1

Onderwerp: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Aanstaande zondag sta ik voor de tweede keer aan de start van deze triathlon. Het is voor mij de tweede keer dat ik meedoe en daarnaast is deze triathlon de eerste triathlon waar ik ooit aan deel heb genomen. Ik doe de kwart afstand samen met mijn twee broers dus dat levert een mooi plaatje op voor mijn ouders die langs de kant zullen staan. Ik heb er goede herinneringen aan. Ik heb geen bijzondere trainingen gevolgd. Wel ben ik hard gevallen in de Italiaanse bergen deze zomer met de MTB. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb hardgelopen deze maand. De huisarts heeft gelukkig geen inwendige schade aan de knie geconstateerd maar rustig aan doen moest ik wel. Dus dat wordt de grootste uitdaging zondag: langzaam lopen. Gelukkig heb ik bij het zwemmen en fietsen geen enkele pijn dus het resultaat moet uit het fietsen en zwemmen komen. Ik twijfel nog aan het gebruik van mijn wetsuit. Ik ga met wetsuit veel sneller maar de winst zou ik verliezen met het uitdoen ervan in T1. Ik zie het wel. De tijden:

Zwemmen: 1.000 m in 19 minuten
T1 3 minuten
Fietsen (zonder sokken) 40 km in 1 uur en 13 minuten (33 km/h gemiddeld)
T2 3 minuten
Lopen (zonder sokken): 1 uur (10 km/h gemiddeld)

Totaal: 2 uur 38 min. Dat zou een verbetering zijn ruim 10 minuten t.o.v. 2 jaar geleden. Ik ben benieuwd.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ik ben ook in Emmeloord, start op de kwart.

Water temperatuur is rond de 20C vermoed ik, dus ik ga zeker met wetsuit.
20C is echt fris vergeleken met de huidige (binnen) zwembad temperaturen.
Ook zwem ik beduidend sneller met wetsuit.

Wat naar te horen dat je gevallen bent en daar met lopen last van hebt.

3

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Arnoutdv schreef:

Ik ben ook in Emmeloord, start op de kwart.

Je komt uit Lelystad, lekker dichtbij.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ja, in het midden van het land wonen heeft zo zijn voordelen.
CAA Almere, Duin Almere, Huizen, Emmeloord, Zeewolde, Urk, behoorlijk wat triathlons in de buurt

5

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ik doe ook mee aan de kwart!

ALs de temp het toelaat doe ik mijn wetsuit aan, scheelt toch voor mij een boel energie.

Ben benieuwd, want heb niet eerder hier meegedaan.

6 Laatst bewerkt door Macer (22-08-19 10:13:24)

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

En ook ik start bij de kwart... Altijd leuk in Emmeloord, 4e keer dat we meedoen.

Hoop onder mijn tijd van vorig jaar (02:13:45), al is het even afwachten hoe het met de temperatuur gaat komende zondag tijdens het hardlopen.

7

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ja de verwachte temperatuur is wel een dingetje.
Voor zondag 30C, start 1/4 is om 12:00 dus na 13u zal het flink warm zijn bij het lopen.

8

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Iedereen die meedoet heel veel succes, met die hitte zal het geen makkie zijn...

9

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Persoonlijk vind ik de hitte heerlijk om in te sporten. Ik ga dan op lage hartslag sporten. En dat is goed vol te houden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

10

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ook leuk dat het fietsparcours over de N50 (4 baans autoweg) gaat; die is daar speciaal voor afgesloten. https://www.destentor.nl/noordoostpolde … ~a66a48ff/

11

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Allemaal veel plezier en succes gewenst - lekker zweten!

Laris schreef:

Ook leuk dat het fietsparcours over de N50 (4 baans autoweg) gaat; die is daar speciaal voor afgesloten. https://www.destentor.nl/noordoostpolde … ~a66a48ff/

Dat is zeker gaaf, lekker ruim fietsen, mooi dat ze dat doen.

@mcguyver - wat leuk dat je dat samen met je broers kunt doen!

Louise

12

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Mooi dat ze dat doen, hier (UK) laten ze je regelmatig over dat soort wegen fietsen in wedstrijden, alleen zijn ze dan niet afgesloten.

13

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Dank je Louise, inderdaad bijzonder. We hebben alle drie hardlopen als basis maar door chronische knieproblemen bij de twee broers is triathlon de perfecte afwisseling. Maar ja, geen van ons wil onderdoen voor de ander.....

Je moet sneller dan de klos zijn.

14

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Veel plezier en succes allemaal!

Heerlijk dat nazomeren en sporten in de warmte. Volgende week mag ik zelf nog mn laatste kwart doen in de hoeksche waard en ik hoop dat het dan nog steeds zulk lekker weer is!

15

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ik vind een wedstrijd bij 30+ geen lekker weer.
Tuurlijk zal inhouden en goed koelen en goed drinken, vooral bij het hardlopen, maar dan is het finishen om het finishen en geen wedstrijd.

16

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Arnoutdv schreef:

Ik vind een wedstrijd bij 30+ geen lekker weer.
Tuurlijk zal inhouden en goed koelen en goed drinken, vooral bij het hardlopen, maar dan is het finishen om het finishen en geen wedstrijd.

Ik vind de omstandigheden deel uitmaken van de wedstijd; de meesten zullen last hebben van de warmte. En als het erg koud is is het evengoed een factor die meetelt in de prestatie.

17

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Zo het was best wel warm vanmiddag! Zwemmen was wel lekker koel :-) De watertemperatuur stond een wetsuit toe, en aangezien mijn zwemskills nog wat verbetering kunnen hebben heb ik het pak maar aangetrokken. Parc Fermee was op een soort geasfalteerde parkeerplaats, dus flink warm. Fietsparcours op de N50 vond ik erg leuk om te doen. Lang rechtuit en vanzelfsprekend weinig bochten. Aan mijn snelheid zag ik wel - achteraf dan - dat de warmte meespeelde. Ik zat op 31,7 gem. Lopen was enorm zwaar. Na 5 km was de koek wel op en moest ik sterk op mijzelf inpraten om niet te gaan wandelen. In de laatste ronde toch een klein stukje gedaan. Eindtijd 2.42 nog wat. Dat was wel wat tegenvallend, maar toch ene 17e plek bij de dames en dus in het linkerrijtje. En niet onbelangrijk nog even staan praten met de eigenaar van een Felt IA16 :-)

18

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

mcguyver schreef:

Persoonlijk vind ik de hitte heerlijk om in te sporten. Ik ga dan op lage hartslag sporten. En dat is goed vol te houden.

En hoe is het gegaan? Ik heb 3 heren met dezelfde achternaam gespot in de uitslag, vast jij en je broers? Maar welke van de drie ben jij?

19

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Laris schreef:
mcguyver schreef:

Persoonlijk vind ik de hitte heerlijk om in te sporten. Ik ga dan op lage hartslag sporten. En dat is goed vol te houden.

En hoe is het gegaan? Ik heb 3 heren met dezelfde achternaam gespot in de uitslag, vast jij en je broers? Maar welke van de drie ben jij?

De eerste! Robin Verstraete. Zal vandaag een verslag typen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

20

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Ik vond het een leuke wedstrijd.
Fijn groot Parc Ferme, geasfalteerd, dus ook met slecht weer goed.
Rollende zwemstart (heerlijk!)
Mooi snel fietsparcours over de N50 (wel wat saai daardoor).
Lopen nu stukje beschut, door parkje, langs woonwijk hartstikke gezellig!

21 Laatst bewerkt door mcguyver (26-08-19 09:26:55)

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

De uien zijn weer binnen! De deelnemers van de triathlon van Emmeloord weten wat ik hiermee bedoel. Allereerst mijn resultaten:

zwemmen: 21 minuten werkelijk t.o.v. 19 min geschat.
T1: 3:47 min werkelijk t.o.v. 3 min geschat
fietsen: 1 uur 9 minuten t.o.v 1 uur 13 geschat
T2: 2:17 werkelijk t.o.v 3 minuut geschat
lopen 57 min t.o.v. 60 geschat

eindtijd 2 uur 34 t.o.v. 2 uur 38. ik was dus 4 minuten sneller dan geschat en ruim 20 minuten sneller dan 2 jaar geleden.

Het verslag volgt later deze dag.

Je moet sneller dan de klos zijn.

22

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Nou ben ik wel nieuwsgierig, wat is dat met die uien?

23

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Traditie bij Triathlon NOP: Iedere deelnemer krijgt na afloop een zak uien!

24

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

lol

Louise

25 Laatst bewerkt door Macer (26-08-19 14:37:21)

Re: triathlon Emmeloord zondag 25 augustus

Weer een superleuk en goed georganiseerd evenement gisteren... Zoals elk jaar weer een feestje.

Water was echt heerlijk wat betreft temperatuur en bovendien nog nooit zo lekker gezwommen. Fietsen op de N50 met superstrak asfalt was erg fijn voor iemand met (hard) fietsen als favoriete onderdeel. Lopen was een mooi parcours, inclusief mevrouw met heerlijke tuinslang.. Alleen die hitte kan ik slecht handelen.

De 2:13 is helaas niet gelukt, ik voelde me weer veel te zielig tijdens het hardlopen... Dus daar een goede tijd weer eens verpest, maar uiteindelijk met 2:18 toch wel tevreden.

Uitgebreid verslag te lezen op

https://www.eigenwijzetriathlon.nl/tria … ostpolder/