Onderwerp: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus
Aanstaande zondag sta ik voor de tweede keer aan de start van deze triathlon. Het is voor mij de tweede keer dat ik meedoe en daarnaast is deze triathlon de eerste triathlon waar ik ooit aan deel heb genomen. Ik doe de kwart afstand samen met mijn twee broers dus dat levert een mooi plaatje op voor mijn ouders die langs de kant zullen staan. Ik heb er goede herinneringen aan. Ik heb geen bijzondere trainingen gevolgd. Wel ben ik hard gevallen in de Italiaanse bergen deze zomer met de MTB. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb hardgelopen deze maand. De huisarts heeft gelukkig geen inwendige schade aan de knie geconstateerd maar rustig aan doen moest ik wel. Dus dat wordt de grootste uitdaging zondag: langzaam lopen. Gelukkig heb ik bij het zwemmen en fietsen geen enkele pijn dus het resultaat moet uit het fietsen en zwemmen komen. Ik twijfel nog aan het gebruik van mijn wetsuit. Ik ga met wetsuit veel sneller maar de winst zou ik verliezen met het uitdoen ervan in T1. Ik zie het wel. De tijden:
Zwemmen: 1.000 m in 19 minuten
T1 3 minuten
Fietsen (zonder sokken) 40 km in 1 uur en 13 minuten (33 km/h gemiddeld)
T2 3 minuten
Lopen (zonder sokken): 1 uur (10 km/h gemiddeld)
Totaal: 2 uur 38 min. Dat zou een verbetering zijn ruim 10 minuten t.o.v. 2 jaar geleden. Ik ben benieuwd.