BMillerW schreef:Hou je nu met trainen nog rekening ermee of neem je de pieken voor lief?
Nee-ja: ik houd er geen rekening mee, hoeft ook niet. Ik ben er zelf eerlijk gezegd ook heel erg laconiek over - vooral omdat ik me er gewoon helemaal goed bij voel verder. Ik zou ook niet weten waar ik verder rekening mee zou moeten houden, want het is onverklaarbaar: het is er af en toe, maar meestal niet.
BMillerW schreef:als ik jou grafiek bekijk zie je duidelijk de verhoging die een aantal minuten volhoudt. Neemt die daarna uit zichzelf weer af of zie ik iets over het hoofd? Je snelheid blijft redelijk constant namelijk.
Klopt, ik kan er gewoon mee doorfietsen, mijn benen merken er niks van - aan de slagkracht van mijn hart verandert het niks.
En dan gaat het vanzelf weer over inderdaad. 2 minuten is tijdens het sporten wel lang, misschien de langste ooit, meestal zijn het van die kleine piekjes zoals de tweede en die van Hedcandy.
Het gaat bij het sporten vanzelf over, in rust niet, maar die kan ik juist laten stoppen door mijn hartslag op te voeren. Dus het gaat dan juist over door inspanning.
Die hartkloppingen in rust, daarvoor heb ik een officiële diagnose: boezemfibrilleren. Dat kan alleen met een ECG gemaakt worden, en dat is inderdaad een keer gelukt. Want dat is lastig inderdaad, wat jij ook schrijft: mijn hartslag is ook 99,9 % van de tijd regelmatig, dus 'zomaar' naar de dokter gaan voor een ECG, daarvan is de kans dat het wat oplevert bijna 0. Ik heb ook 24 uur een holter gehad - zelfde verhaal: niks bijzonders op te zien. Het hele verhaal over mijn diagnose staat op mijn blog.
Een hartslagmeter kan trouwens onregelmatigheid niet meten of laten zien, dat is echt ECG-werk. Je kan dat zelfs niet helemaal goed voelen aan je eigen lichaam, er kunnen kleine 'tussenslagen' wegvallen.
Maarre - goed dat je actie onderneemt! Wat mij het meest opvalt aan jouw plaatjes is dat je hartslag na die piek langzaam afneemt. Dat herken ik niet: bij mij is het echt een piek, het is in één klap weer normaal.
Ik zou zeggen: houd ons op de hoogte, en hopelijk is het ook iets onschuldigs!
Louise