier.

28

Re: Holten OD

Mijn ervaring is gelijk aan die van EBuisman.
Vooral dat lange wachten vind ik maar niks.

Ik had eigenlijk besloten in de laatste 15 km fietsen om gewoon te stoppen als ik weer in de wisselzone was.
Rechtop afdalen in de stortregen en hagel, ik was zo verkleumd.
Dus letterlijk rollend naar de T2 gegaan.
Een clubgenoot kon me in T2 met moeite motiveren om toch te gaan lopen, terwijl ik zittend op een plastic tasje alleen maar dacht, 'zo hoeft het voor mij niet, hier vind ik niks aan'.

Zwemtijd: 0:13:31
Fietstijd: 1:18:19
Looptijd: 0:47:05
Wissels: 0:06:35 (4m30 in T2 gezeten)
Eindtijd: 2:25:27

Daarna met clubgenoten in de zon op terras gegeten, de laatste deelnemers zien finishen, wat een feest (als de zon schijnt)

29

Re: Holten OD

Ik heb van begin tot eind genoten, het was een epische editie! En dit zijn tevens weersomstandigheden waar de mannen zich onderscheiden van de jongens. Ik heb er geen moment aan gedacht om te stoppen, geen seconde. Triathleet ben je niet alleen met goed weer, maar ook in dit soort omstandigheden. Afzien hoort erbij!

Mijn tijden waren zoals ik had gehoopt, alleen het fietsen was wat langzamer door de stortbuien;

Zwemmen: 12.48 (12.00 voorspelt obv 750 mtr zwemmen)
T1: 1.30 (2.00)
Fietsen: 1.11.51 (1.09.00)
T2: 1.20 (1.00)
Lopen: 45.41 (45.00)

Totaaltijd: 2.13.40 (2.12 obv 750 mtr zwemmen)

30 Laatst bewerkt door Arnoutdv (04-07-16 11:00:53)

Re: Holten OD

En dit zijn tevens weersomstandigheden waar de mannen zich onderscheiden van de jongens. Ik heb er geen moment aan gedacht om te stoppen, geen seconde. Triathleet ben je niet alleen met goed weer, maar ook in dit soort omstandigheden. Afzien hoort erbij!

Wat een onzin ...

31

Re: Holten OD

Arnoutdv schreef:

En dit zijn tevens weersomstandigheden waar de mannen zich onderscheiden van de jongens. Ik heb er geen moment aan gedacht om te stoppen, geen seconde. Triathleet ben je niet alleen met goed weer, maar ook in dit soort omstandigheden. Afzien hoort erbij!

Wat een onzin ...

Ik doe triathlons omdat ik het leuk vind. Soms is het leuk om van de omgeving te genieten, soms is het leuk om jezelf tot het uiterste te pushen en soms is het leuk om in heroïsche omstandigheden de finish te halen. Maar ik doe geen triathlons om mezelf tegenover anderen te bewijzen of mezelf boven anderen te kunnen plaatsen en het is zeker geen religie.

32

Re: Holten OD

Maca944 schreef:
Arnoutdv schreef:

En dit zijn tevens weersomstandigheden waar de mannen zich onderscheiden van de jongens. Ik heb er geen moment aan gedacht om te stoppen, geen seconde. Triathleet ben je niet alleen met goed weer, maar ook in dit soort omstandigheden. Afzien hoort erbij!

Wat een onzin ...

Ik doe triathlons omdat ik het leuk vind. Soms is het leuk om van de omgeving te genieten, soms is het leuk om jezelf tot het uiterste te pushen en soms is het leuk om in heroïsche omstandigheden de finish te halen. Maar ik doe geen triathlons om mezelf tegenover anderen te bewijzen of mezelf boven anderen te kunnen plaatsen en het is zeker geen religie.

Ik doe het ook puur voor mezelf, ben een echte liefhebber. Ik hou alleen niet van mensen die klagen over lange wachttijden en zware weersomstandigheden, terwijl je ook kunt snappen dat je bij een groot evenement even moet wachten en 1000 vrijwilligers de hele dag in die regen staan.

33

Re: Holten OD

kjgoutum schreef:
Maca944 schreef:
Arnoutdv schreef:

Wat een onzin ...

Ik doe triathlons omdat ik het leuk vind. Soms is het leuk om van de omgeving te genieten, soms is het leuk om jezelf tot het uiterste te pushen en soms is het leuk om in heroïsche omstandigheden de finish te halen. Maar ik doe geen triathlons om mezelf tegenover anderen te bewijzen of mezelf boven anderen te kunnen plaatsen en het is zeker geen religie.

Ik doe het ook puur voor mezelf, ben een echte liefhebber. Ik hou alleen niet van mensen die klagen over lange wachttijden en zware weersomstandigheden, terwijl je ook kunt snappen dat je bij een groot evenement even moet wachten en 1000 vrijwilligers de hele dag in die regen staan.

Duidelijk. En dat klinkt een stuk sympathieker imho wink

Overigens heb ik, knock on wood, nog geen DNFs op mijn naam staan. Als ik start dan finish ik.

34

Re: Holten OD

Maca944 schreef:
kjgoutum schreef:
Maca944 schreef:

Ik doe triathlons omdat ik het leuk vind. Soms is het leuk om van de omgeving te genieten, soms is het leuk om jezelf tot het uiterste te pushen en soms is het leuk om in heroïsche omstandigheden de finish te halen. Maar ik doe geen triathlons om mezelf tegenover anderen te bewijzen of mezelf boven anderen te kunnen plaatsen en het is zeker geen religie.

Ik doe het ook puur voor mezelf, ben een echte liefhebber. Ik hou alleen niet van mensen die klagen over lange wachttijden en zware weersomstandigheden, terwijl je ook kunt snappen dat je bij een groot evenement even moet wachten en 1000 vrijwilligers de hele dag in die regen staan.

Duidelijk. En dat klinkt een stuk sympathieker imho wink

Overigens heb ik, knock on wood, nog geen DNFs op mijn naam staan. Als ik start dan finish ik.

Dat zei ik ook altijd. Tot dat je geen andere keus hebt.

35

Re: Holten OD

Jip schreef:
Maca944 schreef:
kjgoutum schreef:

Ik doe het ook puur voor mezelf, ben een echte liefhebber. Ik hou alleen niet van mensen die klagen over lange wachttijden en zware weersomstandigheden, terwijl je ook kunt snappen dat je bij een groot evenement even moet wachten en 1000 vrijwilligers de hele dag in die regen staan.

Duidelijk. En dat klinkt een stuk sympathieker imho wink

Overigens heb ik, knock on wood, nog geen DNFs op mijn naam staan. Als ik start dan finish ik.

Dat zei ik ook altijd. Tot dat je geen andere keus hebt.

Ja, dan houdt het op, maar dat is me, nogmaals knock on wood, dus nog niet overkomen.

36 Laatst bewerkt door Jörgen (28-06-18 18:01:04)

Re: Holten OD

Wie doet er nog meer mee aanstaande zaterdag?

Zwemmen wordt zonder wetsuit zo te zien, de watertemperatuur is nu al boven de 22 graden en het blijft warm. Er wordt vooralsnog geen onweer verwacht dit jaar.

Voor mij de eerste keer in Holten, dus geen idee wat ik kan verwachten.

Gokje:
Zwemmen: 0:35
Fietsen: 1:15
Lopen: 0:50
Wissels: 0:05
Totaal: 2:45

Klopt het trouwens dat je bij het zwemmen voor de tweede ronde eerst het water uit moet?

Edit: wind draait zondag naar het oosten, dus grotendeels zijwind.

37

Re: Holten OD

Ik doe hier aan mee! OD serie1. Ondanks mijn inspanningen om rustig op te bouwen heb ik de afgelopen week toch weer last van mijn knie gekregen, het is dus de vraag hoe ver ik kom. Zwemmen gaat iig lukken ;-).
Succes!

38

Re: Holten OD

Succes morgen, hopelijk kun je zonder problemen finishen. Zelf start ik in de tweede serie.

Wordt lekker warm trouwens, tussen 16:00 en 18:00 is het boven de 28 graden. Wel een beetje wind gelukkig, 2 - 3 bf uit oost.

39 Laatst bewerkt door Jörgen (01-07-18 20:08:54)

Re: Holten OD

Vandaag heerlijke wedstrijd gehad, heb volop genoten van mooie parcours en sfeer. Goeie organisatie ook. Bij hardlopen wel een beetje warm, gelukkig stonden er veel mensen met sponsjes langs de kant.

Zal later nog even verslag doen. Eindtijd is 2:50 geworden.

UPDATE

Mijn voorspelling en wat het geworden is:
Zwemmen: 0:35 werd 0:31
Fietsen: 1:15 werd 1:18
Lopen: 0:50 werd 0:57
Wissels: 0:05 werd 0:04
Totaal: 2:45 werd 2:50

Zwemmen ging prima. Behalve wat kleine strubbelingen na de start (onnodig klem tussen twee zwemmers) verder heerlijk gezwommen. Lekker warm water en dus geen wetsuit. Vind ik persoonlijk wel zo lekker zwemmen.

Fietsen was over mooi glooiend terrein met af en toe een steil klimmetje. Mooi gevarieerd parcours, dus ik heb me niet verveeld onderweg. Besloten het rustig aan te doen bij de klimmetjes om m'n benen te sparen, dat werkte prima. De mensen die me voorbij knalde bij de klimmetjes fietste ik even later vaak alweer voorbij.

Hardlopen ging na de wissel prima, alleen merkte ik al vrij snel dat ik wat last kreeg van de warmte. Gelukkig stonden er veel mensen met sponsjes en kon ik zo m'n hoofd koel houden. Door de warmte, en wellicht ook door de glooiende route lag m'n snelheid wel iets lager dan ik had verwacht.

Al met al hele mooie dag gehad, ik heb van het begin tot het eind genoten. Volgend jaar ben ik weer van de partij.

@ Bart, hoe is het gegaan met je knie?

40

Re: Holten OD

Dat is een hele mooie tijd! Wij (mijn vrindin en ik) hebben de finisch ook gehaald. Onze eerste OD is een feit en smaakt, ondanks de zware inspanning, absoluut naar meer.

41

Re: Holten OD

Bart66 schreef:

Dat is een hele mooie tijd! Wij (mijn vrindin en ik) hebben de finisch ook gehaald. Onze eerste OD is een feit en smaakt, ondanks de zware inspanning, absoluut naar meer.

Mooi dat het gelukt is en naar meer smaakt! Geen last van knie en warmte?

Verslag van gisteren heb ik m'n vorige bericht geplaatst.

42

Re: Holten OD

Zoals reeds gemeld in de voorgaande post heb ik vorig weekend de Olympische van Holten uitgelopen. Ik ben nog steeds erg blij met dit persoonlijke succes. Hieronder een kort verlag.

Omdat ik het weekeind voor de wedstrijd last kreeg van een oude blessure aan mijn knie heb ik nog snel een afspraak gemaakt bij de sportmasseur. Uit ervaring weet ik dat het soepel houden en rekken van de spieren in het bovenbeen de pijnklacht in belangrijke mate doet afnemen. Dat was nu ook het geval, maar dat zegt weinig over wat er gebeurt als de knie weer wordt belast… Uiteraard niet meer gesport voor de wedstrijd.

Voor aanvang wedstrijd heb ik wel een pijnstiller (paracetamol) genomen… 

Het zwemmen ging goed. Ik heb vrij rustig gezwommen om voldoende energie over te houden voor de andere onderdelen. Het zwemmen heb ik afgerond in 31 minuten en een beetje. Het water was super qua temperatuur (ruim 22 graden) en ik heb nauwelijks last gehad van de overige zwemmers. Dit had volgens mij te maken met het startveld dat letterlijk erg breed was. We hingen bij de start met z’n allen aan een ponton waardoor er geen dubbele rijen waren. In totaal waren er in de OD afstand drie sessies met in totaal 375 deelnemers. Onze sessie startte met 132 deelnemers, best indrukwekkend.
Na de wissel moesten wij al vrij snel een brug op fietsen. Daar begon de knie meteen op te spelen,  ik heb de snelheid wat aangepast en het was goed te doen zolang er niet geklommen moest worden. Voor de meeste deelnemers stelden de klimmetjes trouwens niet veel voor. Dit kon ik opmaken uit de snelheid waarmee iedereen mij voorbij kwam, pfff. Ik had er de handen vol aan. Uiteindelijk heb ik ook dit onderdeel volbracht, mijn fietstijd 1 uur en 34 min.

Vervolgens het voor mij zwaarste onderdeel. Buiten het feit dat ik er erg tegen opzag omdat ik ervan overtuigd was dat ik het niet zou redden had ik veel last van de warmte. Na twee rondjes begon de knie steeds meer op te spelen, ik heb dan ook een groot deel van de afstand gewandeld. Uiteindelijk kwam ik over de finish (binnen de tijdslimiet) na ruim drie en een half uur. Het is geen toptijd maar i.i.g. een tijd die vrij eenvoudig te verbeteren is

43

Re: Holten OD

Gefeliciteerd met de finish! En een volgende keer, zonder geblesseerde knie, zal er wel een dikke pr inzitten. Triathlon is niet een sport van opgevers, dat heb jij maar weer eens bevestigd. Pijn betekend niet stoppen, het betekend aanpassen en doorgaan.

44 Laatst bewerkt door Jörgen (24-06-19 13:16:32)

Re: Holten OD

Zaterdag Holten OD, ik heb er weer veel zin in.

Voorspelling:
Zwemmen: 0:30
Fietsen: 1:18
Lopen: 0:55 (+ of - 5 min)
Wissels: 0:04
Totaal: 2:47

Bij het lopen zit de grootste onzekerheid vanwege het mogelijk (zeer) warme weer.

Deze week toevallig veel etentjes en feestjes buiten de deur (woensdag, donderdag én vrijdag) het wordt dus nog wel een uitdaging om fris aan de start te staan. hmm

45

Re: Holten OD

Ik ga voor de 8-ste. Fietsparcours is aangepast met 2x de Motieweg, dat wordt lachen!