26

Re: richttijden

Eh....Santpoortse Feestweek, Feestweek Limmen, Feestweek Castricum ?
Hahaha, kan er (nog) over meepraten

A+
Arthur

27

Re: richttijden

Hetzelfde als: volgende week gaan we lijnen...

Yeah, sure!

;-)

Concorde

28

Re: richttijden

Vanmorgen op mijn nieuwe racefiets hetzelfde rondje gedaan als eerder deze week met de mtb, met de mtb was het 55 minuten met veel tegenwind, met de racefiets nu ruim 43 minuten en gemiddeld 27,4 km/h.
Ben erg rustig begonnen rondt 20 km/h en als vanzelf liep de snelheid op naar ruim 30 km/h met een uitschieter naar 35 km/h.

Eerst een beetje zitvlees kweken en wennen aan de fiets en dan eens zien wat de tijd wordt als ik volle bak rij

29

Re: richttijden

lekker he... het gevoel van opeens een stuk harder gaan!

Ik reed eerst op een fiets van verwarmingsbuizen van 20 jaar oud en nu op een normale nieuwe racefiets, dan voel je je al koning. Laat staan het verschil tussen mtb en racefiets.

Je moet er nog wel voor werken, maar het wordt wel meteen een stuk leuker!

....Though his body says stop, his spirit cries - never!.....

(Survivor, Burning Heart)

30

Re: richttijden

Als ik nu zonder noemenswaardige moeite 43 minuten doe ben ik wel benieuwd naar wat ik ga doen na een aantal maanden trainen, een tijd onder de 40 minuten moet toch haalbaar zijn?

Na het fietsen ben ik nog even wezen zwemmen, afgelopen week al veel op you tube zwem/instructiefilmpjes gezien en het ging al een stuk beter, 500 mtr aan 1 stuk red ik nog niet maar een tijd van rondt de 10 minuten moet haalbaar zijn.

Mijn streeftijden wel iets aangepast nu

zwemmen 10 minuten
fietsen 40 minutenn
lopen 30 minuten

streven eindtijd incl wisselen 1 uur 20

31

Re: richttijden

als je voor volgend jaar traint: dan is dat zeker haalbaar, zeker als je er nu al mee bezig bent. Gebruik de winterperiode om je duurconditie (hartlong) en eventueel je gewicht te optimaliseren. Train ook langere afstanden, zodat jouw basis belastbaarheid (ook van gewrichten, pezen en banden) goed is. Dan kan je in de periode voor je 1e westrijd specifieker gaan trainen (intervallen op de fiets en lopend) en de overgangen (met name tussen fietsen/lopen).

Als je goed voorbereid bent zorgt het deelnemen aan een wedstrijd voor nog een paar procent tijdwinst! (heerlijk die adrenaline)

Gr Delano

(ps: plan je eerste 1/8e vroeg in het seizoen, als je nu al zo aan het trainen bent wil je waarschijnlijk nog meer wedstrijden doen of zelfs een 1/4 proberen!)

....Though his body says stop, his spirit cries - never!.....

(Survivor, Burning Heart)

32

Re: richttijden

Ooit hebben ze een keer een triathlon "andersom" gedaan, dus na het fietsen nog gezwommen. De persoon verdronk!

Maar na 20 km fietsen zal je tijdens het zwemmen geen kramp krijgen :-)

Mooie progressie Tsunami, heerlijk gevoel hè. Ik krijg in december mijn nieuwe fiets, dus merk in maart pas wat de verschillen zullen zijn. Alleen tussen de oren werkt dat al. Maar 20 km onder de 40 minuten ga je halen hoor. Fiets je rondje van 20 km maar eens als volgt :

10 min infietsen, 2 min volle bak, 1 min herstel. Doe dat 5 keer en nog 15 minuten uitfietsen. Zit je aan 40 min. Volgens mij ben je dan bijna weer terug. Die 2 min moet je wel boven de 30 rijden, maar je had al uitschiters naar 35, dus dat moet zeker lukken.

Succes en ben benieuwd

A+
Arthur

33

Re: richttijden

als je dan ook nog mag staieren kun je die 20km zelfs nog binnen de 35min makkelijk rijden maar ook dit moet je wel wat trainen.